Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Golf 8 zůstává pro VW prioritou, přes elektrické hrátky. Bude to prý „Das Auto”
8.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
V poslední době se může zdát, že VW místo tradičních modelů soustředí pozornost spíše na elektrické novinky. Není tomu tak, ujišťuje sám šéf VW.
V poslední době se zdá, jakoby koncern VW Group vsadil vše na vlnu hybridizace a především pak elektrifikace. Zmínky o vozech s alternativním pohonem jsou součástí snad každé tiskové zprávy, kromě toho vylézá na světlo světa stále více konceptů laděných tímto směrem. Jsou postaveny na nové modulární platformě MEB, již Volkswagen vyvinul speciálně pro potřeby vozů s „bezemisním“ pohonem.
Jak však na autosalonu v Ženevě uvedl šéf německé automobilky Herbert Diess, jde skutečně jen o zdání, které má do značné míry zredukovat dopady kauzy Dieselgate. Vrcholnou prioritou Volkswagenu není žádný elektromobil, ani klasický či plug-in hybrid, nýbrž osmá generace Golfu, která přijde v roce 2019.
„Prioritou je Golf, neboť v nové generaci bude opětovně naším klíčovým produktem a proto se na něj soustředíme nejvíce,“ uvedl Diess v Ženevě. Zároveň pak sice přiznal, že „veškerá pozornost veřejnosti i tisku, stejně jako naše komunikace, směřují ve velké míře k elektromobilům, protože v ně věříme. Nicméně jsem přesvědčen, že nový Golf zůstane klíčovým.“
VW se ale dle Diesse zároveň snaží, aby v případě tohoto modelu navýšil zisk a zároveň vše zjednodušil. Proto nejspíše dojde k jistým škrtům v nabídce, která je aktuálně neskutečně široká - s ohledem na veškeré nabízené motory, převodovky, karosářské styly a úrovně výbavy mohou zákazníci vybírat z více než tisíce kombinací.
Prozatím sice není jisté, které verze čeká definitivní konec a které budou pokračovat, nicméně nejpravděpodobnějšími kandidáty na odstřel jsou kabriolet a třídvířko. Kromě toho Němci zredukují rovněž počet nabízených motorů, které budou vycházet ze strategie půllitrového objemu na jeden válec. Tímto způsobem lze totiž snadno vyrobit tří- i šestiválec.
Na spekulace o pohonných jednotkách ovšem máme dostatek času, koneckonců klíčové pro další vývoj bude letošní září. V ten moment odstartuje nová metodika oficiálního měření spotřeby a emisí CO2, která bude bližší reálnému světu. Úplnou reflexi sice nečekejme, zvláště když v regulích jsou i nadále mezery, ocenit lze ale jakýkoliv posun.
Nyní proto jen dodejme, že osmá generace Volkswagenu Golf bude stejně jako ta sedmá postavena na platformě MQB. Půjde ovšem o evoluční provedení, se kterým je spojena redukce hmotnosti o 35 až 70 kg. Mimo to by německá novinka měla vsadit na trochu dynamičtější postoj než nyní, počítat tedy můžeme s nárůstem do šířky a snížením výšky.
Očekává se, že nový Golf by měl zůstat dostatečně moderní minimálně do roku 2025, přičemž snaha Volkswagenu o daleko efektivnější balení bude odměněna prostornější kabinou. Čekat lze i posun směrem k prémii, dorazí tedy kvalitnější plasty, čalounění a dekory. A daleko menší počet tlačítek vykompenzují dotykové displeje či ovládání hlasem a gesty.
„Příští generace Golfu - jejíž přípravy jsou, řekněme, v pokročilém stádiu - bude univerzální vůz,“ říká dále Diess. „Znovu ji budete moci říkat 'Das Auto', neboť na pětimístný model toho bude nabízet opravdu hodně. Funguje tak dobře...“ Tak se nechme překvapit.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.
Neoficiální ilustrace naznačují, že venkovní vzhled osmé generace Volkswagenu Golf bude pouze evoluční, nikoliv revoluční
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda