Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Golf dorazí pozdě i kvůli pravidlům EU, VW nedomyslel zásadní novinku
25.4.2019 | Petr Prokopec
Premiéra nového Golfu měla být touto dobou na spadnutí a už v létě se měl začít vyrábět. Nestane se ani jedno z toho a i to je nepřímý důsledek loňské novinky jménem WLTP.
Na počátku loňského září začala platit nová emisní norma Euro 6c, stejně jako dorazila nová metodika měření spotřeby WLTP, podle níž bylo nutné opětovně homologovat všechna auta, která měla zůstat v prodeji. Tento proces byl pro výrobce časově i finančně náročný, navíc znamenal konec řady hlavně výjimečnějších modelů. Jejich protažení novým cyklem za platnosti nových emisních limitů znamenalo kupříkladu nutnost instalace filtru pevných částic a další související úpravy, což se v případě okrajových modelů ukázalo často obtížně ekonomicky ospravedlnitelným. Problémy tím ovšem neskončily, zároveň totiž u řady značek došlo na redukci originálního příslušenství.
Takový krok na první pohled nedává smysl, nicméně stačí zabřednout do detailů a ihned pochopíte, proč třeba BMW přestalo v mnoha případech nabízet příplatkové sportovní výfuky. S jejich instalací jsou totiž spojené odlišné hodnoty spotřeby, kvůli čemuž je dle nových pravidel třeba další homologace. Právě toto nařízení automobilkám komplikuje život a v budoucnu jej bude komplikovat ještě daleko více než nyní.
Problémy s ním spojené se ostatně vážou již k osmé generaci Volkswagenu Golf, jenž měla být dle původních plánů veřejně odhalena na autosalonu ve Frankfurtu a virtuálně jistě ještě dříve - už v létě měla odstartovat výroba. Němci však uvedli, že premiéra se odkládá na pozdější podzimní datum. Důvodem je opoždění vývoje, hlavně v oblasti digitalizace, neboť novinka bude vůbec prvním vozem automobilky připojeným konstantně na internet, přes který půjde systémy auta průběžně aktualizovat. VW tak následuje Teslu, činí tak ovšem v souvislosti s konvenčním a nikoliv elektrickým ústrojím.
Neustálé připojení na internet je na jednu stranu jistě výhodou, VW ale zjevně nedomyslel, že právě online aktualizace si příliš nerozumí s novými pravidly EU. Vzdálená modifikace může přinést třeba i vyšší výkon, zlepšení reakcí převodovky či cokoli podobného. To ovšem bude mít vliv na spotřebu, což by dle výše řečeného znamenalo opětovnou homologaci. A to záměry VW komplikuje, proto také odložení premiéry.
„Pracujeme proto se státními agenturami, abychom mohli definovat veškeré procesy. Daná problematika je pro ně taktéž zcela nová,“ uvedl k tématu prodejní šéf koncernu Jürgen Stackmann. Zároveň dodal, že Volkswagen nikdy neskrýval, nakolik je konstantní připojení vozu k internetu pro automobilku problém. Nejde navíc jen o interakci s úřady, potenciálním problémem je také to, že nový Golf bude zranitelnější vůči hackerům.
„Kvůli online konektivitě je třeba daleko více softwaru, zvláště pak v oblasti bezpečnosti, což je nemalá výzva, neboť systém vozu již není uzavřený,“ zmínil dále Stackmann s tím, že Golf bude mít desetkrát více řádek kódů než současné smartphony. Tento fakt může vést k nespokojenosti zákazníků, neboť ti sice dokážou skousnout kolaps telefonu, protože de facto nejde o život, ovšem v případě selhání automobilu již tak velkorysí nebudou.
Němci tedy řeší problémy, se kterými nikdy dříve neměli co do činění. Jak se ovšem zdá, nejspíše jsou na dobré cestě ke zdárnému konci. Stackmann totiž dále potvrdil, že zachováno bude naplánované zahájení prodeje, které bude startovat v devátém týdnu příštího roku, tedy po 24. únoru 2020. Jako první přijde na řadu německý trh, ostatní evropské země budou následovat v těsném závěsu. Do té doby prý budou „veškeré mouchy vychytány“.
Ač tedy VW další odklad nepřipouští, už dosud bylo mnohé převráceno naruby. Platí to také o zmíněné výrobě, která měla odstartovat letos v létě. K tomu stoprocentně nedojde, neboť Volkswagen již potvrdil, že letos bude smontováno pouze 10 tisíc aut namísto původně předpokládaných 80 tisíc. Očekávat tedy můžeme i pokles v rámci celkových prodejů, přeci jen mezigenerační obměna ovlivní touhy zákazníků. Na slibovanou vrcholnou konektivitu si totiž řada lidí ráda počká i navzdory slevám, které jistě ověnčí končící sedmou generaci.
Nový VW Golf je po stránce designové již hotový, i proto byly vývojové prototypy nachytány s minimem maskování. Problémy ovšem Němcům činí navýšení konektivity
Zdroj: Auto News
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 9 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 11 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB