Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel ukázal nový motor 1,6 CDTI, nejprve zamíří pod kapotu Astry
6.2.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Snaha dostat se pod stovku gramů CO2 na kilometr vede Opel k představení nového dieselu. Má 110 koní a i když se ukáže v Ženevě, už si jej lze objednat.
Hon za co nejnižší papírovou spotřebou má kromě nesmyslně malých nádrží za následek také podlaďování motorů. Ženevský autosalon tak kromě např. Jeepu Laredo spatří také nový základní diesel CDTI o objemu 1,6 litru, konkrétně pod kapotou Opelu Astra. Cílem je samozřejmě ještě nižší normovaná spotřeba.
Nová jednotka je samozřejmě přeplňovaná turbodmychadlem s variabilní geometrií a má výkon 110 koní a točivý moment 300 Nm. Na přední kola síla putuje přes šestistupňovou manuální převodovku se sníženým třením. Zrychlení na stovku by se mělo odehrát za 12 vteřin a maximální rychlost má být 186 km/h. Papírová kombinovaná spotřeba má činit jen 3,7 litru nafty na 100 km a každým kilometrem v ovzduší přibude 97 g CO2. Samozřejmostí je také plnění normy Euro 6.
Není tomu tak dávno, co jsme psali o novém turbodieselu v rámci faceliftu Astry - tato dříve zmíněná jednotka má také objem 1,6 litru, ze kterého dává 136 koní a 320 Nm za 3,9 litru nafty na 100 km. Nový, slabší a úspornější turbodiesel tak bude patrně stejnou jednotkou, jen lehce podladěnou zásahem do řídící jednotky.
V prvním odstavci tiskové zprávy se výslovně píše o tom, že nový motor se dostal pod hranici 100 g CO2/km. Je tedy celkem jasné, co Rüsselsheim k uvedení této jednotky na trh - 136koňová verze emituje 104 g CO2/km. I ta už má v základu systém stop-start, takže jeho instalace k 110koňové šestnáctistovce je jistotou.
I když se oficiální představení má odehrát až za měsíc v Ženevě, český ceník platný od 1. ledna už pro hatchback (PDF) i kombi (PDF) tento motor zahrnuje. Je k dispozici ve všech čtyřech verzích výbavy a je vždy o 15 tisíc korun levnější, než šestnáctistovka o 136 koních.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.
Pod kapotu Opelů se podívá 110koňová šestnáctistovka, která vznikla patrně proto, aby se Opel s něčím na naftu dostal pod 100 g CO2/km
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 9 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 10 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva