Ostrá Toyota C-HR vypadá lákavě, zatím je ale jen přáním techniků

Silniční derivát závodního modelu by dostal 180 koní, agresivnější karoserii či jiný podvozek. To jsou ale velké změny pro malé publikum.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ostrá Toyota C-HR vypadá lákavě, zatím je ale jen přáním techniků

2.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Ostrá Toyota C-HR vypadá lákavě, zatím je ale jen přáním techniků

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Silniční derivát závodního modelu by dostal 180 koní, agresivnější karoserii či jiný podvozek. To jsou ale velké změny pro malé publikum.

Novou Toyotu C-HR jsme si naposledy mohli představit v souvislosti s jejím ženevským debutem. Při té příležitosti jsme mluvili především o designu, který je docela svérázný. Dá se ovšem předpokládat, že to bylo záměrem japonské značky, která by tímto crossoverem ráda oslovila mladé. Pokud u toho budou příznivé ceny, pak by se to i mohlo podařit, zvláště pak verzi osazené 1,2litrovým turbomotorem o výkonu 116 koní a manuální převodovkou.

Tato kombinace se aktuálně jeví být tím pravým ořechovým pro řidiče, i když vůči takovému Nissanu Juke Nismo nejde o zrovna oslnivou nabídku. Toho si ovšem Toyota je vědoma a ráda by daný nedostatek zvrátila. Proto se začíná mluvit o ostré verzi, jenž by vycházela ze závodního speciálu určeného pro letošní čtyřiadvacetihodinovku na Nürburgringu. Ta je přitom naplánována již na příští měsíc.

Právě toto klání je pro osud ostřejšího modelu nadmíru důležité, neboť příznivé reakce veřejnosti na závodní C-HR mohou rozhodnout o osudu silniční varianty. Ta je zatím spíše jen zbožným přáním techniků než potvrzenou skutečností. „Tlačím na vedení, abych takové auto mohl udělat. Musím ale ještě dostat požehnání,“ uvedl šéf projektu základní varianty Hiro Koba.

Jeden z vrcholných manažerů Toyoty Rembert Serrus pak dodal, že „vůz si o to (ostrou verzi) přímo říká. Možné je vše, ale záleží, co se bude muset měnit. Sportovní model může být jen malou změnou nebo zcela novým projektem. Dával by ovšem smysl.“ Je tedy patrné, že i samotná automobilka sice daný vůz zvažuje, zjevně však potřebuje více argumentů.

Pokud ovšem projekt nakonec dostane zelenou, pak by měl použít přeplňovanou jedna-pětku o výkonu 180 koní jako soutěžní speciál. Mimo to by dorazily také modifikovaný podvozek, silnější brzdy, přepracované řízení, specifický interiér a poladěná karoserie. Změn je tedy spíše více než méně, což potvrzuje i zvažované datum příchodu na trh nejdříve v roce 2018.

Spíše tedy počítáme s tím, že ostré provedení nakonec nedorazí, což asi bude pro Kobu nemalá rána. Ten se totiž dále nechal slyšet, že by nejraději viděl v prodeji ne jednu, ale hned několik sportovních variant. To je ale již opravdová science fiction, nejen zbožné přání...


Ostrá Toyota C-HR vypadá lákavě, zatím je ale jen přáním techniků - 1 - Toyota C-HR sportovni verze render
Sportovní verze by se pochlubila 180 koňmi a ještě ostřejším vzhledem...

Ostrá Toyota C-HR vypadá lákavě, zatím je ale jen přáním techniků - 2 - 2016 toyota c-hr eu zeneva 01Ostrá Toyota C-HR vypadá lákavě, zatím je ale jen přáním techniků - 3 - 2016 toyota c-hr eu zeneva 02Ostrá Toyota C-HR vypadá lákavě, zatím je ale jen přáním techniků - 4 - 2016 toyota c-hr eu zeneva 03Ostrá Toyota C-HR vypadá lákavě, zatím je ale jen přáním techniků - 5 - 2016 toyota c-hr eu zeneva 04Ostrá Toyota C-HR vypadá lákavě, zatím je ale jen přáním techniků - 6 - 2016 toyota c-hr eu zeneva 05Ostrá Toyota C-HR vypadá lákavě, zatím je ale jen přáním techniků - 7 - 2016 toyota c-hr eu zeneva 06Ostrá Toyota C-HR vypadá lákavě, zatím je ale jen přáním techniků - 8 - 2016 toyota c-hr eu zeneva 07Ostrá Toyota C-HR vypadá lákavě, zatím je ale jen přáním techniků - 9 - 2016 toyota c-hr eu zeneva 08Ostrá Toyota C-HR vypadá lákavě, zatím je ale jen přáním techniků - 10 - 2016 toyota c-hr eu zeneva 09
...než standardní model

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.