Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Pagani Zonda R Evo: budoucí rekordman Nordschleife konečně oficiálně
29.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ videa) V Goodwoodu se v rámci nekonečného automobilového příběhu právě představuje další z řady modelů Pagani Zonda.
Jakoby si Horacio Pagani uvědomoval, že nová Huayra je ve srovnání se Zondou svým vzhledem a zvukovým projevem poněkud civilizovaným supersportem, a tak si všemožnými způsoby hledá příležitosti, jak ve výrobě udržet obě. Občasné objednávky, jako třeba model 760 LH pro Lewisa Hamiltona, drží Zondu při životě a na očích veřejnosti a o nic jiného asi nejde jejím tvůrcům ani na letošním Festivalu v rychlosti v Goodwodu.
Že se zde má další nová Zonda - tentokrát s označením R Evo - ukázat, jsme věděli již v malém předstihu a dnešní první fotografie, video z britské akce i první materiály přímo Pagani tuto domněnku potvrdily. Jenže i když se jedná o oficiální odhalení, pořád přesně nevíme, jaká technika by se měla ukrývat pod celokarbonovou karoserií.
Podle dostupných informací a částečných dohadů by měl být před zádní nápravou opět usazen atmosférický vidlicový dvanáctiválec M120, původem ze závodního Mercedesu CLK-GTR. Z objemu 6,0 litru konstruktéři vydolovali 760 koní, které zpracovává a prostřednictvím samosvorného diferenciálů posílá na zadní kola sekvenční převodovka Xtrac.
Inženýři vylepšili aerodynamiku a přítlak auta dodatečnou montáží nových spoilerů, což demonstruje třeba malé křídlo namontované ve spodní části středového stojanu „žehlícího prkna“ zajišťujícího adekvátní grip zadních kol nazutých do slicků. Pagani Zonda R Evo je opět pouze okruhový speciál bez homologace opravňující vyjet s ním na veřejné silnice, to snad ale při pohledu na skoro neexistující světlou výšku podvozku nemusí budoucího majitele ani mrzet. Zvláště když má jít o budoucího pokořitele předchozího rekordu s časem 6:47 vytvořeného na Severní smyčce německého Nürburgringu kým jiným než původní Zondou R.
Abychom mohli doplnit bližší technické detaily Zondy R Evo, bude muset být Horacio trochu sdílnější, zatím můžeme sloužit alespoň drbem, podle kterého bude o víkendu zabírat místo řidiče bývalý závodní pilot Mercedesu Bernd Schneider. Vše důležité rádi doplníme, jakmile to vejde ve známost.
Těžko říci, jak moc je to využitelné třeba na technické trati plné zatáček, ale Zonda R Evo má analogový otáčkoměr integrovaný přímo do středu volantu
Zdroje: Pagani, GT Spirit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
před 9 hodinami - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
před 11 hodinami - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
včera - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
včera - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva