Panoz žije, toto je jeho nový model Avezzano. Má V8 o až 630 koních

26.10.2016 | Petr Prokopec | 1 příspěvek

Zcela nový silniční model spíše závodní značky dorazí v příštím roce na hliníkovém šasí. Majitelům bude šit na míru.

Americká automobilka Panoz o sobě nedává vědět příliš často. A pokud se tak stane, jde většinou o informace spojené s úspěchy na závodních okruzích. Zmiňován je navíc vždy jen jediný model Esperante, byť v celé řadě variant. O to překvapivější jsou novinky, které se k nám z Braseltonu v Georgii dostaly. Firma představila prototyp chystaného osmiválcového kupé Avezzano, které se do prodeje dostane v příštím roce.

Vůz je pojmenován po italském městečku Avezzano, které do dějin vešlo zejména kvůli ničivému zemětřesení o síle 6,7 stupně Richterovy škály z roku 1915, jež jej kompletně zničilo. K obnově došlo po druhé světové válce, přičemž pro americkou automobilku má nemalý význam. Právě z něj totiž pochází Eugene Panunzio, otec zakladatele značky, který se již chlubí američtěji znějícím jménem Donald Panoz.

Automobilka na danou lokalitu upozornila již před několika lety, kdy začala pracovat na modelu Abruzzi. Jeho název byl totiž inspirován regionem Abruzzo, ve kterém se Avezzano nachází. Plány na kupé nakonec byly v roce 2014 zrušeny, čehož se novinka snad nedočká. Už jen proto, že Panoz pro kupé chystá nemalou míru individualizace.

V rámci motorového prostoru půjde o různá naladění motoru V8 o prozatím neznámém objemu, přičemž škála výkonů začíná na 450 a končí na 630 koních. O jejich přenos na zadní kola se postarají různé druhy převodovek, nic konkrétního však zmíněno nebylo. Není tedy jisté, zda půjde o kombinaci manuálu či automatu nebo volbu mezi automatem a sekvencí.

Zákazníci si budou moci konkrétně naspecifikovat interiér a možné jsou také úpravy exteriéru. Tato personalizace má zajistit, že na celém světě nebudou existovat dva zcela shodné exempláře. Samotná karoserie bude vyrobena z hliníku, stejně jako zcela nové šasí. V obou případech mají ovšem do hry zasáhnout ještě karbonová vlákna.

Na bližší informace si budeme muset počkat, přičemž nejvíce nás zajímá hmotnost. Ta se u modelu Esperante pohybovala okolo nepříliš působivých 1 500 kilogramů, za čímž stálo hlavně užití oceli a litiny v případě šasí a pohonné jednotky. Přítomnost hliníku a karbonu u novinky jistě přispěje k nižší hmotnosti.

Panoz žije, toto je jeho nový model Avezzano. Má V8 o až 630 koních - 1 - Panoz Avezzano 2016 prvni foto 01Panoz žije, toto je jeho nový model Avezzano. Má V8 o až 630 koních - 2 - Panoz Avezzano 2016 prvni foto 02Panoz žije, toto je jeho nový model Avezzano. Má V8 o až 630 koních - 3 - Panoz Avezzano 2016 prvni foto 03Panoz žije, toto je jeho nový model Avezzano. Má V8 o až 630 koních - 4 - Panoz Avezzano 2016 prvni foto 04Panoz žije, toto je jeho nový model Avezzano. Má V8 o až 630 koních - 5 - Panoz Avezzano 2016 prvni foto 05Panoz žije, toto je jeho nový model Avezzano. Má V8 o až 630 koních - 6 - Panoz Avezzano 2016 prvni foto 06Panoz žije, toto je jeho nový model Avezzano. Má V8 o až 630 koních - 7 - Panoz Avezzano 2016 prvni foto 07Panoz žije, toto je jeho nový model Avezzano. Má V8 o až 630 koních - 8 - Panoz Avezzano 2016 prvni foto 08Panoz žije, toto je jeho nový model Avezzano. Má V8 o až 630 koních - 9 - Panoz Avezzano 2016 prvni foto 09
Panoz Avezzano je zcela novým vozem americké značky, k zákazníkům zamíří s maximálně 630 koňmi již příští rok

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 1 příspěvek

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama