Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot Exalt: francouzský žralok odhalen, je to hybrid vážící 1 700 kilo
10.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Studie dostala motor z RCZ R, jež páruje s elektromotorem nebo unikátní aerodynamikou.
Co jsme předevčírem slíbili, to dnes plníme. Peugeot totiž krátce před pekingskou premiérou pustil do světa nové snímky a informace o konceptu Exalt. Mimo to pak nechybí ani první video „lva se žraločí kůží“. Začít přitom můžeme právě touto asociací s mořským predátorem, která se vztahuje na zadní partie liftbacku, jde totiž o směsici oceli a látky, jež svou texturou má připomínat právě žraloka. Jen o vizáž však nejde, neboť daný materiál má zlepšovat aerodynamiku a tudíž i výkon, zatímco spotřeba díky tomu poletí dolů.
Údaje o žíznivosti nebo jízdní dynamice jsou však pomalu jedinými daty, která momentálně postrádáme. Jinak ovšem již víme, že na přední nápravu míří 270 koní, jež produkuje 1,6litrový čtyřválec z Peugeotu RCZ R. Zde je však doplněn automatickou převodovkou a také elektromotorem o výkonu 50 kW, který pro změnu zásobuje zadní víceprvkovou nápravu. Systém Hybrid4 pak automaticky volí jízdní režim, kdy na výběr má čistě elektrický, benzinový nebo kombinovaný pohon.
Ačkoliv se na první pohled zdá francouzská novinka opravdu výkonná, nesmíme zapomínat na negativa spojená s hybridní technikou. Tedy přílišnou hmotnost, která v tomto případě narostla na 1 700 kg. Žraločí kůže se tak evidentně bude muset setsakra zapotit, aby vůbec tento faktor negovala. Divit bychom se proto neměli systému rekuperace, který schraňuje kinetickou energii v pravděpodobně lithium-iontových bateriích.
Jen o hybridní technice či unikátní zádi ovšem Peugeot Exalt není. Francouzská automobilka totiž s tímto konceptem představuje také nová unikátní světla, která si dovedou poradit i s přechodem mezi dnem a nocí. Na vozovku totiž posílají tzv. černé světlo, které neguje východ či západ slunce. Mimo to pak 4,7 metru dlouhý a 1,31 metru vysoký exteriér zdobí ještě 20palcová kola.
Inovace ovšem najdeme také uvnitř, kam se nastěhovaly exkluzivní dřevěné panely. Ty jsou zdobeny rytinami, kvůli čemuž výroba konceptu probíhala dlouhých 18 měsíců. Peugeot chtěl totiž ukázat přírodní materiály takové, jaké ve skutečnosti jsou. Proto dřevo nedostalo desítky vrstev laku, zatímco kůže použitá na čalounění vykazuje tu a tam patinu.
Dále pak v kabině najdete novou klimatizaci Pure Blue, která v nepřítomnosti posádky dokáže vyčistit kabinu pomocí rozptýlení bakterií a houbovitých organismů. Jakmile se pak vůz rozjede, aktivní filtr nasaje veškerý vzduch z kabiny a posádce tak nabídne klinicky čisté prostředí. K tomu pak ostatně přispívá i přítomnost několika málo ovladačů.
Tím tisková zpráva končí. Ze zákulisí značky k nám ovšem míří zprávy, že přítomnost konceptu právě v Pekingu není náhodou. Právě čínský trh je totiž k novým technologiím vstřícnější než Evropa. Navíc Peugeot prý chystá svou vlastní prémiovou divizi, jež by konkurovala sesterskému a nadmíru úspěšnému Citroënu DS.
Jak vše dopadne, to se asi dozvíme příští týden přímo na autosalonu. Začíná být však velmi pravděpodobné, že pokud produkční verze modelu vznikne (to by neměl být problém, jelikož stojí na platformě EMP2, která podepírá třeba Peugeot 308), pak zřejmě zůstane vyhrazena jen čínskému publiku.
Zvenčí zaujme koncepční Peugeot Exalt hlavně svou „žraločí kůží“, uvnitř pak dřevěnými rytinami
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
včera - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
27.4.2024 - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024
Nejnovější články
- První majitel ročník 1926 schoval nejetou legendu Opelu, kterou téměř do jedné sežrala rez, teď ji docela levně prodává
před 9 hodinami - Lotus zajel třetí absolutně nejrychlejší čas nejnáročnějšího okruhu světa, celý výkon je ale tak trochu levá
před 11 hodinami - Dvě nejexkluzivnější SUV světa od Ferrari a Lamborghini si to konečně rozdala ve sprintu, o vítězi rozhodly centimetry
včera - Firmy rozvážející balíky zjistily, že přechod ze spalovacích dodávek na elektrické bude složitější, než čekaly
včera - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva