Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 911 991 Cabriolet odhaleno, sází na karbon-hořčíkovou střechu
22.11.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) Pár měsíců po odhalení nové 911 představuje Porsche druhou karosářskou verzi - kabriolet s pozoruhodnou konstrukcí střechy.
Porsche už tradičně prezentuje nejdříve základní motorizace Carrera a Carrera S také ve verzích se skládací střechou. A to znamená, že stejně jako v případě kupé máte na výběr mezi objemem 3,4 nebo 3,8 litru a výkonem 350 nebo 400 koní. Identické možnosti máte také při volbě sedmistupňového manuálu či sedmistupňové dvouspojkové převodovky a nebudou chybět ani pakety Sport+.
Jen pro ilustraci by vás mohlo zajímat, že základní verze kabrioletu akceleruje na stovku za 5,0 sekundy, zvládne 286 km/h a automobilka uvádí průměrnou spotřebu 9,2 litru/100 km. Na opačném konci stojí verze S s PDK a Sport+, která zrychlí na 100 km/h za 4,3 s, jezdí rychlostí 299 km/h (o dva kilometry v hodině pomaleji než manuálem) a navíc může Porsche díky současným normám měření spotřeby uvádět hodnotu jen 8,9 l/100 km.
Kabriolet zpravidla nebývá o zběsilém závodu proti stopkám na okruhu, takže bychom se mohli podívat, co je zvláštního v konstrukci sklápěcí střechy. Tak především jsou to materiály. Pokud je karoserie vozu podobně jako u kupé sestavena z hliníkových a ocelových dílů, „odkládací“ vršek je ještě větší exotika. Rám střechy - schopné ukrýt se v zádi za pouhých 11 sekund a to i při jízdě rychlostí až 60 km/h - je vyrobený z hořčíku. V přední a zadní části jsou pak čalouněné karbonové díly, které střechu jednak odlehčují a zároveň ji pomáhají udržet napnutou v přesně definovaném tvaru. Nejde ovšem pouze o estetiku, ačkoli Porsche tvrdí, že to pomáhá udržet siluetu téměř k nerozeznání od uzavřené 991, ale pomáhá to také stabilizovat konstrukci při jízdách vysokými rychlostmi.
Dalším zajímavým prvkem je zadní skleněné okno. Tedy ne sklo samotné, ale spíše jeho „montáž“. V tomto případě je totiž na své místo vlepováno. Vývojový proces zahrnoval rovněž novou technologii, kterou si Porsche nechalo patentovat a má v plánu uplatnit ji také při výrobě třetí generace Boxsteru. Posledním, ale neméně interesantním prvkem je automaticky ovládaný větrný deflektor. Svým tvarem (alespoň podle kratičkého okamžiku na prvním videu) poněkud připomíná zadní část střechy u původní 911 Targa, ale další fotografie možná ukážou něco jiného.
Ačkoli tu máme čerstvou novinku, Porsche již má k dispozici i doporučené základní ceny. Základní 911 Carrera Cabriolet vychází na 100 532 eur (cca 2 574 000 Kč) a Carrera S Cabriolet bude stát 114 931 eur (přibližně 2 942 000 Kč). Srovnání s českým ceníkem předchůdce ukazuje, že novinka vychází ještě o něco levněji, ale neděláme si iluze, že by toto „nedopatření“ české zastoupení „nenapravilo“.
Základ střechy tvoří hořčíková kostra s karbonovými panely v přední a zadní části, které napínají plátno a dávají mu ten správný tvar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
dnes - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 6 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 8 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 9 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 11 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
dnes
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda