Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 918 Spyder: připravte si 18 miliónů
22.3.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Pánové a dámy, prosíme o pozornost. Nejdražší Porsche všech dob právě přichází. Je drahé, je rychlé, ale když na to přijde, spokojí se se šťávou ze zásuvky.
Porsche naštěstí stále ještě vyrábí i jiná auta než jen SUV a občas se pustí také do sféry hypersportů. Pamatujete Carreru GT s nezaměnitelně ječivým desetiválcem? Nyní se Porsche vydává do stejných vod, ovšem s úplně jinou technikou.
Na loňském autosalonu v Ženevě byla představena studie hybridního supersportu označená 918 Spyder. S ročním zpožděním přichází z Zuffenhausenu podrobnosti o produkční verzi, které doprovázejí i nové skici vyobrazující její finální vzhled. Ačkoli jde jen o „malůvky”, dá se s z nich usoudit, že vzhled sériového vozu se oproti konceptu změní jen v nepodstatných detailech. Jak už vyplývá z názvu, 918 Spyder zůstává otevřeným vozem s manuálně odnímatelným střešním panelem, který bude možno uložit do prostoru pod přední kapotou. Stejné řešení už známe třeba od Koenigseggu.
Co se týče techniky, základem Spyderu je monokok z plastů zesílených uhlíkovými vlákny (CFRP). Pohon zajistí hybridní soustava složená z před zadní nápravou umístěného benzínového V8 o objemu přes 4 lilty a výkonu přes 500 koní, který bude přes 7° dvouspojkový automat DPK pohánět zadní kola, a dvou elektromotorů. Jeden se bude starat o přední kola, druhý bude pomáhat vzadu. Jejich celkový výkon bude minimálně 218 koní.
Šťávu jim zajistí vodou chlazené Li-ion baterie, které bude možno nabíjet i externě. Maximální rychlost při jízdě čistě na elektřinu bude 150 km/h, dojezd okolo 25 km a doba nabíjení bude záviset na místní elektrické síti, v Německu má zabrat 3 hodiny. Vůz je tak ve výsledku tzv. plug-in hybridem, tedy vozem schopným po omezený čas využívat omezeného množství celkového výkonu při čerpání energie pouze z akumulátorů dobitých třeba přes noc v garáži.
Porsche 918 Spyder na nejnovějších oficiálních skicách
Bez zajímavosti není, že kombinovaná spotřeba benzinu při evropskými normami daných testech je odhadována na 3 l/100 km. Jakým způsobem se k ní pánové od Porsche dopočítali, to nám zůstává záhadou. Zřejmě půjde o ryzí spotřebu benzinu při současném využití elektřiny z akumulátorů během prvních kilometrů jízdy, což by ovšem bylo poněkud zavádějící. Jednak se elektřina v akumulátorech nezjeví sama od sebe a pak jistě nevydrží dlouho. Ačkoli přesnou kapacitu „baterek” zatím automobilka nezveřejnila, při tříhodinové době dobíjení a teoretickém dojezdu na nabití okolo 25 kilometrů to žádná velká sada nebude.
Současně informacemi o technice a vzhledu přišla také zpráva o ceně, za kterou si můžete novinku už nyní objednat. Rozhodně ji nelze nazvat lidovou. Pokud byste se chtěli stát jedním z 918 vyvolených, budete si muset připravit 645 000 Eur bez DPH. V našich končinách to při současném kurzu a při připočtení české DPH odpovídá zhruba 18 000 000 Kč.
Celý nákup je navíc poměrně komplikovaným procesem. Pokud byste snad o Spyder měli zájem, bude třeba vyhledat dealera, který je oprávněn tento vůz prodávat. Může jím být jakékoli zastoupení značky, pro prodej 918 ale musí mít podepsanou s Porsche zvláštní dohodu. Samotné objednávce pak musí od dealera předcházet zaslání žádosti o přidělení, na které Porsche zareaguje s tím, zda má v plánované omezené produkci prostor pro vyřízení další objednávky. Pokud ano, od zákazníka bude vyžadována záloha ve výši 150 000 Eur, po níž automobilka potvrdí i předpokládaný datum výroby. Rok před samotnou výrobou pak kupující bude muset složit zálohu dalších 150 000 Eur, zbylých 345 000 Eur pak uhradí v momentě skutečného vzniku vozu. Porsche jej nicméně nezašle k dealerovi do doby plné úhrady kupní ceny.
S ohledem na cenovku vozu je to od automobilky velmi sebevědomý postup, který může leckterého zákazníka odradit. A to zvláště pokud uvážíme, že výroba bude zahájena 18. října 2013 a první šťastlivci se budou moci vlastním Spyderem svézt až v listopadu téhož roku. Snad možná i proto dostane každý zákazník kromě pořadového čísla také možnost zakoupit si speciální edici modelu 911 Turbo S, což by mu dlouhé čekání na 918 mělo zkrátit.
Snímky konceptu 918 Spyder z loňského ženevského autosalonu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 2 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejnovější články
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 2 hodinami - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
před 3 hodinami - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
před 4 hodinami - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
před 5 hodinami - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 03.28. 14:53 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 14:35 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 13:54 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 13:19 - GeneHawkins
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 03.27. 16:46 - pavproch