Praga R1R: silniční česko-slovenský sporťák nafocen ještě před premiérou

Silniční verze Pragy R1 byla oficiálně odhalena jen částečně, celé hotové auto se ale podařilo nafotit v Praze.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Praga R1R: silniční česko-slovenský sporťák nafocen ještě před premiérou

29.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Praga R1R: silniční česko-slovenský sporťák nafocen ještě před premiérou

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Silniční verze Pragy R1 byla oficiálně odhalena jen částečně, celé hotové auto se ale podařilo nafotit v Praze.

Tip: Projděte si již úplné oficiální odhalení silniční Pragy R1R s dalšími fotografiemi a informacemi, pojede až 300 km/h.

O silniční verzi modelu R1 se znovuzrozená automobilka Praga zmiňuje prakticky od chvíle, kdy v zázemí okruhu Slovakiaring představila malý hliněný model své sportovní prvotiny. V mezičase značka sbírala cenné zkušenosti na závodních drahách, které nakonec skutečně vyústily v derivát, který zamíří z okruhů na veřejné komunikace. Ač je prakticky hotov, Praga nás zatím zásobovala jen kusými informacemi a dílčími pohledy.

Dosud tedy víme především tolik, že silniční verze dostane do vínku 550 koní na tunu. To jsou parametry hodné Bugatti Veyron, tisícikoňové stádo však model R1R pod kapotou nenabídne. Už jen z toho důvodu, že o pohon se nestará osmilitrový šestnáctiválec se čtyřmi turbodmychadly. Místo toho za sedadly trůní dvoulitr F4 FRS od Renaultsportu, který v případě závodního derivátu produkuje 340 koní.

Jaký ovšem bude skutečný výkon Pragy R1R, to je prozatím záhadou. Manažer projektu Jan Martínek v tomto ohledu uvedl pouze tolik, že finální parametry budou zveřejněny na počátku července, kdy značka začne vybírat zálohy. V ten moment se nejspíše dozvíme i cenu, která je aktuálně rovněž sporná. Opět však můžeme posloužit daty o závodním speciálu, který vychází na 120 000 Eur, tedy na 3,3 mil. Kč.

Silniční model na tom nejspíše bude podobně, zvláště když kromě pohonné jednotky přebere i další spíše závodní komponenty. Tedy kupříkladu robotizovanou převodovku Hewland nebo karbonovou karoserii, pod kterou se skrývá nosný rám. Kvůli vyšší spolehlivosti ovšem kabát dostal pozměněné sání a vylepšené chlazení. Z toho důvodu však bude o trochu horší aerodynamický odpor vozu.

Samotnou karoserii si přitom nyní můžeme vůbec poprvé prohlédnout ze všech stran, neboť Praga R1R před pár dny navštívila stanici STK na pražském Bohdalci. Veškeré komponenty zde byly shledány vyhovujícími, díky čemuž byla jen potvrzena homologace, kterou vůz získal již v polovině března. Jeho cestě za zákazníky tedy již nic nebrání. Kdy a za jakou cenu se na ni vůz skutečně vydá, ale bude muset upřesnit samotná Praga...


Praga R1R: silniční česko-slovenský sporťák nafocen ještě před premiérou - 1 - Praga R1R prvni sada 01Praga R1R: silniční česko-slovenský sporťák nafocen ještě před premiérou - 2 - Praga R1R prvni sada 02Praga R1R: silniční česko-slovenský sporťák nafocen ještě před premiérou - 3 - Praga R1R prvni sada 03Praga R1R: silniční česko-slovenský sporťák nafocen ještě před premiérou - 4 - Praga R1R prvni sada 04Praga R1R: silniční česko-slovenský sporťák nafocen ještě před premiérou - 5 - Praga R1R prvni sada 05Praga R1R: silniční česko-slovenský sporťák nafocen ještě před premiérou - 6 - Praga R1R prvni sada 06Praga R1R: silniční česko-slovenský sporťák nafocen ještě před premiérou - 7 - Praga R1R prvni sada 07
Praga R1R byla poprvé nafocena ze všech stran, finální parametry budou odhaleny v červenci

Foto: Michal Švaněk@Facebook

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.