PSA veze na IAA nové motory Blue HDi a e-THP, jako první je dostane C4 Picasso

(+ video) Francouzi vezou na IAA nový diesel Blue HDi a benzinový tříválec e-THP. V obou případech je důraz kladen hlavně na snižování emisí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

PSA veze na IAA nové motory Blue HDi a e-THP, jako první je dostane C4 Picasso

6.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

PSA veze na IAA nové motory Blue HDi a e-THP, jako první je dostane C4 Picasso

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Francouzi vezou na IAA nový diesel Blue HDi a benzinový tříválec e-THP. V obou případech je důraz kladen hlavně na snižování emisí.

Na frankfurtský autosalon nemíří jen automobilové novinky, ale také řada pohonných jednotek. Novou rodinu motorů nazvanou Drive-E zde hodlá představit Volvo, se svou tříválcovou troškou (nemyslíme tím troskou) se ovšem blýskne i Opel. A aby toho nebylo málo, ukáže v hesenské metropoli nové agregáty také koncern PSA.

Francouzské motory budou hned tři, přičemž dva z nich spalují naftu. Ve srovnání se stávajícími agregáty by ovšem novinky nazvané Blue HDi měly výrazně snížit emisní stopu vozů Peugeotu a Citroënu. Vybaveny jsou totiž několika filtry, které mají až o 90 % snížit produkci NOx.

Způsob, jakým je toho dosahováno, vám asi nejlépe ukáže přiložené video. Pokud však nechcete ztrácet nějaké dvě minuty času, pak vězte, že hlavní trik spočívá ve vstřikování roztoku močoviny do katalyzátoru. Molekuly oxidu dusného, které způsobují rakovinu, by se tak následně měly rozložit na vodu a dusík.

Jako první budou z dané technologie profitovat Citroën C4 Picasso a Grand C4 Picasso, které pod kapotu dostanou dvoulitrový turbodiesel o výkonu 150 koní. Emise CO2 přitom mají činit 110 g/km, zatímco částice NOx poklesnou pod 80 miligramů na kilometr. Motory Blue HDi tak logicky splňují normu Euro 6.

To platí i u silnějšího naladění dvoulitru Blue HDi, který se představí pod kapotou Citroënu DS5 a bude produkovat 180 koní. Emise CO2 by v jeho případě měly vystoupat na 114 g/km, v případě částic NOx však opět nemá dojít k překročení udávané hranice. Dá se ale předpokládat, že budou rovněž nepatrně vyšší.

Tato verze pohonné jednotky se má objevit rovněž u Peugeotu, kde bude debutovat pod kapotou modelu 308 GT. Tedy u konkurence pro Volkswagen Golf GTD. V jeho případě však nemáme k dispozici přesnější údaje, neboť na trh tento vůz přijde až v příštím roce, kdy dorazí i další agregáty.

Vyjma dvoulitrového turbodieselu PSA osadí technologií Blue HDi také motor 1,6 HDi. A dorazit by v roce 2014 měl také nový benzinový tříválec e-THP spadající do rodiny Pure Tech. Ten s 1,2litrovým objemem spojí i turbo, čímž by výkon měl vyskočit na 130 koní, zatímco emise CO2 klesnou na 110 g/km.

I tento motor má přitom plnit normu EU6, k mání pak bude stejně jako výše jmenované agregáty se standardním šestistupňovým manuálem nebo příplatkovým automatem. Mezi vozidly si pak budete moci vybrat dle preferencí značky. Dostanou jej totiž jak nový Peugeot 308, tak i Citroën C4.

Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo z Frankfurtu


PSA veze na IAA nové motory Blue HDi a e-THP, jako první je dostane C4 Picasso - 1 - Citroen C4 Picasso 2013 seriovy vse 025PSA veze na IAA nové motory Blue HDi a e-THP, jako první je dostane C4 Picasso - 2 - Citroen C4 Picasso 2013 seriovy vse 026PSA veze na IAA nové motory Blue HDi a e-THP, jako první je dostane C4 Picasso - 3 - Citroen C4 Picasso 2013 seriovy vse 027PSA veze na IAA nové motory Blue HDi a e-THP, jako první je dostane C4 Picasso - 4 - Citroen C4 Picasso 2013 seriovy vse 028PSA veze na IAA nové motory Blue HDi a e-THP, jako první je dostane C4 Picasso - 5 - Citroen C4 Picasso 2013 seriovy vse 029PSA veze na IAA nové motory Blue HDi a e-THP, jako první je dostane C4 Picasso - 6 - Citroen C4 Picasso 2013 seriovy vse 031PSA veze na IAA nové motory Blue HDi a e-THP, jako první je dostane C4 Picasso - 7 - Citroen C4 Picasso 2013 seriovy vse 030PSA veze na IAA nové motory Blue HDi a e-THP, jako první je dostane C4 Picasso - 8 - Citroen C4 Picasso 2013 seriovy vse 045PSA veze na IAA nové motory Blue HDi a e-THP, jako první je dostane C4 Picasso - 9 - Citroen C4 Picasso 2013 seriovy vse 046PSA veze na IAA nové motory Blue HDi a e-THP, jako první je dostane C4 Picasso - 10 - Citroen C4 Picasso 2013 seriovy vse 047PSA veze na IAA nové motory Blue HDi a e-THP, jako první je dostane C4 Picasso - 11 - Citroen C4 Picasso 2013 seriovy vse 048PSA veze na IAA nové motory Blue HDi a e-THP, jako první je dostane C4 Picasso - 12 - Citroen C4 Picasso 2013 seriovy vse 049PSA veze na IAA nové motory Blue HDi a e-THP, jako první je dostane C4 Picasso - 13 - Citroen C4 Picasso 2013 seriovy vse 050PSA veze na IAA nové motory Blue HDi a e-THP, jako první je dostane C4 Picasso - 14 - Citroen C4 Picasso 2013 seriovy vse 062PSA veze na IAA nové motory Blue HDi a e-THP, jako první je dostane C4 Picasso - 15 - Citroen C4 Picasso 2013 seriovy vse 065PSA veze na IAA nové motory Blue HDi a e-THP, jako první je dostane C4 Picasso - 16 - Citroen C4 Picasso 2013 seriovy vse 081PSA veze na IAA nové motory Blue HDi a e-THP, jako první je dostane C4 Picasso - 17 - Citroen C4 Picasso 2013 seriovy vse 085PSA veze na IAA nové motory Blue HDi a e-THP, jako první je dostane C4 Picasso - 18 - Citroen C4 Picasso 2013 seriovy vse 096
Citroën C4 Picasso je prvním modelem, který dostane nový dvoulitrový turbodiesel Blue HDi. Později se tato pohonná jednotka rozšíří do dalších koncernových vozů, stejně jako PSA její technologii představí i na nižších objemech

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.