Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Putinova limuzína se konečně vyrábí i pro „běžné” lidi, sám prezident ji hned srovnal s tou svou
1.6.2021 | Petr Prokopec
Trvalo to roky, ale nakonec jsme se dočkali - jedinou od podlahy novou luxusní limuzínu posledních let začali sériově vyrábět. A ruský prezident ji jako její nejslavnější uživatel pochopitelně chválí.
Vývoj nové ruské limuzíny do té doby neexistující značky Aurus odstartoval v roce 2013. O pět let později byl první model Senat v plné kráse představen jak prezidentovi Vladimiru Putinovi, tak posléze i široké veřejnosti. Na zahájení prodeje ale bylo třeba dále čekat, přičemž změna nakonec nepřišla ani loni. Senat se totiž sice začal montovat ve větším množství, ovšem veškeré práce měl nadále na svědomí institut NAMI, který v této fázi suploval neexistující továrnu automobilky. I jeho úloha v tomto ohledu však skončila (tedy částečně), neboť někdejší továrna Fordu po přestavbě konečně spustila montážní linky.
Podnik počítá s roční výrobní kapacitou šesti tisíc aut, nicméně tato produkce je spojena s celou rodinou modelů Autusu, kam kromě sedanu a limuzíny spadá také MPV a SUV. Právě to by mělo tvořit na prodejích největší podíl, zatímco Senat bude vyráběn maximálně v 600 kusech ročně. Zajištěna tak má být jeho exkluzivita. Továrna v Jelabuze nicméně má mít na starosti pouze varianty pro „civilisty”, v případě vládních aut se nadále počítá s využitím institutu NAMI, jehož roční produkční limit činí 150 až 200 vozů.
U příležitosti zahájení alespoň trochu masové výroby utrousil na adresu vozu pár slov i Putin, který si se sériově vyrobeným autem osobně sjel a mohl jej tak srovnat s tím, které už léta používá jako v podstatě zakázkově vyrobené. Ruský prezident mezi nimi nevidí rozdíl - uvedl, že za volantem se ocitl „již mnohokrát. A opravdu to stojí za to, neboť jde o vysoce kvalitní vůz, který plní veškeré světové standardy. Jsem si tedy jist, že po vozech, které sjíždí z montážní linky, bude poptávka.“ Aurus přitom počítá s tím, že většina zákazníků bude pocházet ze zahraničí, nejčastěji pak ze Středního východu. Nicméně značka hodlá zaujmout i bohaté Číňany a Evropany.
„Můžeme říci, že vůbec poprvé v historii Ruska byla celá rodina luxusních aut vyvinuta z čistého listu papíru. Jmenovitě pro ni byla navržena moderní a modulární platforma, stejně jako je dle mého názoru atraktivní tradiční design. Zformována také byla základna dodavatelů komponentů, což je důležité,“ uvedl dále Putin s tím, že „asi ze 70 procent jde o ruské společnosti. Je to tak pro ně dobrá šance, jak se zdokonalit v nových technologiích a nasbírat dodatečné objednávky.“
My pak jen dodáme, že Senat běžně startuje na 18 milionech rublů (cca 5,1 mil. Kč), nicméně vozy z první vyrobené várky budou k mání od 22 mil. RUB (6,23 mil. Kč), neboť jsou našlapané prakticky veškerou možnou příplatkovou výbavou. Auto pro úplně běžné lidi to tedy určitě není. Dodávky pak odstartují ještě tento měsíc, na druhou půli roku pak Aurus plánuje premiéru již zmiňovaného SUV. Na jeho sériovou výrobu pro kohokoli bychom si nicméně měli počkat až do příštího roku, přičemž cena je zatím neznámá.
Na úvod nicméně nelze čekat žádnou láci, i Komendant by totiž měl zprvu vyfasovat 4,4litrový hybridizovaný osmiválec s kořeny u Porsche. V plánu jsou pak i 2,2litrové čtyřválce s 245 koňmi, stejně jako 6,6litrový dvanáctiválec naladěný na více než 850 koní. Kdy však toto rozšíření portfolia dorazí, není jisté. Zatím tedy zákazníci mají k dispozici jen Senat, jehož 600 koní dostala na starosti devítistupňová automatická převodovka a pohon všech kol.
Aurus Senat se konečně začal vyrábět pro „civilisty”. Ročně má nicméně vzniknout jen 600 kusů, ceny totiž nestartují zrovna nízko. Naplno se totiž nová značka rozjede až s příchodem SUV, které dostane i čtyřválec. Foto: Aurus
Zdroj: Aurus
Bleskovky
- Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
včera - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024 - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Časový program Le Mans 2024 včera 15:00
- Le Mans - pevná součást kalendáře Grand Prix včera 09:00
- Mash Scrambler 50: retro scrambler pro začátečníky včera 08:00
- Nová pravidla od roku 2027 7.5.2024
- Petr Najman si ze Slováckého okruhu odváží dvě trofeje 7.5.2024
Nejnovější články
- Legenda Chevroletu po 60 letech končí bez nástupce, přednost před ní dostal elektromobil s pětinovými prodeji
před 40 minutami - VW přiznal, že zájem o elektromobily klesá, spásu vidí v technologii, kterou před pěti léty odpískal
před 2 hodinami - SUV Rolls-Roycu vypadá po faceliftu jako knírač, pouťový vnitřek i vnějšek mají oslovit mladou klientelu
před 3 hodinami - Elektrický supersport Rimacu je propadák a skončí bez nástupce, přiznal šéf. Ani bohatí elektromobily nechtějí
před 5 hodinami - Nový Duster se do detailu odhalil jako Renault, při jeho ceně to bude obrovský hit
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva