Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Radikální autor původní podoby Bugatti Chiron konečně míří tam, kde ho ocení
15.8.2019 | Mirek Mazal
Jeden z nejprogresivnějších designérů posledních let měl na svědomí opravdu novátorské řešení Bugatti Chiron nebo modernizaci Porsche 911. Zkusil štěstí u Hyundai, teď ho zlákal Koenigsegg, který otevřeně stojí o jeho přístup k věci.
Ve světě aut zatím nemá takové jméno, jako někteří jeho kolegové, mezi příznivci moderny ale už teď platí za jednoho z nejuznávanějších automobilových designérů světa. Řeč je o Rusu Alexanderu Selipanovi, který si rád nechá říkat Saša a navzdory svému původu je „odchovancem” koncernu VW.
Pro Němce pracoval celkem 11 let. Po škole nejprve pracoval na vývoji Lamborghini Huracán, nejvíce ale proslul svým působením u Bugatti. Je autorem obdivovaného konceptu Vision Gran Turismo a strůjcem původní podoby Chironu. Auto je pořád z valné většiny jeho dílem, příď ale šéfové značky označili za příliš radikální a nechali ji dát tuctovější tvář podobnou právě té na Vision Gran Turismo. Následně zkusil neskromně vylepšit Porsche 911 a když jeho myšlenky nedopadaly na úrodnou půdu přešel k Hyundai.
To byla jeho dosud poslední štace, v rámci níž se realizoval od roku 2016, kdy působil v pozici vedoucího designu evropského studia značky Genesis. Pod jeho vedením vznikl například koncept Genesis Essentia, který mě změnit vnímání luxusních Hyundai. Ani tady ale asi neměl dost prostoru k realizaci, a tak se nyní přesouvá na chladný sever Evropy. V dalším posunu už teď pestré kariéry se připojil ke Koenigseggu, který mu slibuje dostatek volnosti při tvarování jedněch z nejsilnějších automobilů na Zemi.
Švédská automobilka potvrdila jmenování Selipanova do funkce vedoucího designérského oddělení. Nový šéf bude odpovědný za směr vývoje firemní identity značky, pracovní náplní bude modelování exteriérů i interiérů modelů blízké budoucnosti. „Sny se stávají realitou! Jsem velmi hrdý na to, že jsem se připojil k týmu Koenigsegg,“ vyjádřil stručně své první dojmy zkušený světoběžník. Šéf automobilky Christian von Koenigsegg pak řekl, že jeho firma bude chtít profitovat z „radikálních metod”, které Selipanov používá a dá mu tedy konečně prostor se uplatnit tak, jak už po léta touží.
Saša Selipanov se narodil v Gruzii na začátku 90. let, jeho rodina se později přestěhovala do Moskvy. Po maturitě studoval na americké Art Center College of Design v Kalifornii obor dopravního designu. Ve svých teprve 36 letech nasbíral po celém světě mnoho životních i profesních zkušeností, teď bude další sbírat u Koenigseggu, kde ho podle šéfa značky teprve ocení.




Designér Alexander Selipanov prošel několik automobilek


Nyní zakotvil ve Švédsku v továrně hypersportů Koeingsegg




Proslul hlavně úchvatným původním designem Bugatti Chiron, na který automobilka neměla dost odvahy, i když už měla hotový model v měřítku 1:1
Zdroj: Koenigsegg Automotive
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kdo bude posledním šampionem MotoE? včera 22:08
- Záchranné laso pro Filipa Salače včera 11:36
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu 5.11.2025
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů 5.11.2025
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
Nejnovější články
Další na odstřel: Ford má po letech ztrát a trápení bez náhrady ukončit výrobu svého klíčového elektromobilu
před hodinou
Původně jen elektrický silák se začal prodávat i ve spalovací verzi. A najednou je z něj nejlevnější takhle silné a rychlé auto
včera
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
včera
A tak se to prostě stane: Automobilka odpískala příchod hned dvou hotových elektrických modelů pro nezájem
včera
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
