Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku

(+ 145 foto) Nová vlajková loď automobilky Land Rover je navenek konzervativní, ve skutečnosti však uvnitř ještě nikdy nebyla revolučnější.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku

7.9.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ 145 foto) Nová vlajková loď automobilky Land Rover je navenek konzervativní, ve skutečnosti však uvnitř ještě nikdy nebyla revolučnější.

Další fotografie nám ke vzhledu čtvrté generace Range Roveru nic nového neřeknou, ale pokud máte dojem, že byste ještě pár záběrů snesli, anebo se jen rádi přehrabujete ve hromadě fotek, nabízíme vám tentokrát patrně již kompletní sadu téměř 150 obrázků. Poněkud větší informační hodnotu však mají spíše kompletní technická data, která dnes britská značka zveřejnila v rámci veřejné prezentace Range Roveru v Richmondu v Londýně. Co prozrazují?

Především máme k dispozici podrobná čísla k motorizacím. Britský, 4 999 mm dlouhý terénní vůz bude ze začátku v prodeji se čtyřmi motory. Nejmenším a nejslabším agregátem v nabídce bude naftový vidlicový šestiválec 3,0 litru s dvojitým přeplňováním, výkonem 258 koní při 4 000 ot./min a nejvyšším točivým momentem 600 newtonmetrů při 2 000 ot./min. Ve spojení s osmistupňovou automatickou převodovkou a (ve srovnání s předchůdcem) pozoruhodně nízkou hmotností 2 160 kg umí i takto relativně skromně vybavený vůz akcelerovat na stovku za 7,9 sekundy a rozjet se na 209 km/h.

Zbytek tvoří pak už jen osmiválcové motory. Základní V8 rovněž spaluje naftu a dopuje své spalovací komory o objemu 4,4 litru dvojicí turbodmychadel. Své maximum 340 koní odevzdá již při 3 500 otáčkách, točivý moment až 700 newtonmetrů je k mání od 1 750 do 3 000 otáček. Automat ZF 8H70 je pro všechny verze stejný a zde stačí k dosažení stovky za 6,9 vteřiny a maximálku 217 km/h. Spotřeba obou naftových jednotek se i díky značnému snížení hmotnosti (V8 má o 200 kg více než V6) drží podle tabulek poměrně nízko. Normy říkají, že dieselové RR bude jezdit za 7,5, respektive 8,7 litru na 100 km.


Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 1 - Range Rover oficialni foto nove 47Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 2 - Range Rover oficialni foto nove 30Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 3 - Range Rover oficialni foto nove 31

Další dvě motorizace jsou pak především o výkonech a na skrblíky si tedy rozhodně nehrají. V obou případech jde o známé pětilitrové osmiválce, přičemž druhá jednotka využívá ke zvýšení výkonu mechanicky poháněný kompresor. Slabší V8 má 375 koní při 6 500 otáčkách a 510 newtonmetrů při 3 500 ot./min, kdežto verze Supercharged 510 koní v rozmezí od šest do šest a půl tisíce otáček a točivý moment 625 newtonmetrů od dvou a půl do pět a půl tisíce otáček. Tato porce síly stačí v prvním případě na 209 km/h a 6,8 s na stovku, v tom druhém pak vůz zvládne zrychlení na 100 km/h za 5,4 vteřiny a pojede 225 km/h, které vám Range Rover za příplatek odblokuje na 250 km/h.

Abychom měli tabulkový výčet kompletní, vězte, že benzínové verze váží 2,2 a 2,33 tuny, jezdí za 12,8 až 13,8 litru a o zpomalení všech motorizací se starají ventilované kotouče Brembo o průměru 380 mm vpředu a 365 mm vzadu. A abyste nemuseli každou chvíli tankovat, kromě 85litrové nádrže s motorem V6 máte u všech osmiválců její objem zvětšený na 105 litrů.

Opět připomínáme, že navzdory zřejmé podobnosti s předchůdcem s ním nemá novinka nic společného. Na rozdíl od ocelové třetí generace je ta nynější hliníková a využívá výrazně upravenou platformu Jaguaru XJ. Díky tomu se podařilo snížit hmotnost samotné karoserie o 39 procent a celkově spadla hmotnost v rozsahu od 350 (SDV8) až do 420 kg (SDV6).

Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 4 - Range Rover oficialni foto nove 49Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 5 - Range Rover oficialni foto nove 24Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 6 - Range Rover oficialni foto nove 04

Rozvor nového Range Roveru narostl o 42 mm na celkových 2 922 mm. Konstruktéři díky tomu vytvořili prostornější kabinu nabízející o 118 mm více prostoru v podélném směru pro kolena cestujících na zadních sedadlech. Vyhoupnout se do nich můžete pomocí elektricky ovládaných nášlapných prahů a za další příplatek si můžete vychutnávat jízdu s panoramatickou střechou. Ještě lepší však patrně bude nové audio značky Meridian s devětadvaceti reproduktory a celkovým výkonem 1,7 kilowattu.

O pohodlí posádky se starají nejen kožené sedačky ale především vzduchové odpružení ve spojení s hliníkovými závěsy. Pouhým zmáčknutím tlačítka nebo automaticky dovoluje pohyb kol přední nápravy nahoru a dolů v rozsahu 260 mm a kolům zadní nápravy o 310 mm. V nejvyšší poloze se naroste světlá výška až na 303 mm a ve spojení s upraveným nasáváním teď Range Rover může brodit ve vodě s hloubkou až 900 mm - o 200 mm více než si mohl dovolit výběhový model.

Přes dramatické snížení hmotnosti se majitelé rozhodně nebudou muset omezovat při tahání všemožných přívěsů. Elektricky výsuvný hák s koulí zvládne až 3,5 tuny. Uskromňování ale není na místě, ani pokud jde o zavazadla posádky. Elektricky ovládané dělené páté dveře ukrývají kufr o objemu 550 až 2 030 litrů.

Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 7 - Range Rover oficialni foto nove 89Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 8 - Range Rover oficialni foto nove 90Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 9 - Range Rover oficialni foto nove 91

Jak už bývá u jednoho z nejluxusnějších strojů určeného do terénu obvyklé, automobilka si opět dala záležet na tom, aby se Range Rover mohl předvádět nejen na bulvárech. Vůz je vybavený druhou generací systému pohonu všech kol Terrain Response rozdělující za normálních podmínek výkon mezi nápravami v poměru 50:50 Tato technika umožňuje řidiči vybrat si jeden z pěti vhodných režimů podle typu povrchu anebo prostě jen ponechat vše na elektronice. Samozřejmostí je redukční převodovka (2,93:1) a pro motory SDV8 a 5,0 V8 S/C nabídne firma za příplatek aktivní zadní diferenciál s uzávěrkou.

Pro nový Range Rover automobilka nabídne 37 barev, plus dva odstíny (Santorini Black nebo Indus Silver) kontrastního lakování střechy. Dále osm typů kol v rozměru od sedmnáct do dvaadvacet palců, tři druhy dřevěných intarzií a nepřeberné množství koženého čalounění v různých odstínech. Výbava (základní i ta rozšířená) je pochopitelně rozsáhlá, takže asi nemá význam vyjmenovávat vše, mohli bychom ale jako příklad uvést třeba adaptivní tempomat, čtyřzónovou klimatizaci, sledování mrtvého úhlu, systém nouzového automatického brzdění nebo automatické parkovaní.

Range Rover čtvrté generace dorazí českým dealerům až v lednu 2013, nicméně byli jsme ujištěni, že všichni již objednávky na nový vůz přijímají a to znamená, že je na světě také ceník. Základní verze s dieselovým šestiválcem vychází na 2 293 680 Kč.

Kompletní galerie oficiálních snímků nového Range Roveru

Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 10 - Range Rover oficialni foto nove 02Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 11 - Range Rover oficialni foto nove 03Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 12 - Range Rover oficialni foto nove 04Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 13 - Range Rover oficialni foto nove 05Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 14 - Range Rover oficialni foto nove 06Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 15 - Range Rover oficialni foto nove 07Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 16 - Range Rover oficialni foto nove 08Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 17 - Range Rover oficialni foto nove 09Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 18 - Range Rover oficialni foto nove 10Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 19 - Range Rover oficialni foto nove 11Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 20 - Range Rover oficialni foto nove 12Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 21 - Range Rover oficialni foto nove 13Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 22 - Range Rover oficialni foto nove 14Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 23 - Range Rover oficialni foto nove 15Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 24 - Range Rover oficialni foto nove 16Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 25 - Range Rover oficialni foto nove 17Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 26 - Range Rover oficialni foto nove 18Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 27 - Range Rover oficialni foto nove 19Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 28 - Range Rover oficialni foto nove 20Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 29 - Range Rover oficialni foto nove 21Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 30 - Range Rover oficialni foto nove 22Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 31 - Range Rover oficialni foto nove 23Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 32 - Range Rover oficialni foto nove 24Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 33 - Range Rover oficialni foto nove 25Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 34 - Range Rover oficialni foto nove 26Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 35 - Range Rover oficialni foto nove 27Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 36 - Range Rover oficialni foto nove 28Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 37 - Range Rover oficialni foto nove 29Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 38 - Range Rover oficialni foto nove 30Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 39 - Range Rover oficialni foto nove 31Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 40 - Range Rover oficialni foto nove 32Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 41 - Range Rover oficialni foto nove 33Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 42 - Range Rover oficialni foto nove 36Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 43 - Range Rover oficialni foto nove 37Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 44 - Range Rover oficialni foto nove 38Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 45 - Range Rover oficialni foto nove 39Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 46 - Range Rover oficialni foto nove 40Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 47 - Range Rover oficialni foto nove 41Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 48 - Range Rover oficialni foto nove 42Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 49 - Range Rover oficialni foto nove 43Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 50 - Range Rover oficialni foto nove 44Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 51 - Range Rover oficialni foto nove 45Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 52 - Range Rover oficialni foto nove 46Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 53 - Range Rover oficialni foto nove 47Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 54 - Range Rover oficialni foto nove 48Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 55 - Range Rover oficialni foto nove 49Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 56 - Range Rover oficialni foto nove 50Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 57 - Range Rover oficialni foto nove 51Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 58 - Range Rover oficialni foto nove 52Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 59 - Range Rover oficialni foto nove 53Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 60 - Range Rover oficialni foto nove 54Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 61 - Range Rover oficialni foto nove 55Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 62 - Range Rover oficialni foto nove 56Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 63 - Range Rover oficialni foto nove 57Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 64 - Range Rover oficialni foto nove 58Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 65 - Range Rover oficialni foto nove 59Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 66 - Range Rover oficialni foto nove 60Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 67 - Range Rover oficialni foto nove 61Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 68 - Range Rover oficialni foto nove 62Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 69 - Range Rover oficialni foto nove 63Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 70 - Range Rover oficialni foto nove 64Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 71 - Range Rover oficialni foto nove 65Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 72 - Range Rover oficialni foto nove 66Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 73 - Range Rover oficialni foto nove 67Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 74 - Range Rover oficialni foto nove 68Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 75 - Range Rover oficialni foto nove 69Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 76 - Range Rover oficialni foto nove 70Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 77 - Range Rover oficialni foto nove 71Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 78 - Range Rover oficialni foto nove 72Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 79 - Range Rover oficialni foto nove 73Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 80 - Range Rover oficialni foto nove 75Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 81 - Range Rover oficialni foto nove 76Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 82 - Range Rover oficialni foto nove 77Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 83 - Range Rover oficialni foto nove 78Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 84 - Range Rover oficialni foto nove 79Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 85 - Range Rover oficialni foto nove 80Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 86 - Range Rover oficialni foto nove 81Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 87 - Range Rover oficialni foto nove 82Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 88 - Range Rover oficialni foto nove 83Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 89 - Range Rover oficialni foto nove 84Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 90 - Range Rover oficialni foto nove 85Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 91 - Range Rover oficialni foto nove 86Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 92 - Range Rover oficialni foto nove 87Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 93 - Range Rover oficialni foto nove 88Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 94 - Range Rover oficialni foto nove 89Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 95 - Range Rover oficialni foto nove 90Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 96 - Range Rover oficialni foto nove 91Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 97 - Range Rover oficialni foto nove 92Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 98 - Range Rover oficialni foto nove 93Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 99 - Range Rover oficialni foto nove 94Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 100 - Range Rover oficialni foto nove 95Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 101 - Range Rover oficialni foto nove 96Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 102 - Range Rover oficialni foto nove 97Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 103 - Range Rover oficialni foto nove 98Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 104 - Range Rover oficialni foto nove 99Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 105 - Range Rover oficialni foto nove 100Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 106 - Range Rover oficialni foto nove 101Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 107 - Range Rover oficialni foto nove 102Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 108 - Range Rover oficialni foto nove 103Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 109 - Range Rover oficialni foto nove 104Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 110 - Range Rover oficialni foto nove 105Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 111 - Range Rover oficialni foto nove 106Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 112 - Range Rover oficialni foto nove 107Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 113 - Range Rover oficialni foto nove 108Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 114 - Range Rover oficialni foto nove 109Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 115 - Range Rover oficialni foto nove 110Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 116 - Range Rover oficialni foto nove 111Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 117 - Range Rover oficialni foto nove 112Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 118 - Range Rover oficialni foto nove 113Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 119 - Range Rover oficialni foto nove 114Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 120 - Range Rover oficialni foto nove 115Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 121 - Range Rover oficialni foto nove 116Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 122 - Range Rover oficialni foto nove 117Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 123 - Range Rover oficialni foto nove 118Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 124 - Range Rover oficialni foto nove 119Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 125 - Range Rover oficialni foto nove 120Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 126 - Range Rover oficialni foto nove 121Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 127 - Range Rover oficialni foto nove 122Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 128 - Range Rover oficialni foto nove 123Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 129 - Range Rover oficialni foto nove 124Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 130 - Range Rover oficialni foto nove 125Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 131 - Range Rover oficialni foto nove 126Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 132 - Range Rover oficialni foto nove 127Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 133 - Range Rover oficialni foto nove 128Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 134 - Range Rover oficialni foto nove 130Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 135 - Range Rover oficialni foto nove 131Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 136 - Range Rover oficialni foto nove 132Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 137 - Range Rover oficialni foto nove 133Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 138 - Range Rover oficialni foto nove 134Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 139 - Range Rover oficialni foto nove 135Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 140 - Range Rover oficialni foto nove 136Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 141 - Range Rover oficialni foto nove 137Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 142 - Range Rover oficialni foto nove 138Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 143 - Range Rover oficialni foto nove 139Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 144 - Range Rover oficialni foto nove 140Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 145 - Range Rover oficialni foto nove 141Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 146 - Range Rover oficialni foto nove 142Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 147 - Range Rover oficialni foto nove 143Range Rover 2013: nová generace do posledního šroubku - 148 - Range Rover oficialni foto nove 144
Hliníkový Range Rover začíná na částce 2,3 milionu a dostanete za ně naftový šestiválec o výkonu 258 koní

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.