Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Range Rover Sport Coupe: britská X6 chce být králem sportovních SUV
29.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britská novinka dostane ve vrcholném provedení 550 koní na 1 800 kg. V základu bude čtyřmístná, dorazit má jako hybrid i elektromobil.
Britská automobilka již před rokem naznačila, že vidí volné místo mezi modely Range Rover Evoque a Sport. Pro některé její zákazníky je první zmíněný příliš malý, druhý pak zase příliš velký. Řešením by měl být čtvrtý model luxusní divize s dvojitým „R“ ve znaku, který byl dosud označován jako Evoque XL nebo Evoque Plus. Všeobecně se přitom mělo za to, že stát bude na platformě Land Roveru Discovery Sport, pročež nabídne až sedm míst k sezení a vsadí na praktičnost více než na cokoliv jiného. Realita ale zřejmě bude zcela opačná.
Podle informací Autocaru bychom se již příští rok měli dočkat konkurence pro BMW X6, ovšem hlavně po stránce cenové. Cena nového Range Roveru Sport Coupe, aktuálně označovaného kódem L560, by měla startovat na 60 tisících librách (cca 2,1 milionu korun). Délkou 4,7 metru se ovšem bude více blížit 4,6metrovému BMW X4, přičemž ideálně zapadne do nabídky výrobce čítající již zmiňované modely Evoque (4,4 m) a Sport (4,85 m).
Mechanickým základem pro tuto novinku se stane hliníková architektura Jaguaru F-Pace, která prý vylučuje tři řady sedadel. Místo na onu praktičnost se RR Sport Coupe zaměří hlavně na sportovnost. Zároveň má ustanovit nové standardy stran stylingu, neboť šéfdesignér Land Roveru Gerry McGovern a designový šéf Range Roveru Phil Simmons hodlají vůz postavit na základě dlouhé čelní kapoty a výrazně se svažující střechy.
Uvnitř bychom se pak dle McGoverna měli dočkat ještě zásadnějšího posunu než v případě Range Roveru Evoque, přičemž kabina bude v základu čtyřmístná. Na přání ovšem bude možné sáhnout po třímístné zadní lavici s pátým bezpečnostním pásem, i když tato volba nejspíše nebude příliš často využívána. Kvůli maximalizaci elegantní vizáže budou mít zadní dveře malý úhel otevření, nastupování vzad tak bude obtížné. Minimalizován pak bude i zadní převis.
Po stránce motorické bude vůz sázet hlavně na šestiválcové motory, sestup ke čtyřválcům je ale stále ve hře. Vzhůru by ovšem zamířit měl, přičemž verze osazená pětilitrovým osmiválcem o výkonu 550 koní by mohla definovat nová měřítka v segmentu. Očekává se totiž, že hliníková architektura by měla celkovou hmotnost srazit na nějakých 1 800 kg, tedy o 400 kilo níže než v případě BMW X6.
Je přitom otázkou, zda v takovém případě budeme mít tu čest s králem sportovních SUV (pokud lze toto spojení vůbec použít) či zda se jím stane sesterský F-Pace SVR. Také v jeho případě se totiž počítá se zmiňovanou pohonnou jednotkou. Dá se ale předpokládat, že dle firemní hierarchie to bude spíše Jaguar, kdo bude hrát prim. Aktuálně je tak jisté jen tolik, že vrcholný RR Sport Coupe by měl stát zhruba 90 000 GBP (3,1 mil. Kč).
Vyjma již výše zmíněných variant ovšem Range Rover počítá také s hojnějším počtem verzí s alternativním pohonem. Diesel-elektrický hybrid je víceméně jistotou, mimo se ovšem vedou řeči také o zcela elektrické verzi. Ta by měla stát na základech chystaného Jaguaru I-Pace EV, přičemž za vznikem obou modelů stojí nová kalifornská legislativa určující výrobcům pro roky 2018 až 2025 podíl 15 % elektromobilů v portfoliu.

Chystaný Range Rover Sport Coupe vypadá na neoficiální ilustraci lépe...
...než dříve spekulovaný Evoque Plus či XL
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nechvalně proslulý silniční pirát znovu udeřil, po 7 letech se ve Švýcarsku znovu prohnal před radarem skoro dvojnásobnou rychlostí
před 2 hodinamiNepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
13.5.2025Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025
Nejnovější články
Německo je odsouzeno ke zkáze, lidi tam vyrábí auta nejdráž na světě, i Česko a Slovensko jsou superlevný kraj
před hodinouNechvalně proslulý silniční pirát znovu udeřil, po 7 letech se ve Švýcarsku znovu prohnal před radarem skoro dvojnásobnou rychlostí
před 2 hodinamiZnovuzrozená legenda italských sporťáků je balzám na duši staromilců, má V8, manuál a ani jeden digitální displej
před 3 hodinamiVW je nepoučitelný. Ani po fiasku Porsche s elektromobily ho nenapadne nic lepšího než elektrifikovat i auta, pro která se to vůbec nehodí
před 4 hodinamiRolls-Royce zkouší trumfnout objednávku Bentley. Jedinému zákazníkovi naráz předal 6 aut, o rekordní nákupy se stará už od roku 1970
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva