Range Rover „Evoque Plus“ už se začíná rýsovat, pojme sedm pasažérů

Chystaná novinka je již ve vývoji, přičemž staví na platformě Jaguaru F-Pace. Nabízet má až sedm sedadel, hlavní důraz ale bude kladen na luxus.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Range Rover „Evoque Plus“ už se začíná rýsovat, pojme sedm pasažérů

10.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Range Rover „Evoque Plus“ už se začíná rýsovat, pojme sedm pasažérů

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Chystaná novinka je již ve vývoji, přičemž staví na platformě Jaguaru F-Pace. Nabízet má až sedm sedadel, hlavní důraz ale bude kladen na luxus.

Před několika málo týdny jsme naznačili, že britská automobilka Range Rover vidí bílé místo mezi verzemi Evoque a Sport, kam by v ideálním případě chtěla vmáčknout čtvrtý model. Jak se nyní ukazuje, jen u řečí nezůstalo, neboť do světa již vyrazily první testovací muly. Ty dostaly do vínku prakticky stejnou karoserii jako nejmenší model značky, jen s prodlouženým rozvorem. To by měl být zásadní rozdíl mezi tímto vozem a chystaným Jaguarem F-Pace, neboť Range Rover by měl ubytovat ve svých útrobách až sedm pasažérů. Jinak ovšem půjde o velmi spřízněné modely.

Novinka dvojitého „R“ by se měla ukázat někdy na sklonku roku 2016, přičemž dle zvolené výbavy a motorizace bude stát něco mezi 40 000 GBP (cca 1 512 000 Kč) a 65 000 librami (2 457 000 Kč). Základní verze by přitom do vínku měly dostat čtyřválce, zatímco výše posazené modely již budou pohánět přeplňované šestiválce. Pohon všech kol ovšem bude standardem, na co nejnižší spotřebu resp. emise CO2 tedy Range Rover necílí. Místo toho je ve firemním hledáčku movitější klientela, která si může dovolit patřičný luxus.

Tímto směrem ostatně míří celá firma, neboť podle šéfdesignéra značky Gerryho McGoverna bychom se časem měli dočkat „neskutečně luxusních modelů s malou výškou“. Takové vozy by měly dostat stavitelný vzduchový podvozek, elektronickou trakční kontrolu, přičemž zaměřeny budou spíše na silnici než na jízdu v terénu. Zjevně tak budeme mít tu čest s jakýmsi mixem mezi kombíkem a SUV, přičemž onen „Evoque Plus“ by měl být první vlaštovkou. I když ta bude stále ještě více tíhnout k firemním kořenům.

Každopádně však bude tímto modelem naznačena budoucnost značky, která by se dokonce velmi ráda profilovala i na trhu s luxusními sedany. Nikoliv samozřejmě s tradiční karoserií, nicméně přesto by k danému kroku mělo dojít. Výše ukotvená sedadla zadních pasažérů by pak byla značnou výhodou oproti konvenčním limuzínám. Takový model by navíc značce přinesl vyšší zisk, ačkoliv v tomto směru si Range Rover nemůže stěžovat již nyní.

V loňském roce totiž značka Land Rover prodala 381 108 nových vozů, tedy o 9 procent více než předloni. Lídrem v registracích se stal Evoque, kterého si pořídilo 125 364 zákazníků (+1 %). Tento model však takové peníze negeneroval, daná úloha leží hlavně na bedrech klasika (53 735 ks, +21 %) a Range Roveru Sport (82 352 ks). Právě díky nim měla totiž míra zisku před zdaněním vystoupala na 18 procent, tedy na jednu z nejvyšších hodnot v byznysu.

Zpět ale k chystané novince, po které by ročně mělo sáhnout nějakých 50 tisíc zákazníků. Ta by přitom neměla dorazit jenom jako pětimístný či případně jako sedmimístný model, ale rovněž v plně elektrické verzi. Ta přitom bude opětovně spřízněna se sesterským Jaguarem F-Pace EV, přičemž oba vozy budou nabízeny jako „druhé nebo třetí auto pro movité rodiny“. Hlavními trhy budou Amerika a Čína.

Verze Range Roveru by měla nabídnout dojezd okolo 500 kilometrů, na čemž bude mít podíl i onen výškově stavitelný vzduchový podvozek. Ten se totiž během dálniční jízdy přisaje k zemi a výrazně tak zredukuje aerodynamický odpor. Stát ovšem bude výrazně více než jeho sourozenci s konvenčním pohonem, neboť jeho cena se má pohybovat okolo 85 000 liber (3 212 500 Kč), možná i výše.

Na druhé straně rovnice by přitom u všech verzí měly stát nízké náklady, neboť novinka bude postavena na stejné hliníkové platformě jako již tolikrát zmíněný Jaguar F-Pace nebo sedan XE. Z toho důvodu bude moci být vyráběna na stejné montážní lince v Solihullu. Britové tak budou mít v jedné továrně hned tři modely s různým datem narození, což jim umožní ždímat kapacity na maximum.


Range Rover „Evoque Plus“ už se začíná rýsovat, pojme sedm pasažérů - 1 - Range Rover Evoque Plus render
Chystaný Range Rover „Evoque Plus“ se již ukázal na neoficiální ilustraci

Range Rover „Evoque Plus“ už se začíná rýsovat, pojme sedm pasažérů - 2 - Jaguar XE prvni oficialni foto 02Range Rover „Evoque Plus“ už se začíná rýsovat, pojme sedm pasažérů - 3 - Jaguar XE prvni oficialni foto 03Range Rover „Evoque Plus“ už se začíná rýsovat, pojme sedm pasažérů - 4 - Jaguar XE prvni oficialni foto 04
Range Rover „Evoque Plus“ už se začíná rýsovat, pojme sedm pasažérů - 5 - Jaguar XE prvni oficialni foto 05Range Rover „Evoque Plus“ už se začíná rýsovat, pojme sedm pasažérů - 6 - Jaguar XE prvni oficialni foto 06
Pod povrchem se objeví stejná hliníková platforma, jakou dostal Jaguar XE a F-Pace. Ze stejného zdroje pak budou pocházet i motory Ingenium

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.