Range Rover Sport Coupe: britská X6 chce být králem sportovních SUV

Britská novinka dostane ve vrcholném provedení 550 koní na 1 800 kg. V základu bude čtyřmístná, dorazit má jako hybrid i elektromobil.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Range Rover Sport Coupe: britská X6 chce být králem sportovních SUV

29.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Range Rover Sport Coupe: britská X6 chce být králem sportovních SUV

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Britská novinka dostane ve vrcholném provedení 550 koní na 1 800 kg. V základu bude čtyřmístná, dorazit má jako hybrid i elektromobil.

Britská automobilka již před rokem naznačila, že vidí volné místo mezi modely Range Rover Evoque a Sport. Pro některé její zákazníky je první zmíněný příliš malý, druhý pak zase příliš velký. Řešením by měl být čtvrtý model luxusní divize s dvojitým „R“ ve znaku, který byl dosud označován jako Evoque XL nebo Evoque Plus. Všeobecně se přitom mělo za to, že stát bude na platformě Land Roveru Discovery Sport, pročež nabídne až sedm míst k sezení a vsadí na praktičnost více než na cokoliv jiného. Realita ale zřejmě bude zcela opačná.

Podle informací Autocaru bychom se již příští rok měli dočkat konkurence pro BMW X6, ovšem hlavně po stránce cenové. Cena nového Range Roveru Sport Coupe, aktuálně označovaného kódem L560, by měla startovat na 60 tisících librách (cca 2,1 milionu korun). Délkou 4,7 metru se ovšem bude více blížit 4,6metrovému BMW X4, přičemž ideálně zapadne do nabídky výrobce čítající již zmiňované modely Evoque (4,4 m) a Sport (4,85 m).

Mechanickým základem pro tuto novinku se stane hliníková architektura Jaguaru F-Pace, která prý vylučuje tři řady sedadel. Místo na onu praktičnost se RR Sport Coupe zaměří hlavně na sportovnost. Zároveň má ustanovit nové standardy stran stylingu, neboť šéfdesignér Land Roveru Gerry McGovern a designový šéf Range Roveru Phil Simmons hodlají vůz postavit na základě dlouhé čelní kapoty a výrazně se svažující střechy.

Uvnitř bychom se pak dle McGoverna měli dočkat ještě zásadnějšího posunu než v případě Range Roveru Evoque, přičemž kabina bude v základu čtyřmístná. Na přání ovšem bude možné sáhnout po třímístné zadní lavici s pátým bezpečnostním pásem, i když tato volba nejspíše nebude příliš často využívána. Kvůli maximalizaci elegantní vizáže budou mít zadní dveře malý úhel otevření, nastupování vzad tak bude obtížné. Minimalizován pak bude i zadní převis.

Po stránce motorické bude vůz sázet hlavně na šestiválcové motory, sestup ke čtyřválcům je ale stále ve hře. Vzhůru by ovšem zamířit měl, přičemž verze osazená pětilitrovým osmiválcem o výkonu 550 koní by mohla definovat nová měřítka v segmentu. Očekává se totiž, že hliníková architektura by měla celkovou hmotnost srazit na nějakých 1 800 kg, tedy o 400 kilo níže než v případě BMW X6.

Je přitom otázkou, zda v takovém případě budeme mít tu čest s králem sportovních SUV (pokud lze toto spojení vůbec použít) či zda se jím stane sesterský F-Pace SVR. Také v jeho případě se totiž počítá se zmiňovanou pohonnou jednotkou. Dá se ale předpokládat, že dle firemní hierarchie to bude spíše Jaguar, kdo bude hrát prim. Aktuálně je tak jisté jen tolik, že vrcholný RR Sport Coupe by měl stát zhruba 90 000 GBP (3,1 mil. Kč).

Vyjma již výše zmíněných variant ovšem Range Rover počítá také s hojnějším počtem verzí s alternativním pohonem. Diesel-elektrický hybrid je víceméně jistotou, mimo se ovšem vedou řeči také o zcela elektrické verzi. Ta by měla stát na základech chystaného Jaguaru I-Pace EV, přičemž za vznikem obou modelů stojí nová kalifornská legislativa určující výrobcům pro roky 2018 až 2025 podíl 15 % elektromobilů v portfoliu.


Range Rover Sport Coupe: britská X6 chce být králem sportovních SUV - 1 - Range Rover Sport Coupe prvni render
Chystaný Range Rover Sport Coupe vypadá na neoficiální ilustraci lépe...

Range Rover Sport Coupe: britská X6 chce být králem sportovních SUV - 2 - Range Rover Evoque XL render 03Range Rover Sport Coupe: britská X6 chce být králem sportovních SUV - 3 - Range Rover Evoque XL render 01Range Rover Sport Coupe: britská X6 chce být králem sportovních SUV - 4 - Range Rover Evoque XL render 02
...než dříve spekulovaný Evoque Plus či XL

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.