Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Captur: francouzský Juke bez střechy
11.2.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Ani Renault nelení a pro ženevský autosalon si připravil své novinky. Jednou z nich bude koncept crossoveru Captur, který je trochu kupé, trochu SUV a trochu kabrioletem.
Jistě si vzpomenete na Nissan Juke, vzhledově dosti „ujeté” malé SUV, které se k podivu nejednoho z nás nakonec dostalo do výroby v podobě takřka odpovídající někdejšímu konceptu téhož jména. Nyní před sebou máme koncept Renaultu Captur, který dost možná čeká stejný osud - dnes vypadá jako šílený koncept, vzhledem k rozměrové spřízněnonosti právě s Jukem ale očekáváme, že se coby koncernové dílko dostane dříve nebo později do výroby. V jaké podobě? To je zatím obtížné předjímat, pro tuto chvíli si ale určitě můžeme říci, co nabídne v podobě studie.
Předně je to specifický design, který kráčí ve stopách nedávných konceptů značky. Podle automobilky vznikl Captur na základech vzhledu studie DeZir, ale přidal ji techničtější, rozumějte funkčnější rozměr. Nadto Renault přiznává inspiraci tělem atleta, využívajícího ochranných prvků jako je helma či rukavice. A když se na Captur chvíli zadíváte, vypadá opravdu trochu jako bruslař v parku, navlečený do všemožných chráničů.
Tím ale specifika zevnějšku nekonční. Velkým překvapením je odnímatelná pevná střecha, která dovolí udělat z vozu tak trochu kabriolet (přesnější by bylo označení targa). Za běžné nelze označit ani dveře, které se vyklápí jako motýlí křídla, a 22" kola z lehkých slitin, obouvající pneumatiky s ultranízkým profilem.
Interiér je pojat podobně futuristicky jako zevnějšek a čtyři samostatná karbonová sedadla pro posádku obklopuje výrazně zbarvenými, trvale prosvětlenými plasty. Podle designéra vozu zajišťuje právě toto pojetí vnímání interiéru jako vřelého a přitom sportovně působícího místa. Inu, posuďte sami.
Pod kapotou konceptu najdeme naftový motor o objemu 1,6 litru, přeplňovaný dvojicí turbodmychadel. Má nabízet výkon až 160 koní a ačkoli se s ním v této podobě v žádném sériovém Renaultu zatím nesetkáme, ve verzi se 130 koňmi by se jménem Energy dCi měl nahradit současné jedna-devítky.
Motor je spojen s dvouspojkovou automatickou převodovkou EDC a jeho výkon je dále přenášen na kola obou náprav přes nový, mechanický diferenciál RX2, schopný poslat výkon i samostatně na jediné z kol, které to zrovna potřebuje. Tato výbava zajistí Capturu s hmotností okolo 1 300 kg zrychlení z klidu na 100 km/h za rovných 8 sekund, spotřeba paliva odpovídá emisím CO2 ve výši 99 g na kilometr jízdy. Přesnou hodnotu ale Renault nezveřejnil.
Renault Captur se světu pochopitelně představí na blížícím se ženevském autosalonu, kde se o něm zřejmě dozvíme ještě o něco více. A i kdyby ne, určitě vám ze Švýcarska přineseme více jeho fotografií.
Renault Captur na fotografiích...
...i na prvním videu.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 43 minutami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 2 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 3 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva