Renault Zoe e-sport je Formule E v rouchu mini, stovku dá za 3,2 s

Má širokou karbonovou karoserii připomínající staré sporťáky R5 Turbo a Clio V6 a váží skoro jeden a půl tuny. S 460 koňmi ale i tak válí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Renault Zoe e-sport je Formule E v rouchu mini, stovku dá za 3,2 s

7.3.2017 | Miro Mihálik | 1 příspěvek

Má širokou karbonovou karoserii připomínající staré sporťáky R5 Turbo a Clio V6 a váží skoro jeden a půl tuny. S 460 koňmi ale i tak válí.

Francouzská automobilka Renault nás chce přesvědčit, že i elektromobily můžou být rychlé a zábavné. Při pohledu na technické parametry nové ženevské studie Zoe e-sport se však nemůžeme zbavit dotěrné otázky - ale za jakou cenu?

Tu nám Renault samozřejmě neřekne, v případě křížence standardního elektromobilu Zoe (který sám o sobě není levný) a elektrického monopostu Formule E však nemáme pochyb o tom, že na poměry městských mini by byla astronomická.

Celý vůz je vyroben z karbonu, přesto má jeho hmotnost hodně daleko k tomu, aby mohla dostat přívlastek muší. Především kvůli těžkým akumulátorům o hmotnosti 450 kilogramů by ručička na váze se Zoe e-sport vyletěla na hodnotu až 1 400 kg.

To je číslo příslušící spíše slušně vybaveným automobilům nižší střední až střední třídy, nicméně e-sport má něco, co uvedený parametr poměrně snadno překonává. Konkrétně dvojici elektromotorů o kombinovaném výkonu až 460 koní a maximálním točivém momentu 640 newtonmetrů, přičemž každá z jednotek má za úkol roztáčet kola jedné nápravy.

Také díky tomu, že zde máme něco jako zmenšenou Teslu Model S, zvládne tohle autíčko akceleraci z místa na stovku za pouhých 3,2 sekundy a rychlost přes 200 km/h pokoří pod deset vteřin. To jsou jistě respekt budící čísla, otázkou ale je, jak dlouho by takové výkony mohl e-sport předvádět. Jeho vodou i vzduchem chlazené baterky mají celkovou kapacitu 40 kWh, což je ekvivalent přibližně patnácti litrů benzínu.

Okruhově orientovaný malý elektrický hatchback je postaven na dvacetipalcových kolech, dostal větší brzdy a čtyřstupňově stavitelné tlumiče z Renaultu Mégane RS 275 Trophy-R. Jeho základní trubková konstrukce kopíruje speciály sportovní divize Renaultsport soutěžící na zledovatěných francouzských tratích.

Co nám Renault zapomenul říct, je to, jestli má Zoe e-sport šanci stát se základem třeba pro značkový šampionát, jako tomu bylo třeba v případě modelů R5 Turbo, Clio či Mégane. Z náznaků ale máme spíše dojem, že takový plán prozatím nemá konkrétní obrysy.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.

Renault Zoe e-sport je Formule E v rouchu mini, stovku dá za 3,2 s - 1 - renault zoe esport koncept Zeneva 2017 oficialni 01Renault Zoe e-sport je Formule E v rouchu mini, stovku dá za 3,2 s - 2 - renault zoe esport koncept Zeneva 2017 oficialni 02Renault Zoe e-sport je Formule E v rouchu mini, stovku dá za 3,2 s - 3 - renault zoe esport koncept Zeneva 2017 oficialni 03Renault Zoe e-sport je Formule E v rouchu mini, stovku dá za 3,2 s - 4 - renault zoe esport koncept Zeneva 2017 oficialni 04Renault Zoe e-sport je Formule E v rouchu mini, stovku dá za 3,2 s - 5 - renault zoe esport koncept Zeneva 2017 oficialni 05Renault Zoe e-sport je Formule E v rouchu mini, stovku dá za 3,2 s - 6 - renault zoe esport koncept Zeneva 2017 oficialni 06Renault Zoe e-sport je Formule E v rouchu mini, stovku dá za 3,2 s - 7 - renault zoe esport koncept Zeneva 2017 oficialni 07Renault Zoe e-sport je Formule E v rouchu mini, stovku dá za 3,2 s - 8 - renault zoe esport koncept Zeneva 2017 oficialni 08Renault Zoe e-sport je Formule E v rouchu mini, stovku dá za 3,2 s - 9 - renault zoe esport koncept Zeneva 2017 oficialni 09Renault Zoe e-sport je Formule E v rouchu mini, stovku dá za 3,2 s - 10 - renault zoe esport koncept Zeneva 2017 oficialni 10Renault Zoe e-sport je Formule E v rouchu mini, stovku dá za 3,2 s - 11 - renault zoe esport koncept Zeneva 2017 oficialni 11Renault Zoe e-sport je Formule E v rouchu mini, stovku dá za 3,2 s - 12 - renault zoe esport koncept Zeneva 2017 oficialni 12Renault Zoe e-sport je Formule E v rouchu mini, stovku dá za 3,2 s - 13 - renault zoe esport koncept Zeneva 2017 oficialni 13Renault Zoe e-sport je Formule E v rouchu mini, stovku dá za 3,2 s - 14 - renault zoe esport koncept Zeneva 2017 oficialni 14Renault Zoe e-sport je Formule E v rouchu mini, stovku dá za 3,2 s - 15 - renault zoe esport koncept Zeneva 2017 oficialni 15Renault Zoe e-sport je Formule E v rouchu mini, stovku dá za 3,2 s - 16 - renault zoe esport koncept Zeneva 2017 oficialni 16
Akumulátory o kapacitě 40 kWh pochází z nové verze Renaultu Zoe ZE 40

Miro Mihálik

Další zajímavé články:

Diskuze 1 příspěvek

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše