Renault Zoe ZE 40 předčasně odhalen, s novými bateriemi prý ujede až 400 km

28.9.2016 | Petr Prokopec | 5 příspěvků

Renault lehce osvěžil svůj elektromobil a nadělili mu citelně lepší akumulátory. Podle NEDC ujede až 400 km na jedno nabití, podle Renaultu o čtvrtinu méně.

Na téma rozmachu elektromobilů bylo sepsáno již bezpočet článků. Pokud by přitom byly naplněny byť pár let staré prognózy, pak by spalovací motor byly pomalu minulostí a elektrická budoucnost růžová. Do tohoto stavu ale máme ještě skutečně daleko, byť se všechny značky o něco podobného pokouší. Příkladem může být Renault, který již před pár lety přišel u modelu Zoe s neobvyklým přístupem, kdy prodával jen samotný vůz a baterie koncovým uživatelům pronajímal.

Ani tato strategie ale k průlomu nevedla, a tak se Renault vrátil ke snaze vylepšovat samotný vůz. Poslední novinka v tomto směru bude představena na autosalonu v Paříži, kde uvidíme novou variantu ZE 40. Hlavní změnou jsou v jejím případě akumulátory o kapacitě 41 kWh. S nimi narostl dojezd vypočítaný na základě evropského normovaného cyklu NEDC na 400 kilometrů.

Renault dodává, že reálný dojezd by měl činit přibližně 300 km, přičemž baterie vyvinuté ve spolupráci se společností LG Chem mají vážit stejně jako předchozí akumulátory. Kromě toho zabírají stejný prostor, což bylo umožněno optimalizací konstrukce jednotlivých článků a navýšením hustoty. Tento krok přitom nemá mít vliv na spolehlivost a bezpečnost, neboť baterie mají vylepšený chladicí okruh.

Podle automobilky zůstala nezměněna i doba dobíjení, když navýšení dojezdu o 80 kilometrů zabere na veřejných dobíjecích stanicích 30 minut. To ale něco jako říci, že nezdražil benzin, když ho kupujete pořád za pětistovku - celková doba dobíjení se pochopitelně prodloužit musela, alespoň při použití stejného zdroje. Možná umí vůz pracovat i s výkonnějším, ale to zatím nevíme a při propagované schopnosti nabít asi pětinu baterek za dlouhou půlhodinu to ani nepředpokládáme.

Počítat je pak možné s výkonem 88 koní, byť Renault i nadále bude nabízet základní variantu s akumulátory o kapacitě 22 kWh a výkonem motoru 77 koní. S tímto modelem je přitom spojen dojezd maximálně 240 km, opět dle cyklu NEDC. Bližší informace zazní v Paříži, dále již můžeme zmínit pouze nizozemskou cenu. Ta u vozu s bateriemi činí 31 890 Eur (cca 862 000 Kč), vůči provedení s polovičními akumulátory tedy došlo k navýšení o pouhých 2 500 Eur (68 tisíc korun). Českou cenu si vysněte dle chuti, u nás v oficiální nabídce Renault Zoe chybí.

Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2016.

Renault Zoe ZE 40 předčasně odhalen, s novými bateriemi prý ujede až 400 km - 1 - Renault Zoe ZE 40 2016 prvni foto 01Renault Zoe ZE 40 předčasně odhalen, s novými bateriemi prý ujede až 400 km - 2 - Renault Zoe ZE 40 2016 prvni foto 02Renault Zoe ZE 40 předčasně odhalen, s novými bateriemi prý ujede až 400 km - 3 - Renault Zoe ZE 40 2016 prvni foto 03
Renault Zoe ZE 40 dostal baterie o vyšší kapacitě, se kterými má dle značky reálný dojezd vzrůst na 300 kilometrů

Zdroj: Inside EVs

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 5 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše