Škoda Karoq u nás nakonec nabídne totéž jako její levnější ruská verze

Už už se zdálo, že Rusové dostanou díky pozdějšímu náběhu výroby alespoň na chvíli více muziky za méně peněz, nakonec to tak ale nebude. Škoda svůj Karoq vizuálně inovovala i u nás a nezůstalo jen u toho.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Škoda Karoq u nás nakonec nabídne totéž jako její levnější ruská verze

18.7.2019 | Petr Prokopec

Škoda Karoq u nás nakonec nabídne totéž jako její levnější ruská verze

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Už už se zdálo, že Rusové dostanou díky pozdějšímu náběhu výroby alespoň na chvíli více muziky za méně peněz, nakonec to tak ale nebude. Škoda svůj Karoq vizuálně inovovala i u nás a nezůstalo jen u toho.

Před několika málo dny byla v ruské Kaluze nachytána tamní verze Škody Karoq. Ta se vůči nám už dobře známému SUV bude lišit hlavně cenou, a to díky jednodušší technice. I po stránce vizuální se ale našly změny, a to zejména v zadních partiích, které dostaly dnes módní nápis Škoda místo loga značky. Vypadalo to v tu chvíli, že Rusové dostanou více stylu za méně peněz, to už ale nyní neplatí. Mladoboleslavská automobilka totiž představila Karoq modelového roku 2020 a ten přišel právě o zadní emblém okřídleného šípu, mimo jiné.

Jde víceméně o jedinou vizuální změnu, dále lze již hovořit pouze o příchodu nových 20palcových litých kol Ignite, jimiž může být osazen větší Kodiaq, který se stejné rošády na zádi dočkal též. Větší model zároveň profituje z nové kontroly tlaku v pneumatikách, v případě provedení Scout je pak možné ještě sáhnout po potahu sedaček z kůže s klimatickou ventilací. Karoq pro změnu dostal do vínku ještě dvoulitrový turbodiesel se 190 koňmi, který díky SCR, AdBlue a filtru pevných částic plní emisní normu EU6d-TEMP.

Pro oba modely je dále k mání příplatkový systém Side Assist, který nahrazuje dosavadní monitoring vozů ve slepém úhlu. Jeho dosah byl pouze 20 metrů, nyní se však zvedá na 70 m. Asistent totiž prostřednictvím dvou radarových čidel rozpozná i vozidla, která se k teprve blíží, nikoliv jen ta, jež jsou přímo za autem. Vylepšené jsou pak i varovné signály, které se přestěhovaly ze skla zrcátek na jejich vnitřní obrubu. Jsou tak lépe vidět, navíc lze regulovat jejich jas.

Tím jsou ryzí novinky víceméně na konci, dále jsou tu již změny v rámci výbavy. Adaptivní podvozek DCC nově již není k dispozici pouze pro verze s pohonem všech čtyř kol, ale také pro předokolky. Prostřednictvím elektronicky nastavitelných tlumičů se automaticky přizpůsobí stavu vozovky a navolenému jízdnímu režimu. Vybírat je možné mezi módy Comfort, Normal a Sport.

Škoda také po vzoru BMW vylepšila systém bezklíčového odemykání Kessy o pohybový senzor. Pokud tedy není s klíčem po 15 minut manipulováno, vysílač se vypne, čímž bude eliminováno riziko odcizení či vykradení vozu za pomoci prodloužení signálu bezklíčového vstupu - když klíč necháte doma na polici, žádný signál vysílat nebude.


Škoda Karoq u nás nakonec nabídne totéž jako její levnější ruská verze - 1 - Skoda Karoq a Kodiaq 2020 novinky prvni foto 01Škoda Karoq u nás nakonec nabídne totéž jako její levnější ruská verze - 2 - Skoda Karoq a Kodiaq 2020 novinky prvni foto 02Škoda Karoq u nás nakonec nabídne totéž jako její levnější ruská verze - 3 - Skoda Karoq a Kodiaq 2020 novinky prvni foto 03Škoda Karoq u nás nakonec nabídne totéž jako její levnější ruská verze - 4 - Skoda Karoq a Kodiaq 2020 novinky prvni foto 04Škoda Karoq u nás nakonec nabídne totéž jako její levnější ruská verze - 5 - Skoda Karoq a Kodiaq 2020 novinky prvni foto 05
Škody Karoq a Kodiaq se v rámci modelového roku 2020 dočkaly několika málo novinek, tou nejviditelnější je nahrazení loga na zádi nápisem

Zdroj: Škoda Auto

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.