Škoda pro rok 2013: automat pro Citigo, LaK pro 2,0 TDI nebo Octavia RS Speed

Marketing měl opět kreativní chvilku. Škoda říká drobným změnám pro další rok „modelová péče 2013“. Pojďme se raději podívat, co je nového.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Škoda pro rok 2013: automat pro Citigo, LaK pro 2,0 TDI nebo Octavia RS Speed

3.5.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Škoda pro rok 2013: automat pro Citigo, LaK pro 2,0 TDI nebo Octavia RS Speed

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Marketing měl opět kreativní chvilku. Škoda říká drobným změnám pro další rok „modelová péče 2013“. Pojďme se raději podívat, co je nového.

Mladoboleslavská značka spustí koncem května prodej vozů souhrnně zařazených do modelového roku 2013. Skutečně významných změn a novinek je poskrovnu, těch dílčích naopak spousta. Mezi ty neviditelné patří třeba vylepšení softwaru handsfree, navigace Amundsen+ a klimatizace. Tolik obecně.

Škoda zároveň oznámila, že nejvyšším výbavovým stupněm Superbu se stává provedení Laurin & Klement, které půjde poznat podle štítků L&K, hnědé kůže nebo zadních LED v provedení sedan. Pokud se ptáte, co je nového na paketu, který byl už stejně k mání, tak vězte, že už není k dispozici jen pro nejvýkonnější motorizace, ale od 850 tisíc jej můžete mít i s dvoulitrovým TDI o výkonu 140 koní a šestistupňovým manuálem.

Také model Yeti se hlásí s akční verzí nazvanou Champion s čalouněním Avenue, dvoubarevnými sedmnáctkami, třeba červenou metalízou Cinnamon a možností vybrat si bez příplatku z dalších dvanácti odstínů standardních, metalických nebo - jak uvádí Škoda - „zvláštních barev“. Výbava zahrnuje klimatizaci, vyhřívání sedadel, více zatmavěná skla a třeba verze s motorem 1,2 TSI stojí 413 tisíc. Automobilka dále hlásí, že k příplatkové výbavě modelu Yeti zařadila sedmnáctky nazvané Erebus a lepší handsfree sadu.

Tisková zpráva obsahuje ale také zmínku o Citigo, které bude od konce května v prodeji s novou pětistupňovou robotizovanou převodovkou ASG. Navýšení ceny ani hmotnosti mladoboleslavská automobilka neuvádí, zmiňuje se pouze o tom, že převodová skříň váží necelých 30 kg a údajně patří k „nejlehčím automatizovaným převodovkám současnosti“. Jako bonus Citigo dostalo dva nové laky - modrou Night a stříbrnou Leaf (zřejmě Leaf jako list, ne jako Nissan...).

Co považovali plánovači za nutné provést s verzemi RS? Pokud někdo zatouží po nejrychlejší Octavii, už brzy k ní bude moci přiobjednat paket Speed. Základem je zelená metalíza Rally, zákazník k tomu dostane černé osmnáctky Neptune, rádio s dvanácti reproduktory a interiér nazvaný RS Red s alcantarou s červeným prošíváním. Cena? Necelých patnáct tisíc pro liftback i kombi.

Ani Fabia a Fabia RS nepřišly při „modelové péči 2013“ zkrátka. Spíše než výbavou ale dávají pouze najevo úspěchy v IRC. U provedení Monte Carlo bude „úprava“ rychlá. Dostane nálepku „šampiona IRC 2011“. Nejsilnější Fabie v obou karosářských verzích pak ponesou ještě štítky vítěze IRC na předních blatnících.

O trochu toho úspěchu se Fabia nepřímo podělí rovněž s Octavii. Ta bude k mání v akční verzi Champion doplňující výbavy Prima a Ambition. V prvním případě „šampión“ získá mlhovky, palubní počítač, centrál s dálkovým ovládáním a tónovaná skla. V tom druhém se objeví rádio s CD a MP3, tempomat a hliníkové patnáctky Deimos.

Chyběl vám Roomster? I na něj došlo. Škoda se rozhodla doplnit jej o barevnou střechu a fólie na bocích, které se pokouší vylepšit jeho poněkud nesourodý design. Provedení nazvala Bicolor a přestože jste takový vůz možná již viděli u svého prodejce, Škoda tvrdí, že oficiální je to až od konce května.

Ačkoli jste asi očekávali, že kromě informací zveřejníme také fotky všech výše zmiňovaných aut, nemůžeme sloužit. Tisková zpráva byla tak rychlá (že by byla také „naspeedovaná”?), že ji obrazový materiál zkrátka nestíhal. Alespoň pár snímků dosavadních provedení z našich testů ale nabídnout můžeme...


Škoda pro rok 2013: automat pro Citigo, LaK pro 2,0 TDI nebo Octavia RS Speed - 1 - Test Skoda Superb 36 V6 Laurin a Klement 04Škoda pro rok 2013: automat pro Citigo, LaK pro 2,0 TDI nebo Octavia RS Speed - 2 - Test Skoda Superb 36 V6 Laurin a Klement 03Škoda pro rok 2013: automat pro Citigo, LaK pro 2,0 TDI nebo Octavia RS Speed - 3 - Test Skoda Superb 36 V6 Laurin a Klement 06Škoda pro rok 2013: automat pro Citigo, LaK pro 2,0 TDI nebo Octavia RS Speed - 4 - Test Skoda Superb 36 V6 Laurin a Klement 07Škoda pro rok 2013: automat pro Citigo, LaK pro 2,0 TDI nebo Octavia RS Speed - 5 - Test Skoda Superb 36 V6 Laurin a Klement 08Škoda pro rok 2013: automat pro Citigo, LaK pro 2,0 TDI nebo Octavia RS Speed - 6 - Test Skoda Superb 36 V6 Laurin a Klement 09Škoda pro rok 2013: automat pro Citigo, LaK pro 2,0 TDI nebo Octavia RS Speed - 7 - Test Skoda Superb 36 V6 Laurin a Klement 10Škoda pro rok 2013: automat pro Citigo, LaK pro 2,0 TDI nebo Octavia RS Speed - 8 - Test Skoda Superb 36 V6 Laurin a Klement 11Škoda pro rok 2013: automat pro Citigo, LaK pro 2,0 TDI nebo Octavia RS Speed - 9 - Test Skoda Superb 36 V6 Laurin a Klement 13
Výbava Laurin & Klement bude od konce měsíce k dispozici například i pro dieselový dvoulitr s výkonem 140 koní, za 850 tisíc

Škoda pro rok 2013: automat pro Citigo, LaK pro 2,0 TDI nebo Octavia RS Speed - 10 - Skoda Citigo test 01Škoda pro rok 2013: automat pro Citigo, LaK pro 2,0 TDI nebo Octavia RS Speed - 11 - Skoda Citigo test 03Škoda pro rok 2013: automat pro Citigo, LaK pro 2,0 TDI nebo Octavia RS Speed - 12 - Skoda Citigo test 05Škoda pro rok 2013: automat pro Citigo, LaK pro 2,0 TDI nebo Octavia RS Speed - 13 - Skoda Citigo test 04Škoda pro rok 2013: automat pro Citigo, LaK pro 2,0 TDI nebo Octavia RS Speed - 14 - Skoda Citigo test 06Škoda pro rok 2013: automat pro Citigo, LaK pro 2,0 TDI nebo Octavia RS Speed - 15 - Skoda Citigo test 08Škoda pro rok 2013: automat pro Citigo, LaK pro 2,0 TDI nebo Octavia RS Speed - 16 - Skoda Citigo test 07Škoda pro rok 2013: automat pro Citigo, LaK pro 2,0 TDI nebo Octavia RS Speed - 17 - Skoda Citigo test 09Škoda pro rok 2013: automat pro Citigo, LaK pro 2,0 TDI nebo Octavia RS Speed - 18 - Skoda Citigo test 10Škoda pro rok 2013: automat pro Citigo, LaK pro 2,0 TDI nebo Octavia RS Speed - 19 - Skoda Citigo test 11Škoda pro rok 2013: automat pro Citigo, LaK pro 2,0 TDI nebo Octavia RS Speed - 20 - Skoda Citigo test 12Škoda pro rok 2013: automat pro Citigo, LaK pro 2,0 TDI nebo Octavia RS Speed - 21 - Skoda Citigo test 14
Ve výbavě Citigo se objeví robotizovaná převodovka ASG

Škoda pro rok 2013: automat pro Citigo, LaK pro 2,0 TDI nebo Octavia RS Speed - 22 - Fabia_RS_1Škoda pro rok 2013: automat pro Citigo, LaK pro 2,0 TDI nebo Octavia RS Speed - 23 - Fabia_RS_10Škoda pro rok 2013: automat pro Citigo, LaK pro 2,0 TDI nebo Octavia RS Speed - 24 - Fabia_RS_11Škoda pro rok 2013: automat pro Citigo, LaK pro 2,0 TDI nebo Octavia RS Speed - 25 - Fabia_RS_15Škoda pro rok 2013: automat pro Citigo, LaK pro 2,0 TDI nebo Octavia RS Speed - 26 - Fabia_RS_16Škoda pro rok 2013: automat pro Citigo, LaK pro 2,0 TDI nebo Octavia RS Speed - 27 - Fabia_RS_17Škoda pro rok 2013: automat pro Citigo, LaK pro 2,0 TDI nebo Octavia RS Speed - 28 - Fabia_RS_21Škoda pro rok 2013: automat pro Citigo, LaK pro 2,0 TDI nebo Octavia RS Speed - 29 - Fabia_RS_22Škoda pro rok 2013: automat pro Citigo, LaK pro 2,0 TDI nebo Octavia RS Speed - 30 - Fabia_RS_23
Fabie RS se pochlubí vítězstvím v IRC, ponesou štítky šampiona

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše