Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Superb 2013: facelift odhalen, Škody jsou si zas podobnější
3.4.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Očekávané se stalo skutkem. Škodovka zatím virtuálně odhalila faceliftovaný Superb, s nímž jej chce udržet svěžím i pro následující léta.
V Mladé Boleslavi by asi byli raději, kdyby tento krok přišel jako překvapení, ale takto jej vnímat opravdu nelze. Odhalení faceliftovaného Superbu jsme očekávali každým dnem a ani jeho podoba nebyla velkým tajemstvím - vůz byl jen s drobným maskováním přistižen v Číně už loni v květnu a detaily předních partií nedávno odhalil přední nárazník prodávaný v internetové aukci. A i kdyby se nic z toho nestalo, bylo nad slunce jasnější, že škodovka bude chtít vůz vizuálně přiblížit nové Octavii III a modelu Rapid.
Přesně to se také stalo a sami musíte zvážit, jestli vám takřka jednotná „korporátní identita” značně odlišných modelů sedí, nebo nikoli. Vůz každopádně dostal kompletně novou příď s jinak tvarovanými světlomety, nárazníkem a maskou chladiče. V návaznosti na tyto, přiznejme očekávané změny, byla upravena i kapota motoru, pravděpodobně ale hlavně kvůli pozměněným světlům. Ta nyní mohou být za příplatek bi-xenonová s integrovanými LED světly pro denní svícení, jimiž Superb dosud nedisponoval. Také to se ovšem čekalo a překvapivé je ve výsledku snad jen to, že oproti mnohým ilustracím vůz nevsadil na nízké přední světlomety, ale zůstal věrný spíše vyšším a vizuálně působí spíše ještě o něco větším dojmem.
Hodně se čekalo, co škodovka provede se zádí sedano-liftbacku, která působila na první pokus poněkud smutným dojmem. Větší koncová světla s jinou vnitřní grafikou s třemi pruhy diod ve tvaru tradičního písmene C působí v kombinaci s novým zadním nárazníkem přece jen atraktivněji, nechceme vám ale za každou cenu podsouvat náš názor - výsledek z fotek posuďte sami. Kombík zůstal mnohem více věrný původním tvarům a více než co jiného připomene novou Octavii Combi.
Na boku se podle všeho nezměnilo nic podstatného, a tak si zmínku zaslouží jen inovovaná nabídka 16“ až 18“ kol z lehké slitiny, které doprovázejí nové metalické barvy - šedou Metal a bílou Moon.
Také interiér prošel pár změnami, za podstatné je ale označit nelze. Škoda jako novinky výslovně zmiňuje devět variant tří a čtyřramenných volantů, nové potahové látky a dekory. Nejvyšší výbavovou variantu Laurin & Klement pak lze nově objednat v barevné kombinaci interiéru hnědé a béžové Ivory, což bude v České republice informace zajímavá asi tak pro pět potenciálních zákazníků.
Ani pod kapotou velké zemětřesení nenastalo, pokud vše správně chápeme, nezměnilo se v podstatě nic. Škoda sice mluví o tom, že jednotlivé agregáty jsou nyní až o 19 % úspornější než dosud, bylo toho ale docíleno více či méně softwarovými změnami jako start-stopem s rekuperací drobné části brzdné energie přes alternátor, která bude v zemích k dispozici pro všechny naftové motorizace a základní benzi 1,4 TSI/92 kW. Nejúspornější provedení Superb GreenLine tak má nyní spotřebovat v průměru 4,2 l nafty na 100 km, další konkrétní čísla automobilka nezmiňuje.
Menší změny se dotkly rovněž nabídky modelů s pohonem všech kol. Vůz se vznětovým agregátem 2,0 TDI/103 kW bude ve verzi 4×4 spřažen s ručně řazenou převodovkou, výkonnější verze „čtyřkolky“ 2,0 TDI/125 kW pak bude spolupracovat s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG.
Boleslavští dále zmiňují už známé přednosti Superbu, kterých se facelift nikterak nedotkl - objem zavazadlového prostoru u sedano-liftbacku zůstává na hodnotě 595 litrů, u kombi činí 633 litrů. Po sklopení opěradel zadních sedadel pak objem zavazadlového prostoru vzroste až na 1 700, resp. 1 865 litrů. Nechybí ani rozličné prvky „Simply Clever“ od variabilní zádě TwinDoor, které má nyní nově otevírání „malého i velkého víka” vlastním ovládacím tlačítkem, až po podobně „profláklý” deštník uložený v zadních dveřích.
Škoda nakonec rozebírá i nabídku příplatkových prvků, mezi nimiž ale podstatné novinky nevidíme. Další informace a fotografie budeme mít k dispozici zřejmě až po premiéře vozu na autosalonu v čínské Šanghaji, kde se představí za necelé tři týdny. Tehdy vám snad prozradíme i kompletní technická data a české ceny.
Tohle je faceliftovaná Škoda Superb pro rok 2013. Změny proběhly podle očekávání
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 7 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 9 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 10 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB