Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Skutečná spotřeba 4 litry na sto? Do prodeje míří auto, které přesně to slibuje
27.7.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Není pochyb o tom, že vývoj motorů míří stále vpřed, stále větší tlak na emise ale činí nemožným, aby dnes vznikl motor úsporný jako v 90. letech. A nebo ne? Honda chce dokázat opak.
Honda v poslední době vysílá poněkud zmatené signály. Japonská automobilka totiž na jedné straně naznačuje, že diesely jsou technologií minulosti, a proto je třeba pod kapotou nového CR-V nenabídne. To je vskutku odvážné rozhodnutí, neboť crossovery a SUV této velikosti na „naftožrouty“ sází vcelku ve velkém. Nicméně obavy z nejasné budoucnosti evidentně donutily značku jít proti proudu a zkusit to bez dieselů.
Existuje ale Honda, kterou si s naftovým motorem budete moci ještě nějakou dobu koupit. Jmenuje se Civic a byť právě diesel pod kapotou šroubuje jeho ceny do výšin, která může být pro zákazníky vozů nižší střední třídy akceptovatelná, šetřílky by oslovit mohl. Pyšní se totiž mimořádně efektivním dieselovým motorem, jehož nízkou spotřebu připomíná další nová verze.
Stále relativně nový motor 1,6 i-DTEC Honda spárovala s devítistupňovým automatem, který by měl zaručit spotřebu 4,07 l/100 km u sedanu a 4,11 l/100 km u hatchbacku. To odpovídá produkci 108, respektive 109 gramů CO2 na kilometr. To je paradoxně více než u provedení s manuálem, u nějž automobilka slibuje dokonce 3,7 litru nafty na sto. I tady jsou ale informace značky trochu matoucí.
Oněch 3,7 litru byla totiž hodnota naměřená ještě podle staré metodiky měření spotřeby NEDC, třebaže Honda tehdy tvrdila, že nový motor 1,6 i-DTEC bude první, který změří podle nového cyklu WLTP. Možná změří, ale tehdy to neudělala, neprovedla to dodnes a co je pozoruhodné, ani u tohoto provedení, které se začne reálně prodávat až v době, kdy jiná data nebude možné uvádět, podle WLTP nezměřila.
Honda pouze uvádí, že hodnoty spotřeby a emisí vycházejí z upraveného normovaného cyklu NEDC. To nevíme, co znamená, firma ale trvá na tom, že uváděná spotřeba je v praxi dosažitelná ještě snáze než u „manuální verze”. Bude-li tomu tak, slibuje toto provedení menší návrat do 90. let minulého století. Právě tehdy si slávu vydobyl motor 1,9 TDI, který ve skutečném světě dokázal jezdil i za méně než 5 litrů bez velké snahy. Novinky Hondy to má umět též, a to se všemi nezbytnými opatřeními dostávajícími její emise do patřičných mezí.
Automobilka dodává, že nová převodovka zaručuje extrémně jemné řazení, zároveň však kvůli lepší odezvě dokáže některé rychlosti přeskakovat. Z devítky lze tedy přeřadit třeba přímo na pětku, ze sedmičky na čtyřku a tak podobně. Zrevidované turbo motoru s variabilní geometrií lopatek má pak minimalizovat prodlevu a rovněž zredukovat energetickou ztrátu celého systému.
Nový automat, stejně jako již existující manuál, přenáší na přední kola 120 koní a 300 Nm točivého momentu. Sprint na stovku Hondě Civic zabere 10,2 až 10,9 sekundy (v závislosti na výbavě), zatímco nejvyšší rychlost činí 200 km/h. Ceny pak startují na 564 900 Kč, vůči manuálu tak zaplatíte o 55 tisíc korun navíc.
Dieselová Honda Civic je nově k mání s devítistupňovým automatem. Spotřebu a emise u něj Japonci zatím kupodivu stále měří postaru, přesto slibují reálně dosažitelnou čtyřlitrovou spotřebu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kim Čong-un skutečně přešel z Mercedesů na ruský Aurus, auto přímo od Putina poprvé vyvětral před kamerami
17.3.2024 - Jak to vypadá uvnitř pneumatiky za jízdy? Kamera v ní umístěná vám ukáže, co běžně není možné spatřit
16.3.2024 - Jak moc skutečně vydrží Cybertruck Tesly? Nadšenci po něm začali házet koule i střílet z pistolí a pušek
15.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Fermín Aldeguer na 2 roky za Ducati včera 22:08
- Pre WorldSSP300: 5 favoritů a 5 ev. překvapení o titul WorldSSP300 v roce 2024 včera 16:00
- V Portimau také bez Davida Almansy včera 10:35
- Harley-Davidson Tobacco Fade Enthusiast: rock´n´roll pod sedlem včera 08:00
- Brit Jake Dixon opouští Katar a letí domů: konečně je to v pořádku 17.3.2024
Nejnovější články
- Jaguar pokračuje ve své likvidaci, nově naštval zákazníky, když je bez varování odřízl od chválených aplikací
před 8 hodinami - Němci vyzkoušeli novou Mazdu 3 Sedan pořád s velkým motorem bez turba. Auto jako ze staré školy je neohromilo
před 10 hodinami - Rakouský architekt se nemůže zbavit sbírky nejlepších Porsche i s kamionem na jejich převoz, jeho dětský sen si jiní splnit nechtějí
před 11 hodinami - Šéf Rimacu si převzal svou vlastní Neveru. Je to odměna? Anebo projev toho, že auto nikdo jiný nechce?
včera - Tesla hledá manažera servisních operací, který zajistí, že firma nebude provádět zbytečné servisní operace
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva - Získejte unikátní hodinky STI ve sbírce na pomoc dětským domovům
tisková zpráva