Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SsangYong Rodius 2013: korejské MLV oficiálně, může i do pruhu pro autobusy
6.2.2013 | Petr Prokopec | 4 příspěvky
(+ videa) Obří korejský stěhovák dorazí do Evropy s turbodieselem, jehož výkon zamíří na všechna kola. Okouzlit chce ale hlavně prostorem.
O korejské novince jsme se již několikrát zmínili. Až doposud jsme však neuvedli, že nový Rodius se profiluje jako MLV. Co to je? Prý multi-leisure vehicle neboli vůz určený k rozličnému odreagování od všedních starostí. Proto nová generace SsangYong dostala vzhled SUV, jízdní komfort sedanu a praktičnost MPV, alespoň podle automobilky. Jak tuto propagaci přijmou samotní zákazníci, je otázkou, dá se však očekávat, že někteří s ohledem na vnitřní koncepci snadno přehlédnou i design, který sice není nejošklivější na zemi, mezi krasavce ale také nepatří.
Řeč je samozřejmě o počtu sedadel, v novém SsangYongu Rodius totiž můžete sáhnout po sedmi, devíti nebo jedenáctimístné konfiguraci. Při obsazení alespoň šesti z nich přitom máte v některých zemích právo na využití jízdního pruhu určeného pouze autobusům. V České republice zřejmě toto bude „překladatelským oříškem“, neboť do vyhrazeného pruhu smějí pouze busy MHD a v některých případech vozy taxislužby a cyklisté.
I když tedy tento bonus asi nebude možné v ČR využít, nabízejí sedadla SsangYongu řadu výhod. Ta ve druhé a třetí řadě totiž mohou být přetransformována do podoby stolků, různým skládáním pak lze vytvořit i postel. Pokud navíc řady dva až čtyři kompletně zaklapnete do podlahy, dostanete zavazadlový prostor o celkovém objemu 3 240 litrů. Cestující v první řadě pak ještě mimo jiné profitují z elektrického ovládání a vyhřívání.
Mimo to vůz bude již ve standardu profitovat z vodu odpuzujících bočních skel, solárního pásu na čelním okně, protimrznoucího systému pro přední stěrače nebo bezklíčového zamykání a odemykání, které nereaguje pouze na řidiče, ale také na spolujezdce. Chybět nebudou ani systémy jako ESP a BAS, čelní a boční airbagy pro první řadu pasažérů nebo elektronicky přerozdělovaný pohon všech kol.
Dále pak nový Rodius dostane audio aparaturu s technologií Bluetooth, za příplatek je ovšem v nabídce také multimediální systém s navigací a sedmipalcovým dotykovým displejem. Výbavy pak budou k mání tři - Luxury Touring (LT), Grand Touring (GT) a Royal Touring (RT), přičemž ceny v Koreji se budou pohybovat od 432 000 Kč do 620 000 Kč.
Po stránce motorické druhá generace obřího SsangYongu dostane dvoulitrový turbodiesel známý z modelu Korando, který bude možné spřáhnout s šestistupňovým manuálem nebo pětistupňovým automatem od Mercedesu. Pro domácí nebo ruský trh, kde se vůz prodává jako Korando Turismo či Stavic, pak bude k mání i 3,2litrový benzinový šestiválec.
Další informace značka zřejmě odhalí až v souvislosti s evropskou premiérou, jejíž místo zatím není známo - dosud se vůz odhalil jen jako korejské Korando Turimo. V případě prodeje ale SsangYong do budoucna počítá s odbytem 10 tisíc kusů tohoto modelu ve světě a 10 tisíc na domácím trhu.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.
Z některých úhlů se na nový SsangYong Rodius dá dívat i se zalíbením v oku. Zvláště, pokud je vůz vybaven příslušenstvím
Další zajímavé články:
Diskuze 4 příspěvky
Bleskovky
- Řidič Audi se na horách tvrdě přesvědčil, že pohon všech kol quattro není všemocný
před hodinou - Někdo si postavil falešné nejlepší Ferrari z plechu, nebojí se s ním vyrazit do ulic
včera - Zloděj použil svou nejlepší schopnost k tomu, aby zachránil dítě uvězněné v autě
včera - Řidič ve 200 km/h na dálnici vyblikal i policisty, ti mu to vrátili i s úroky
18.2.2019 - Elon Musk veřejně pochválil starou Ladu, a to ani nemusela být na elektřinu
17.2.2019
Nejnovější články
- Řidič Audi se na horách tvrdě přesvědčil, že pohon všech kol quattro není všemocný
před hodinou - V Německu našli první auto, které potají měřilo rychlost, starý radar byl pořád uvnitř
před 2 hodinami - Jak rychle otevřít zamrzlé dveře auta? Existuje hned několik osvědčených způsobů
před 3 hodinami - Designér vysvětlil, proč mají skoro všechna moderní auta na hraně blatníků plochý lem
před 11 hodinami - Českého řidiče chtějí v Německu soudit za pokus o vraždu, jen kvůli hloupému předjíždění
včera (3) - Nový americký policejní speciál používá trik, který ochrání policisty před nárazy zezadu
včera - Lada Niva v testu rozvrátila bodové hodnocení Němců, známky na ni nestačily
včera - Škoda míří k interiérům bez tlačítek, v její poslední novince už není ani jedno
včera - Někdo si postavil falešné nejlepší Ferrari z plechu, nebojí se s ním vyrazit do ulic
včera - Tesle teče do bot. Odpískala nejlevnější Model 3, čínský konkurent už míří na trh
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 08:41 - mattonecz
- Politický koutek 08:39 - Dix
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 07:52 - řidičBOB
- Laděný výfuk 00:02 - Igori123
- Řidiči, co to mají v ruce... 22:32 - abgx1
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 19:05 - Snowman000
- Policejní kontroly a měření 18:19 - řidičBOB
- trackday 16:06 - Spectral
- Onboard videa 15:47 - EL_XEL
- Má nebo nemá hydroštely? 14:30 - jirka87
Autobazar
Peugeot 206 1.1 i
r.v. 2005
76 000,- KčVW Golf 1.4 TSI
r.v. 2009
190 000,- KčVW Golf 1.4 TSI
r.v. 2017
540 000,- KčRenault Thalia 1.2 16V
r.v. 2009
68 000,- KčVW Golf 1.6
r.v. 2006
126 000,- KčFiat Punto 1.2
r.v. 2013
157 000,- KčToyota Yaris 1.33 Dual VVT-i
r.v. 2014
280 000,- KčŠkoda Fabia 1.2
r.v. 2008
75 000,- Kč