Home > Rubriky a sekce > Představení, Technika > Článek
Subaru Boxer Sports Car Architecture: pohled pod sukně
1.3.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Není ničím novým, že Toyota a Subaru společně vyvíjejí malé sportovní kupé. Karoserii už jsme viděli, teď můžeme nahlédnout pod ni.
Již dnes ráno se k nám dostaly obrázky předprodukční verze kupé FT-86 II, jak Toyota svou verzi nazývá. Je na nich malý sporťák s agresivně řezanými rysy. Pokud by člověk měl soudit jen podle vzhledu, mohl by se domnívat, že se pod kapotou nachází alespoň V6. Je to ale jinak, nachází se tam plochý boxer z produkce Subaru, který přes automatickou převodovku typu CVT pohání zadní kola. Jak přesně je vše uspořádáno si můžeme prohlédnout na konceptu Boxer Sports Car Architecture, který je vystaven na stánku Subaru v Ženevě.
Znalcům se teď asi kroutí uši, Subaru a zadní náhon? Ano, je to tak, Subaru v tomto případě opustilo jedno ze svých hlavních know-how a při zachování typického motoru s protiběžnými písty vytvořilo šasi s pohonem jen jedné nápravy. To ovšem přineslo své výhody. Odpadla tím totiž spousta železa, která je za normálních okolností pod úrovní motoru a za ním. Motor tak mohl být posunut vzad a níž. Sedí v podstatě těsně nad přední nápravou.
To bude jistě mít pozitivní vliv na jízdní vlastnosti nového kupé. Už tak úplně pozitivní nejsou zprávy o použitém motoru. „Toyobaru” bude pohánět atmosféricky plněný dvoulitr o zatím nespecifikovaném výkonu. Vsadil bych se ale, že se bude jednat o jednotku FB20, která byla nedávno představena ve Forestru. Navazuje na předchozí EJ20 a jedním ze základních rozdílů je změna poměru vrtání a zdvihu. Při hodnotách 84 x 90 mm se jedná o naddčtvercový motor, jehož hlavní výhodou má být nižší spotřeba paliva. Maximálním výkonem 148 k při 6 000 ot./min ale ve spojení se sportovním kupé rozhodně neoslní. Je ale možné, že Subaru připravuje něco lepšího. A když ne, jistě pomůže nějaký úpravce a vymyslí, jak pod vysokou kapotu dostat třeba kompresor.
Rozměry ani hmotnost zatím neznáme, jediným oficiálním číslem je rozvor. Přesně 2 570 mm v kombinaci s relativně krátkými převisy Toyoty FT-86 II naznačuje, že by se auto mohlo s délkou vejít do 4 metrů. Interiér tedy bude dvoumístný, maximálně v uspořádání 2+2.
Zanechme ale spekulací, jsem přesvědčen, že se zanedlouho dozvíme mnohem více, během zítřka vám nabídneme i živé fotografie ze Ženevy. Produkční verze by totiž měla ke slovu přijít už v příštím roce.
Subaru Boxer Sports Car Architecture
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nejnovější články
- Náklady na provoz elektromobilů dramaticky převyšují ty spojené s provozem spalovacích aut, říká konečně komplexní studie
před 2 hodinami - Zapomenutá silniční stíhačka od Peugeotu se ze z nouze ctnosti stala cenností, dodnes krásné kusy stojí majlant
před 3 hodinami - Vlastnictví vzácného Mercedesu ze začátku milénia ruinuje i boháče, jen výměna brzd je stojí miliony
před 5 hodinami - Američané chystají opulentní tank pro civilisty, do pancíře z kompozitu zabalí oázu luxusu
před 6 hodinami - Ohromující susperjachtu Porsche s 4 663 koňmi nikdo nechce ani po obří slevě, koupit ji půjde ještě levněji
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva