Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Subaru BRZ STi: sourozenec Toyoty FT-86 odhalen, tentokrát oficiálně
1.11.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
O Toyotě FT-86 víme díky únikům oficiálních tiskovin takřka vše, ale co sourozenec od Subaru? Je čas odhalit i druhou dostupnou zadokolku.
O designu nové Toyoty FT-86 jsme měli díky koncepčním studiím jakous takou představu a před pár dny odhalená dokumentace potvrdila, že finální auto se od původních návrhů výrazně neodlišuje. K Subaru BRZ, vlastním klonu koncernu Fuji Heavy Industries (kde má Toyota téměř 17procentní podíl), jsme toho ale moc neměli. Automobilka předváděla na autosalonech pouze šasí zviditelňující pod průhlednou siluetou uspořádání pohonného systému, což sice dávalo jistou představu o základních obrysech, ale design ponechávalo čistě na představě pozorovatele. Tomu je nyní konec.
Subaru zveřejnilo oficiální obrázky jejich vlastní verze FT-86, která ponese označení BRZ - B (boxer), R (rear wheel drive - pohon zadních kol), Z (Zenith - značka mířící k vrcholu). Sériový automobil to ale ještě není. Na místě espézetky nese slůvko „Concept“ a překvapivě také tři pro příznivce značky velmi důležitá písmenka STi. Což znamená, že Subaru se neuspokojí se základním atmosférickým dvoulitrem typu boxer s přímým vstřikováním a výkonem 200 koní při 7 000 otáčkách, ale dostane něco silnějšího, co bylo dříve charakterizováno jako „méně než 300 koní“. Turbodmychadlem to ovšem nebude, zpráva striktně říká „atmosférický“ a zmiňuje se akorát o vrtání a zdvihu - 86 x 86 mm.
Jinak šestistupňový manuál a stejně vybavený automat najdete v kombinaci se samosvorným diferenciálem i zde. V tom se Subaru lišit nebude. Podobné jsou i rozměry karoserie 4 234 x 1 801 x 1 280 mm a rozvor náprav 2 570 mm. Na rozdíl od Toyoty ale nebude mít BRZ STi premiéru na prosincovém tokijském autosalonu, ale o něco dříve, již 17. listopadu na Los Angeles Auto Show. A ještě dvě odlišnosti - Subaru ve smyslu svých nejlepších tradic přidá velké žehlicí prkno na zádi, jako novinku směřující k dalšímu rekordnímu snížení těžiště i karbonovou střechu, 18palcová kola s pneumatikami o rozměru 215/45 R18 (vpředu), 225/45R18 (vzadu) a brzdy Brembo.
Výroba BRZ odstartuje příští rok, na detaily o dostupnosti a ceně si ale budeme muset ještě chvíli počkat.
Detail zádě odhaluje, že to se nejedná o běžnou verzi BRZ, nýbrž STi. Prozatím jde ale jen o koncept.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
včera - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
27.4.2024 - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024
Nejnovější články
- První majitel ročník 1926 schoval nejetou legendu Opelu, kterou téměř do jedné sežrala rez, teď ji docela levně prodává
včera - Lotus zajel třetí absolutně nejrychlejší čas nejnáročnějšího okruhu světa, celý výkon je ale tak trochu levá
včera - Dvě nejexkluzivnější SUV světa od Ferrari a Lamborghini si to konečně rozdala ve sprintu, o vítězi rozhodly centimetry
včera - Firmy rozvážející balíky zjistily, že přechod ze spalovacích dodávek na elektrické bude složitější, než čekaly
včera - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva