Subaru BRZ STi: sourozenec Toyoty FT-86 odhalen, tentokrát oficiálně

O Toyotě FT-86 víme díky únikům oficiálních tiskovin takřka vše, ale co sourozenec od Subaru? Je čas odhalit i druhou dostupnou zadokolku.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Subaru BRZ STi: sourozenec Toyoty FT-86 odhalen, tentokrát oficiálně

1.11.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Subaru BRZ STi: sourozenec Toyoty FT-86 odhalen, tentokrát oficiálně

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

O Toyotě FT-86 víme díky únikům oficiálních tiskovin takřka vše, ale co sourozenec od Subaru? Je čas odhalit i druhou dostupnou zadokolku.

O designu nové Toyoty FT-86 jsme měli díky koncepčním studiím jakous takou představu a před pár dny odhalená dokumentace potvrdila, že finální auto se od původních návrhů výrazně neodlišuje. K Subaru BRZ, vlastním klonu koncernu Fuji Heavy Industries (kde má Toyota téměř 17procentní podíl), jsme toho ale moc neměli. Automobilka předváděla na autosalonech pouze šasí zviditelňující pod průhlednou siluetou uspořádání pohonného systému, což sice dávalo jistou představu o základních obrysech, ale design ponechávalo čistě na představě pozorovatele. Tomu je nyní konec.

Subaru zveřejnilo oficiální obrázky jejich vlastní verze FT-86, která ponese označení BRZ - B (boxer), R (rear wheel drive - pohon zadních kol), Z (Zenith - značka mířící k vrcholu). Sériový automobil to ale ještě není. Na místě espézetky nese slůvko „Concept“ a překvapivě také tři pro příznivce značky velmi důležitá písmenka STi. Což znamená, že Subaru se neuspokojí se základním atmosférickým dvoulitrem typu boxer s přímým vstřikováním a výkonem 200 koní při 7 000 otáčkách, ale dostane něco silnějšího, co bylo dříve charakterizováno jako „méně než 300 koní“. Turbodmychadlem to ovšem nebude, zpráva striktně říká „atmosférický“ a zmiňuje se akorát o vrtání a zdvihu - 86 x 86 mm.

Jinak šestistupňový manuál a stejně vybavený automat najdete v kombinaci se samosvorným diferenciálem i zde. V tom se Subaru lišit nebude. Podobné jsou i rozměry karoserie 4 234 x 1 801 x 1 280 mm a rozvor náprav 2 570 mm. Na rozdíl od Toyoty ale nebude mít BRZ STi premiéru na prosincovém tokijském autosalonu, ale o něco dříve, již 17. listopadu na Los Angeles Auto Show. A ještě dvě odlišnosti - Subaru ve smyslu svých nejlepších tradic přidá velké žehlicí prkno na zádi, jako novinku směřující k dalšímu rekordnímu snížení těžiště i karbonovou střechu, 18palcová kola s pneumatikami o rozměru 215/45 R18 (vpředu), 225/45R18 (vzadu) a brzdy Brembo.

Výroba BRZ odstartuje příští rok, na detaily o dostupnosti a ceně si ale budeme muset ještě chvíli počkat.


Subaru BRZ STi: sourozenec Toyoty FT-86 odhalen, tentokrát oficiálně - 1 - subaru brz sti concept 02Subaru BRZ STi: sourozenec Toyoty FT-86 odhalen, tentokrát oficiálně - 2 - subaru brz sti concept 03Subaru BRZ STi: sourozenec Toyoty FT-86 odhalen, tentokrát oficiálně - 3 - Subaru BRZ STi 02Subaru BRZ STi: sourozenec Toyoty FT-86 odhalen, tentokrát oficiálně - 4 - Subaru BRZ STi 01Subaru BRZ STi: sourozenec Toyoty FT-86 odhalen, tentokrát oficiálně - 5 - subaru brz sti concept 01
Detail zádě odhaluje, že to se nejedná o běžnou verzi BRZ, nýbrž STi. Prozatím jde ale jen o koncept.

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.