Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Subaru Impreza Sport Hybrid je druhá hybridní vlaštovka značky, má 162 koní
26.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Momentálně je hybridní Impreza k dostání pouze v Japonsku, kde nabídne kombinaci 162 koní a spotřeby nižší než 7,8 litru na sto kilometrů.
Tuzemská nabídka značky Subaru počítá pouze s benzinovým nebo dieselovým pohonným ústrojím. Pokud ovšem zamíříte za oceán, a je vlastně jedno, jestli na východ či na západ, pak můžete sáhnout také po hybridním modelu XV. K této první vlaštovce se aktuálně přidává i druhá, jež na sebe bere podobu standardního Subaru Impreza. Zapomenout tedy můžeme na zvýšený podvozek nebo černě lakované plastové lemy ve spodní části karoserie.
Tím de facto zásadní rozdíl mezi oběma modely končí, neboť oba podepírá tatáž platforma. Počítat tedy můžeme rovněž s identickým ústrojím, které spojuje dvoulitrový benzinový boxer s elektromotorem naladěným na 14 koní. Celková síla soustavy přitom počítá se 162 koňmi a 220 Nm točivého momentu, což oproti benzinovému XV (150 koní a 196 Nm) představuje jen malý nárůst.
Veškerou výkon může na všechna čtyři kola přenášet pouze převodovka CVT, neboť výše zmiňovaný elektromotor je její součástí. K dispozici alespoň již ve standardu máte pádla řazení pod volantem, mimo to nechybí ve výčtu mechanických komponentů také elektronická kontrola stabilizace a trakce. Zmínit bychom pak ještě měli udávanou spotřebu, která u hybridního XV činí 7,8 l/100 km.
Dá se přitom předpokládat, že Impreza Sport Hybrid by danou žíznivost měla ještě snížit, a to právě díky odlišné světlé výšce. Přesné parametry pro tento model však automobilka nezveřejnila, známy nejsou ani data týkající se jízdní dynamiky či ceny. Víme ovšem tolik, že do prodeje zamíří novinka v Zemi vycházejícího slunce letos v létě.
Zda automobilka bude svou druhou hybridní vlaštovku nabízet i mimo domovinu, to je opět otázka do pranice. Dá se však předpokládat, že na americký trh vůz zamíří. Od standardní Imprezy jej přitom zvenčí bude odlišovat aerodynamičtější čelní maska, nové jsou pak i boční prahy a zadní světlomety. Tím ale odklon od základu končí.
Subaru Impreza Sport Hybrid je druhým vozem japonské značky s alternativním ústrojím. I tentokráte by přitom pod kapotou mělo pracovat 162 koní
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 8 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Sbohem, elektřino. Nový Fiat 500 po 4 letech v prodeji dostane spalovací motor, elektrická verze propadla
21.3.2024 - Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 17:20 - Truck Daškam
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 16:26 - abgx1
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda