Tesla Model S: elektrické Quattroporte je tu

Společnosti Tesla Motors se nedaří až tak špatně, jak by se někomu mohlo zdát. Ekologická auta stoupají na ceně a v balení, ve kterém je nabízí Tesla, naprosto nemají konkurenci. To již dokázaly sportovní modely Roadster a Roadster S. K těm se nyní připojí elektricky poháněný, dokonce sedmimístný sedan Model S s dynamikou sportovního vozu a dojezdem stovky km na jediné nabití.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Tesla Model S: elektrické Quattroporte je tu

1.4.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek

Tesla Model S: elektrické Quattroporte je tu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Společnosti Tesla Motors se nedaří až tak špatně, jak by se někomu mohlo zdát. Ekologická auta stoupají na ceně a v balení, ve kterém je nabízí Tesla, naprosto nemají konkurenci. To již dokázaly sportovní modely Roadster a Roadster S. K těm se nyní připojí elektricky poháněný, dokonce sedmimístný sedan Model S s dynamikou sportovního vozu a dojezdem stovky km na jediné nabití.

Novinka dostala osobitý a moderní vzhled od návrháře jmenem Franz von Holzhausen. Na první pohled působí víc než pěkně a vzhledem se může postavit mezi přední prémiové sedany. Vzhled jistě nezapře inspiraci ve vozech jako Maserati GranTurismo nebo Jaguar XF, přičemž výsledné pojetí nejvíce připomíná Maserati Quattroporte.

Na délku měří 4 978 mm a rozvor náprav dostal hodnotu 2 959 mm. Celková hmotnost činí 1 735 kg, což je na pětimetrový elektromobil poměrně malé číslo. Může za to především konstrukce využívající hlavně hliník.

Uvnitř vozu najde místo pět dospělých osob. Automobil skrývá ještě třetí řadu sedadel, kde se usadí dvě děti. Druhá řada sedadel je samozřejmě sklopná a dělená v poměru 40/60. Výrobce slibuje prostor konkurující vozům typu SUV. Zajímavostí interiéru je také 17“ dotyková obrazovka pokrývající celý středový panel. Nebude chybět ani internet a na cestách tak můžete využívat například Google Maps.

Základem pohonné soustavy je vodou chlazený elektromotor a pro Teslu typická jednorychlostní převodovka. Motor je napájen z Li-Ion baterií, které jsou uloženy pod podlahou vozu. Na výběr bude několik baterií s určitou kapacitou. Dojezd tak může mít hodnotu 257, 370, nebo dokonce 480 km na jedno nabití. Využít se dá napětí 110V, 220V a 440V. Klasická domácí zásuvka nabije baterie za 4 hodiny. V plánu jsou také jakési „čerpací stanice” pro elektromobil, kde vám za pár minut baterie vymění.

Díky masivnímu výkonu elektromotoru v jakýchkoli otáčkách zvládne Model S zrychlení z nuly na 96 km/h za 5,6 sekundy. Výrobce ale už teď avizoval, že později přijde sportovnější verze tohoto vozu, která bude potřebovat na stejnou disciplínu čas menší než pět sekund. Maximální rychlost standardního provedení je 192 km/h. Brzdy dodala společnost Brembo, 21“ velká kola pocházejí z dílny Lorniser.

Cena tohoto modelu na americkém trhu je bez poplatků zhruba 1 mil. Kč. Prodej bude zahájen v roce 2011, ovšem už teď si můžete na stránkách Tesla Motors svůj vůz rezervovat.


Tesla Model S: elektrické Quattroporte je tu - 1 - tesla-model-s-sedan_2009_04Tesla Model S: elektrické Quattroporte je tu - 2 - tesla-model-s-sedan_2009_05Tesla Model S: elektrické Quattroporte je tu - 3 - tesla-model-s-sedan_2009_06Tesla Model S: elektrické Quattroporte je tu - 4 - tesla-model-s-sedan_2009_07Tesla Model S: elektrické Quattroporte je tu - 5 - tesla-model-s-sedan_2009_08Tesla Model S: elektrické Quattroporte je tu - 6 - tesla-model-s-sedan_2009_10Tesla Model S: elektrické Quattroporte je tu - 7 - tesla-model-s-sedan_2009_11Tesla Model S: elektrické Quattroporte je tu - 8 - tesla-model-s-sedan_2009_12Tesla Model S: elektrické Quattroporte je tu - 9 - tesla-model-s-sedan_2009_13Tesla Model S: elektrické Quattroporte je tu - 10 - tesla-model-s-sedan_2009_14Tesla Model S: elektrické Quattroporte je tu - 11 - tesla-model-s-sedan_2009_15

David Siegl

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše