Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota chce vlastní divizi M, Gazoo Racing zamíří ze závodů na silnice
28.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonská automobilka chce umocnit své sportovní aktivity separátním oddělení, které by čerpalo inspiraci i zkušenosti na závodních kolbištích.
Na počátku letošního roku Toyota přišla s poněkud překvapivým rozhodnutím, jež se týkalo značky Scion. Ta byla původně stvořena proto, aby ohromila mladé odvážným designem a sportovními výkony, na něž mateřská automobilka běžnou nabídkou příliš nepamatovala. V posledních letech se ale Toyota rozhodla vrátit obě vlastnosti zpět do své nabídky, načež Scionu již nebylo potřeba. Místo toho Japonci ještě více zatoužili po zanechání ještě většího otisku na sportovním poli.
Nově tak značka přemýšlí o transformaci své divize Gazoo Racing, skrze kterou podniká veškeré své kroky v motorsportu, na oddělení, které by mohlo konkurovat zavedeným firmám BMW M a Mercedesu-AMG. Koei Saga, vedoucí této divize a zároveň šéf sekce pohonných ústrojí, uvedl, že „je mým záměrem lépe propojit svět závodů a silničních aut".
V tomto ohledu ostatně Gazoo Racing již nějaké kroky podniká skrze dvě své podznačky GRMN (Gazoo Racing Masters of Nürburgring) a G. První zmíněná v závěru loňského roku pustila do světa limitovanou edici Toyoty GT 86 s aerodynamickým bodykitem s kompozitními panely, jež se podílely na redukci hmotnosti.
Tohoto kupé, které navíc disponovalo výkonem 216 koní, bylo vyrobeno pouze 100 kusů, po všech se jen zaprášilo. Daný úspěch byl samozřejmě více než povzbuzující, stejně jako výsledky, jichž Gazoo Racing dosahuje v závodě 24 hodin Nürburgringu. Ve výsledku tak vlastně není překvapivé, že toho chce Toyota využít a expandovat.
Saga si je ovšem vědom nesnází, které jej čekají. „V Evropě je totiž výzva o to větší, že zde máme mnohem větší konkurenci a problémem jsou také ceny. Nicméně již pracuji na tom, abychom měli stejnou značku jako BMW M.“ Uvidíme tedy, co nás v budoucnu čeká. Je přitom možné, že prvním vozem, se kterým Gazoo oficiálně vyrukuje, bude nová Supra.
GRMN se naposledy pochlubilo upravenou Toyotou GT 86. Po pouze 100 kusech se ovšem zaprášilo
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Konkurence Dacie od Stellantisu už je hotová věc, levná auta začne ještě letos sekat jako Baťa cvičky
včera - Kupec kýčovitého Mercedesu za rok a půl vlastnictví prodělal kalhoty, každý ujetý kilometr ho stál přes 374 Kč
včera - „Bezemisní nafta” prolomila klíčovou cenovou hranici, elektromobily dávají ještě menší smysl
včera - Údajně revoluční čínské baterie pro elektromobily až tak revoluční nejsou, i proto je Nio nikomu neprodá
včera - Uctívaný nezničitelný kombík Mercedesu se dá koupit skoro nejetý po 1. majiteli, stojí pakatel díky kosmetické vadě
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 05.06. 06:52 - Stepan
- Koupě auta do 100 tisíc - držák se spotřebou 05.06. 01:52 - Trypex
- Rychlodotazy 05.05. 19:12 - Brus
- Onboard videa 05.05. 14:41 - brnenska.odchytova
- audi A4 2023 2.0 tfsi 110kw , automat 05.05. 14:30 - mattonecz
- Politický koutek 05.05. 08:48 - jerry
- S větrem ve vlasech.... 05.04. 15:12 - pavproch
- Volkswagen obecne 05.04. 00:53 - mattonecz