Toyota chce vlastní divizi M, Gazoo Racing zamíří ze závodů na silnice

28.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Japonská automobilka chce umocnit své sportovní aktivity separátním oddělení, které by čerpalo inspiraci i zkušenosti na závodních kolbištích.

Na počátku letošního roku Toyota přišla s poněkud překvapivým rozhodnutím, jež se týkalo značky Scion. Ta byla původně stvořena proto, aby ohromila mladé odvážným designem a sportovními výkony, na něž mateřská automobilka běžnou nabídkou příliš nepamatovala. V posledních letech se ale Toyota rozhodla vrátit obě vlastnosti zpět do své nabídky, načež Scionu již nebylo potřeba. Místo toho Japonci ještě více zatoužili po zanechání ještě většího otisku na sportovním poli.

Nově tak značka přemýšlí o transformaci své divize Gazoo Racing, skrze kterou podniká veškeré své kroky v motorsportu, na oddělení, které by mohlo konkurovat zavedeným firmám BMW M a Mercedesu-AMG. Koei Saga, vedoucí této divize a zároveň šéf sekce pohonných ústrojí, uvedl, že „je mým záměrem lépe propojit svět závodů a silničních aut".

V tomto ohledu ostatně Gazoo Racing již nějaké kroky podniká skrze dvě své podznačky GRMN (Gazoo Racing Masters of Nürburgring) a G. První zmíněná v závěru loňského roku pustila do světa limitovanou edici Toyoty GT 86 s aerodynamickým bodykitem s kompozitními panely, jež se podílely na redukci hmotnosti.

Tohoto kupé, které navíc disponovalo výkonem 216 koní, bylo vyrobeno pouze 100 kusů, po všech se jen zaprášilo. Daný úspěch byl samozřejmě více než povzbuzující, stejně jako výsledky, jichž Gazoo Racing dosahuje v závodě 24 hodin Nürburgringu. Ve výsledku tak vlastně není překvapivé, že toho chce Toyota využít a expandovat.

Saga si je ovšem vědom nesnází, které jej čekají. „V Evropě je totiž výzva o to větší, že zde máme mnohem větší konkurenci a problémem jsou také ceny. Nicméně již pracuji na tom, abychom měli stejnou značku jako BMW M.“ Uvidíme tedy, co nás v budoucnu čeká. Je přitom možné, že prvním vozem, se kterým Gazoo oficiálně vyrukuje, bude nová Supra.

Toyota chce vlastní divizi M, Gazoo Racing zamíří ze závodů na silnice - 1 - Toyota GT 86 GRMN 2016 prvni sada 01Toyota chce vlastní divizi M, Gazoo Racing zamíří ze závodů na silnice - 2 - Toyota GT 86 GRMN 2016 prvni sada 02Toyota chce vlastní divizi M, Gazoo Racing zamíří ze závodů na silnice - 3 - Toyota GT 86 GRMN 2016 prvni sada 03Toyota chce vlastní divizi M, Gazoo Racing zamíří ze závodů na silnice - 4 - Toyota GT 86 GRMN 2016 prvni sada 04Toyota chce vlastní divizi M, Gazoo Racing zamíří ze závodů na silnice - 5 - Toyota GT 86 GRMN 2016 prvni sada 05Toyota chce vlastní divizi M, Gazoo Racing zamíří ze závodů na silnice - 6 - Toyota GT 86 GRMN 2016 prvni sada 06Toyota chce vlastní divizi M, Gazoo Racing zamíří ze závodů na silnice - 7 - Toyota GT 86 GRMN 2016 prvni sada 07Toyota chce vlastní divizi M, Gazoo Racing zamíří ze závodů na silnice - 8 - Toyota GT 86 GRMN 2016 prvni sada 08Toyota chce vlastní divizi M, Gazoo Racing zamíří ze závodů na silnice - 9 - Toyota GT 86 GRMN 2016 prvni sada 09Toyota chce vlastní divizi M, Gazoo Racing zamíří ze závodů na silnice - 10 - Toyota GT 86 GRMN 2016 prvni sada 11Toyota chce vlastní divizi M, Gazoo Racing zamíří ze závodů na silnice - 11 - Toyota GT 86 GRMN 2016 prvni sada 12Toyota chce vlastní divizi M, Gazoo Racing zamíří ze závodů na silnice - 12 - Toyota GT 86 GRMN 2016 prvni sada 13Toyota chce vlastní divizi M, Gazoo Racing zamíří ze závodů na silnice - 13 - Toyota GT 86 GRMN 2016 prvni sada 14Toyota chce vlastní divizi M, Gazoo Racing zamíří ze závodů na silnice - 14 - Toyota GT 86 GRMN 2016 prvni sada 15Toyota chce vlastní divizi M, Gazoo Racing zamíří ze závodů na silnice - 15 - Toyota GT 86 GRMN 2016 prvni sada 16
GRMN se naposledy pochlubilo upravenou Toyotou GT 86. Po pouze 100 kusech se ovšem zaprášilo

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze Přidat příspěvek

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama