Toyota ProAce 2013: druhý život Peugeotu Expert

Francouzská dodávka dostane nové logo a jméno a k mání bude se třemi turbodiesely. Nákladový prostor pak pojme až 7 000 litrů nebo 1 200 kg.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Toyota ProAce 2013: druhý život Peugeotu Expert

15.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Toyota ProAce 2013: druhý život Peugeotu Expert

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Francouzská dodávka dostane nové logo a jméno a k mání bude se třemi turbodiesely. Nákladový prostor pak pojme až 7 000 litrů nebo 1 200 kg.

Spolupráce japonské automobilky s koncernem PSA je známa hlavně díky trojčatům z Kolína, nyní ovšem došla řada i na praktičtější modely. První vlaštovkou se stává Toyota ProAce, která vychází z Peugeotu Expert. Na rozdíl od francouzského originálu však japonská kopie nabízí mnohem větší variabilitu. K dispozici totiž není jen ve verzi s bočním prosklením či bez něj, ale také ve dvou délkách (4 805 mm a 5 135 mm) a dvou výškách (1 942 mm a 2 276 mm).

Objem zavazadlového prostoru díky tomu startuje na 5 000 l a končí na 7 000 l, přičemž náklad může mít hmotnost až 1 200 kg, což v pohodě stačí na paletu cihel. Problémy nenastanou ani při nakládání, neboť oboje zadní dveře lze rozevřít křídlově v úhlu až 270 stupňů. Pro větší praktičnost pak máte k dispozici ještě dveře boční posuvné směrem dozadu, kterých využijete zvláště v momentu, kdy je vůz osazen dvěma řadami po třech sedadlech. Základní model ovšem počítá jen se separovanou kabinou.

K dispozici budou tři turbodiesely, přičemž nejméně výkonná je 1,6litrová pohonná jednotka naladěná na 90 koní a 180 Nm. Přidělena je k ní pětistupňová manuální převodovka, zatímco se silnějším dvoulitrovým dieselem je spřažen manuál šestistupňový. Volit přitom u tohoto motoru můžete mezi silou 128 koní a 320 Nm nebo 163 koní a 340 Nm.

Vzhledem k tomu, že se jedná o pohonné jednotky typu HDi, dá se počítat s průměrem 6,6 l/100 km, kterého dosahuje Peugeot Expert. Lišit by se přitom neměla ani nabídka standardní výbavy, která zahrnuje ABS, ESP, mlhovky či dvoufázový čelní airbag v základu. Za příplatek si pak můžete pořídit třeba klimatizaci, audio systém s rozhráním Bluetooth nebo boční airbagy.

Do prodeje by japonská novinka měla zamířit na jaře s tím, že první zákaznické vozy budou k mání v druhém čtvrtletí roku 2013. Ceny Toyota nezveřejnila, dá se ovšem počítat s menším nárůstem oproti necelým 400 tisícům Kč vč. DPH, na nichž startuje „pravý” Peugeot Expert.


Toyota ProAce 2013: druhý život Peugeotu Expert - 1 - Toyota ProAce 2012 01Toyota ProAce 2013: druhý život Peugeotu Expert - 2 - Toyota ProAce 2012 02Toyota ProAce 2013: druhý život Peugeotu Expert - 3 - Toyota ProAce 2012 03Toyota ProAce 2013: druhý život Peugeotu Expert - 4 - Toyota ProAce 2012 04Toyota ProAce 2013: druhý život Peugeotu Expert - 5 - Toyota ProAce 2012 05Toyota ProAce 2013: druhý život Peugeotu Expert - 6 - Toyota ProAce 2012 06Toyota ProAce 2013: druhý život Peugeotu Expert - 7 - Toyota ProAce 2012 07Toyota ProAce 2013: druhý život Peugeotu Expert - 8 - Toyota ProAce 2012 08Toyota ProAce 2013: druhý život Peugeotu Expert - 9 - Toyota ProAce 2012 09Toyota ProAce 2013: druhý život Peugeotu Expert - 10 - Toyota ProAce 2012 10Toyota ProAce 2013: druhý život Peugeotu Expert - 11 - Toyota ProAce 2012 11Toyota ProAce 2013: druhý život Peugeotu Expert - 12 - Toyota ProAce 2012 12Toyota ProAce 2013: druhý život Peugeotu Expert - 13 - Toyota ProAce 2012 13Toyota ProAce 2013: druhý život Peugeotu Expert - 14 - Toyota ProAce 2012 14Toyota ProAce 2013: druhý život Peugeotu Expert - 15 - Toyota ProAce 2012 15
Nová Toyota ProAce je upraveným Peugeotem Expert. Do prodeje zamíří příští rok na jaře v několika variantách, pod kapotou vždy nabídne turbodiesel spřažený s manuální převodovkou

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.