Reklama

TVR se skutečně vrací ze záhrobí, ukázalo první obrázek nového sporťáku

Britská automobilka nechystá elektrický model, nýbrž klasiku s benzinovým osmiválcem. O nízkou hmotnost se postará šasí autora McLarenu F1.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

TVR se skutečně vrací ze záhrobí, ukázalo první obrázek nového sporťáku

29.12.2015 | Petr Prokopec | 1 příspěvek

Britská automobilka nechystá elektrický model, nýbrž klasiku s benzinovým osmiválcem. O nízkou hmotnost se postará šasí autora McLarenu F1.

S britskou značkou TVR to bylo ještě před dvěma lety opravdu nahnuté. Poté ovšem vstoupil do hry nový majitel Les Edgar, který jakožto velký fanoušek automobilky dával ostatním příznivcům nemalé naděje. Až dosud se ovšem mohlo zdát, že zůstalo pouze u řečí a skutek utekl. Nicméně pár dní před koncem roku TVR pustilo do světa první oficiální ilustraci chystaného nového modelu, jehož debut je naplánován na rok 2017. A jak bylo již dříve oznámeno, čekat rozhodně nemáme elektrický sporťák parazitující na dobrotě daňových poplatníků.

Místo toho dorazí skutečné TVR, tedy klasický britský sportovní vůz s protaženou kapotou a dozadu posunutou kabinou se svažující se zádí. V motorovém prostoru se objeví vidlicový osmiválec od Cosworthu, jehož výkon prozatím ještě nebyl potvrzen. Nicméně dle předchozích náznaků bychom měli čekat zhruba 450 až 500 koní v závislosti na zvolené verzi. K dispozici totiž nebude pouze silniční model, ale rovněž i ten okruhový a dorazit má dokonce speciál navržený konkrétně pro závodní sérii Le Mans.

Edgar již potvrdil, že technici mají k dispozici první plně funkční agregát, který na motorové brzdě vykázal výkonovou křivku velmi blízkou interním cílům. Tím však oficiální zmínky o pohonném ústrojí končí, více bychom se měli dozvědět v průběhu příštího roku, kdy TVR pustí do světa finální data nejen o výkonu, ale také o točivém momentu, zrychlení z klidu na stovku a nejvyšší rychlosti. Mimo to budou k dispozici také finální tvary vozu, neboť prozatímní ilustrace je jen vodítkem k nim.

V tomto ohledu Edgar prozradil pouze tolik, že na její návrh byl použit jak nejnovější CAD, tak klasický designérský postup. Tedy skici, po kterých následoval hliněný model. Je tedy zjevné, že TVR je v dobrých rukou a jeho návrat ze záhrobí by nemusel zklamáním. Zvláště když automobilka spolupracuje s autorem McLarenu F1 Gordonem Murrayem, jehož společnost stojí za karbonovým šasí iStream zaručujícím nízkou hmotnost a vysokou tuhost.

TVR se skutečně vrací ze záhrobí, ukázalo první obrázek nového sporťáku - 1 - TVR 2017 prvni oficialni ilustrace
Nový model TVR se ukázal na oficiální ilustraci, jeho tvary se ale dost možná ještě trochu změní

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 1 příspěvek

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše