Volkswagen e-Co-Motion oficiálně: elektrický přepravník se otočí na pětníku

6.3.2013 | Petr Prokopec | 4 příspěvky

(+ živé foto) Koncern VW zaplavil Ženevu eko-modely. K povětšinou osobním vozům přidal elektrickou dodávku s dojezdem až 200 km.

V případě koncernu Volkswagen se dá mluvit o tom, že letošní ženevský autosalon byl zaslíben alternativním zdrojům pohonu. Na jednom stánku jsme totiž vedle sebe mohli spatřit modely XL1, hybridní up! a Golf Plug-In Hybrid, jen o pár metrů vedle pak svou premiéru zažívalo nové Audi A3 e-tron a g-tron. Co by ovšem jiné značce vystačilo na pár let, je německé automobilce málo. Proto neváhala představit ještě koncept VW e-Co-Motion, jehož první fotky se dostaly na veřejnost těsně před Ženevou.

Elektrická dodávka by měla být určena pro život v milionových metropolích, čemuž Volkswagen uzpůsobil veškeré hnací ústrojí. Elektromotor o výkonu 68 koní proto i s jednorychlostní převodovkou zamířil k zadní nápravě, čímž byl vpředu vytvořen prostor pro maximální rejd kol. VW e-Co-Motion se tak otočí prakticky na pětníku, stačí mu 8,95 m. A to na 4,55 metru dlouhý, 1,9 m široký a 1,96 m dlouhý vůz není špatné.

Zmíněný výkon je přitom udáván pro standardní pohyb. Pokud ovšem Volkswagen přepnete do „řidičského módu”, máte k dispozici rovnou 115 koní. Kuriózní přitom je, že tato síla míří zezadu na přední kola. Ještě zajímavější je ovšem fakt, že e-Co-Motion by měl být k mání se třemi různými bateriemi. Jejich kapacita 20, 30 nebo 40 kWh by pak určovala dojezd 100, 150 nebo 200 km. To jsou tradičně celkem optimistické hodnoty (i největší z akumulátorů kapacitně odpovídá jen o něco více než 10 litrům nafty v nádrži konvenční dodávky), bez nákladu a s nohou jako pírko by ale realistické být mohly.

V případě nejvyšší rychlosti počítá Volkswagen s hodnotou 120 km/h, která by vám měla umožnit legální jízdu i po dálnici nebo rychlostní silnici. Variabilní pak má být interiér, kde si každý zákazník bude moci naspecifikovat cokoliv z katalogu VW. Tedy odkládací stolky, kožené čalounění, audio systém nebo počet sedadel.

Otázkou však je, kdy se tak stane. Tisková zpráva značky se totiž o prodeji vůbec nezmiňuje, a tak s ním nejpravděpodobněji vůbec nekalkuluje. Vůz by se však svým vzhledovým pojetím mohl blížit nové generaci Transporteru, pochopitelně s konvenčním pohonem...

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo ze Ženevy.

Volkswagen e-Co-Motion oficiálně: elektrický přepravník se otočí na pětníku - 1 - VW e-Co-Motion zive 01Volkswagen e-Co-Motion oficiálně: elektrický přepravník se otočí na pětníku - 2 - VW e-Co-Motion zive 02Volkswagen e-Co-Motion oficiálně: elektrický přepravník se otočí na pětníku - 3 - VW e-Co-Motion zive 03Volkswagen e-Co-Motion oficiálně: elektrický přepravník se otočí na pětníku - 4 - VW e-Co-Motion zive 04
Koncept e-Co-Motion živě v Ženvě

Volkswagen e-Co-Motion oficiálně: elektrický přepravník se otočí na pětníku - 5 - Volkswagen e-Co-Motion 01Volkswagen e-Co-Motion oficiálně: elektrický přepravník se otočí na pětníku - 6 - Volkswagen e-Co-Motion 02Volkswagen e-Co-Motion oficiálně: elektrický přepravník se otočí na pětníku - 7 - Volkswagen e-Co-Motion 03Volkswagen e-Co-Motion oficiálně: elektrický přepravník se otočí na pětníku - 8 - Volkswagen e-Co-Motion 04Volkswagen e-Co-Motion oficiálně: elektrický přepravník se otočí na pětníku - 9 - Volkswagen e-Co-Motion 05Volkswagen e-Co-Motion oficiálně: elektrický přepravník se otočí na pětníku - 10 - Volkswagen e-Co-Motion 06
Koncepční Volkswagen e-Co-Motion se chlubí skvělou manévrovatelností, na baterie s kapacitou 40 kWh by měl urazit 200 km

Petr Prokopec

Diskuze 4 příspěvky

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše