Volvo S60 2010: nová limuzína v detailech

Přestože do úplného odhalení nové S60 sice zbývá ještě několik týdnů, Volvo se rozhodlo zveřejnit kompletní podrobnosti o její technice a designu. Konečně víme detaily nejen o motorech, ale i o bezpečnostních prvcích a výbavách.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Volvo S60 2010: nová limuzína v detailech

14.2.2010 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek

Přestože do úplného odhalení nové S60 sice zbývá ještě několik týdnů, Volvo se rozhodlo zveřejnit kompletní podrobnosti o její technice a designu. Konečně víme detaily nejen o motorech, ale i o bezpečnostních prvcích a výbavách.

Zažíváme dou, kdy automobilky předefinovávají svou image. Zatímco BMW opouští linii sportovních sedanů a vrhá se na SUV kombinované s ekovozítky, Volvo chce nalákat zájemce právě o ony sportovně laděné sedany. Nová S60 má být nejsportovnějším modelem v historii značky. Známe ale Volvo, sportovnost je až na druhém místě, na prvním byla, je a vždy bude bezpečnost jak posádky, tak dnes už i chodců.

Bezpečnost

S60-ka rozhodně nevybočuje z řady a k již zažitým prvkům přidává zase něco navíc. Novinkou je „Pedestrian Detection System”, tedy systém detekující chodce ve vozovce (a jiné překážky). Ten v případě, že se před autem vyskytne chodec, upozorní řidiče a pokud ten nezareaguje, začne naplno brzdit. Až do rychlosti 35 km/h má být tento systém schopen zabránit srážce zcela, při vyšších rychlostech se samozřejmě snaží minimalizovat rychlost nárazu.

Aktivní bezpečnost je podpořena systémem Advanced Stability Control (ASC - systém pokročilé kontroly stability). Ten pomocí dodatečných senzorů zachycuje tendenci auta jít do smyku, což mu umožňuje vydat dříve pokyn k zásahu. O ten se stará Dynamic Stability and Traction Control (DSTC - systém kontroly dynamické stability a trakce). Ten je navíc doplněn systémem Corner Traction Control (kontrola trakce v zatáčkách), který nastavuje množství přenášeného momentu na jednotlivá kola tak, aby auto šlo lépe do zatáčky. Děje se tak přibržďováním vnitřních kol.

Podvozek

Bezpečné a sportovní auto samozřejmě musí kvalitní podvozek. Celosvětově budou v nabídce dva druhy - dynamický a komfortní. V Evorpě bude standardem ten dynamický, v Severní Americe a Asii zase komfortní. Lišit se budou naladěním tlumičů a kinematiky předního a zadního pomocného rámu. Vzhledem k tomu, že komfortní režim má primárně být určen pro horší silnice, nechápu, proč v Evropě nebude k dostání. Snad alespoň pomůže vylepšený systém FOUR-C.

Jak už je u Volv zvykem, k dispozici budou jak verze s pohonem předních, tak všech kol. Ke slovu opět přijde Haldex a standardem bude u verze T6, u D6 za příplatek.

Karoserie a interiér

Na závěr jsem si ponechal kapitolu pojednávající o designu. Volvo S60 má být nejdynamičtějším modelem a nutno uznat, že konzervativní linie jsou přítomny jen v náznacích. I zde přišla ke slovu móda maskovat sedany za kupé, jen to není tak výrazné jako třeba u VW Passat CC.

V interiéru se taková revoluce nekonala, kombinuje tvar palubní desky z předchozí S60 se středovou konzolí menší S40. Zásadní novinkou je použití nového zábavně-informačního systému, který kombinuje navigaci, audio, mobilní telefon a další přídavné funkce. Jeho součástí je pěti nebo sedmi palcový displej. Na rozdíl od konkurenčních systémů je plně ovládán z volantu, nemá žádný středový ovladač jako např. iDrive od BMW či MMi od Audi.

Pohonné jednotky

Motory dodávané od začátku prodeje

Benzínové motory

Objem

Uspořádání

Výkon

Točivý moment

T6

3.0

R6

304 k

440 N.m

2.0T

2.0

R4

203 k

300 N.m

Naftové motory

Objem

Uspořádání

Výkon

Točivý moment

D5

2.4

R5

205 k

420 N.m

D3

2.0

R5

163 k

400 N.m


Benzínové motory

Zrychlení 0-100 km/h [s]

Max. rychlost [km/h]

Prům. spotřeba [l/100 km]

T6

6,5

250

10,2

2.0T

7,7 (aut. 8,2)

235 (aut. 230)

7,9

Naftové motory

Zrychlení 0-100 km/h [s]

Max. rychlost [km/h]

Prům. spotřeba [l/100 km]

D5

7,8

235 (aut. 230)

5,9

D3

9,2

220 (aut. 215)

5,2


Motory přidané po prvním roce produkce:

Benzínové motory

Objem

Uspořádání

Výkon

Točivý moment

T5

2.0

R4

240 k

320 N.m

T4

1.6

R4

180 k

240 N.m

T3

1.6

R4

150 k

240 N.m

Naftové motory

Objem

Uspořádání

Výkon

Točivý moment

1.6 D DRIVe

1.6

R4

115 k

270 N.m




Volvo S60 2010: nová limuzína v detailech - 1 - Volvo S60 predstaveni 02Volvo S60 2010: nová limuzína v detailech - 2 - Volvo S60 predstaveni 03Volvo S60 2010: nová limuzína v detailech - 3 - Volvo S60 predstaveni 04Volvo S60 2010: nová limuzína v detailech - 4 - Volvo S60 predstaveni 05Volvo S60 2010: nová limuzína v detailech - 5 - Volvo S60 predstaveni 06Volvo S60 2010: nová limuzína v detailech - 6 - Volvo S60 predstaveni 07Volvo S60 2010: nová limuzína v detailech - 7 - Volvo S60 predstaveni 08Volvo S60 2010: nová limuzína v detailech - 8 - Volvo S60 predstaveni 09Volvo S60 2010: nová limuzína v detailech - 9 - Volvo S60 predstaveni 10Volvo S60 2010: nová limuzína v detailech - 10 - Volvo S60 predstaveni 11Volvo S60 2010: nová limuzína v detailech - 11 - Volvo S60 predstaveni 12Volvo S60 2010: nová limuzína v detailech - 12 - Volvo S60 predstaveni 13Volvo S60 2010: nová limuzína v detailech - 13 - Volvo S60 predstaveni 14Volvo S60 2010: nová limuzína v detailech - 14 - Volvo S60 predstaveni 15Volvo S60 2010: nová limuzína v detailech - 15 - Volvo S60 predstaveni 16Volvo S60 2010: nová limuzína v detailech - 16 - Volvo S60 predstaveni 17Volvo S60 2010: nová limuzína v detailech - 17 - Volvo S60 predstaveni 18Volvo S60 2010: nová limuzína v detailech - 18 - Volvo S60 predstaveni 19Volvo S60 2010: nová limuzína v detailech - 19 - Volvo S60 predstaveni 20Volvo S60 2010: nová limuzína v detailech - 20 - Volvo S60 predstaveni 21Volvo S60 2010: nová limuzína v detailech - 21 - Volvo S60 predstaveni 22Volvo S60 2010: nová limuzína v detailech - 22 - Volvo S60 predstaveni 23Volvo S60 2010: nová limuzína v detailech - 23 - Volvo S60 predstaveni 24Volvo S60 2010: nová limuzína v detailech - 24 - Volvo S60 predstaveni 25Volvo S60 2010: nová limuzína v detailech - 25 - Volvo S60 predstaveni 26Volvo S60 2010: nová limuzína v detailech - 26 - Volvo S60 predstaveni 27Volvo S60 2010: nová limuzína v detailech - 27 - Volvo S60 predstaveni 28Volvo S60 2010: nová limuzína v detailech - 28 - Volvo S60 predstaveni 29Volvo S60 2010: nová limuzína v detailech - 29 - Volvo S60 predstaveni 30Volvo S60 2010: nová limuzína v detailech - 30 - Volvo S60 predstaveni 31Volvo S60 2010: nová limuzína v detailech - 31 - Volvo S60 predstaveni 32Volvo S60 2010: nová limuzína v detailech - 32 - Volvo S60 predstaveni 33Volvo S60 2010: nová limuzína v detailech - 33 - Volvo S60 predstaveni 34Volvo S60 2010: nová limuzína v detailech - 34 - Volvo S60 predstaveni 35Volvo S60 2010: nová limuzína v detailech - 35 - Volvo S60 predstaveni 36Volvo S60 2010: nová limuzína v detailech - 36 - Volvo S60 predstaveni 37Volvo S60 2010: nová limuzína v detailech - 37 - Volvo S60 predstaveni 38Volvo S60 2010: nová limuzína v detailech - 38 - Volvo S60 predstaveni 39Volvo S60 2010: nová limuzína v detailech - 39 - Volvo S60 predstaveni 40Volvo S60 2010: nová limuzína v detailech - 40 - Volvo S60 predstaveni 41Volvo S60 2010: nová limuzína v detailech - 41 - Volvo S60 predstaveni 42Volvo S60 2010: nová limuzína v detailech - 42 - Volvo S60 predstaveni 43Volvo S60 2010: nová limuzína v detailech - 43 - Volvo S60 predstaveni 44Volvo S60 2010: nová limuzína v detailech - 44 - Volvo S60 predstaveni 45Volvo S60 2010: nová limuzína v detailech - 45 - Volvo S60 predstaveni 46Volvo S60 2010: nová limuzína v detailech - 46 - Volvo S60 predstaveni 47Volvo S60 2010: nová limuzína v detailech - 47 - Volvo S60 predstaveni 48Volvo S60 2010: nová limuzína v detailech - 48 - Volvo S60 predstaveni 49Volvo S60 2010: nová limuzína v detailech - 49 - Volvo S60 predstaveni 50

Mirek Brokeš

Diskuze Přidat příspěvek

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše