VW Fox BlueMotion: pro Brazilce úsporná, pro nás spíš ostrá verze

Bylo, nebylo, nebude, tak by šlo shrnout historii auta jménem Volkswagen Fox z pohledu Evropana. Tak se alespoň podívejme na to, o co jsme přišli.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW Fox BlueMotion: pro Brazilce úsporná, pro nás spíš ostrá verze

27.4.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek

VW Fox BlueMotion: pro Brazilce úsporná, pro nás spíš ostrá verze

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Bylo, nebylo, nebude, tak by šlo shrnout historii auta jménem Volkswagen Fox z pohledu Evropana. Tak se alespoň podívejme na to, o co jsme přišli.

Vzpomínáte si ještě na Volkswagen Fox? Malé, jednoduché auto to chvíli zkoušelo i na evropských trzích, včetně toho našeho. S úspěchem se ale i vzhledem k neskromné cenovce nesetkalo, a tak jej VW z trhu zase stáhl a ponechal jen tam, odkud přišlo - v Jižní Americe. Pro nás místo něj vymyslel model up!, ale to už je docela jiný příběh.

Dnes se budeme držet toho původního s lišáckým jménem. Právě VW Fox se totiž začal nově vyrábět v provedení BlueMotion a i když je určené pouze pro brazilský trh, je zajímavé i pro nás. Zezelenaly (zmodraly...) nám mozky? Ale kdepak, však čtěte dál.

Slovo BlueMotion máme ve zvyku vnímat jako označení pro ultraúsporné verze, však vzpomeňme třeba Passatu BlueMotion. Krátce shrnuto - moc nejedou, silnice se příliš nedrží a akční jsou jak paraplegik, nicméně také „nežerou”. Je to jejich jediný cíl, ale plní jej velmi dobře, bez ohledu na všechno ostatní. Proto má také třeba zmíněný Passat jen 105 koní a převodovku jak z Chevroletu Corvette Z06 (505 koní). Brazilský Bluemotion je ale trochu jiný.

Fox s tímto označením má totiž k dispozici benzinový motor 1,6 VHT (spaluje i ethanol) s výkonem 104 koní, což je nášup nejen srovnatelný s Passatem BM o tři třídy výše, ale i něco, co do takového upu! ani zdaleka nedostanete. Vůz je dále odlehčený, má o 2 cm snížený podvozek a upravenou aerodynamiku - ano, to jsou vcelku obvyklé modifikace pro všechny typy BlueMotion, ale slušely by klidně také Foxu GTI.. K nim se dále přidávají pneumatiky 175/70 R14 se sníženým valivým odporem, které už by se na „gétéičku” moc nevyjímaly.

Vůz nakonec i docela slušně jede, jakkoli od auta s hmotností 1 073 kilogramů a výkonem 104 koní by bylo možné čekat ještě více - stovku zvládne za 10,3 sekundy a rozjede se až na 185 km/h. VW se dále chlubí tím, že v kombinaci si řekne o 5 litrů „alkoholu” na 100 kilometrů, což tedy není úplně málo, ale pozor, není to benzin. S padesátilitrovou nádrží tak urazí klidně i 1 000 kilometrů na jedno natankování a bez zajímavosti není ani to, že má hydraulický posilovač řízení. Úsporný hot hatch made in Brazil?

Inu, jiný kraj, jiný mrav. A to by člověk řekl, že i u takové verze lze vyšší výkon očekávat spíše u nás. Na druhou stranu, Brazilci si za tuto specialitku musejí řádně zaplatit - VW Fox BlueMotion stojí v přepočtu přes 360 tisíc Kč v základním provedení, které výbavou zrovna neoplývá.


VW Fox BlueMotion: pro Brazilce úsporná, pro nás spíš ostrá verze - 1 - VW Fox BlueMotion Brazilie 01VW Fox BlueMotion: pro Brazilce úsporná, pro nás spíš ostrá verze - 2 - VW Fox BlueMotion Brazilie 02VW Fox BlueMotion: pro Brazilce úsporná, pro nás spíš ostrá verze - 3 - VW Fox BlueMotion Brazilie 03VW Fox BlueMotion: pro Brazilce úsporná, pro nás spíš ostrá verze - 4 - VW Fox BlueMotion Brazilie 04
Pokud rádi řídíte, o jakýkoli BlueMotion byste si u nás ani neopřeli kolo. V Brazílii z něj může být docela ostré auto...

Zdroj: Volkswagen do Brasil přes Allthecars

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše