VW má hotové extrémní Polo s 300 koňmi. Najde odvahu poslat ho do výroby?

Německá automobilky je ve stále lepší kondici a roste ji také sebevědomí. Ve hře je tak i stále více sportovních derivátů, včetně toho nejmenšího.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW má hotové extrémní Polo s 300 koňmi. Najde odvahu poslat ho do výroby?

3.11.2017 | Petr Prokopec | 3 příspěvky

Německá automobilky je ve stále lepší kondici a roste ji také sebevědomí. Ve hře je tak i stále více sportovních derivátů, včetně toho nejmenšího.

Není tomu dlouho, co jsme naznačili, že Volkswagen se nejspíše již definitivně otřepal z následků kauzy Dieselgate. Pravda, stále ještě nejsou dořešeny některé právní spory a je jisté, že v rámci skandál bude zasahovat do firemního rozpočtu ještě pár let. Nicméně většina pokut již byla zaplacena, většina problémů vyřešena a automobilka tedy může znovu expandovat i v těch teritoriích, kde to ještě donedávna bylo z finančních i politických důvodů nemyslitelné - tedy ve sportovním segmentu.

Realitou by se tedy měl stát kdysi k ledu odstavený, ale znovu obnovený projekt Golfu R420, spolu s ním zdroje zevnitř automobilky zmiňují také výrobu několika prototypů Volkswagenu Polo R. Ty na svět přišly poměrně snadno, neboť faceliftované Polo GTI již neužívá 1,8litrový motor, ale dvoulitr. Tedy stejně objemnou jednotku jako Golf R, navíc spadající do téže rodiny, jen disponující nižším výkonem.

Ralf Kölling, šéf divize malých vozů značky, prozradil, že problémem není ani „nedostatek prostoru pro extra chlazení“, jež by s ohledem na zvýšení výkonu bylo třeba implementovat. Navíc je platforma MQB uzpůsobena i pohonu všech kol, jakkoliv se v případě Volkswagenu Polo jedná o verzi A0, tedy menší verzi, než jakou používá Golf.

Problémem ovšem je, že navýšení výkonu a nahrazení pohonu předních kol systémem 4Motion by zvedlo cenu i hmotnost. Proto ony prototypy měly vzniknout jen proto, aby se vedení automobilky mohlo lépe rozhodovat, nikoliv jako definitivní potvrzení sériové výroby. Aktuálně tedy není jisté, zda Polo R dorazí, o dobré kondici VW ale daný krok svědčí.

Potvrzuje to ostatně i řada dalších indicií, dle kterých by právě motor naladěný na 300 i více koní měl zamířit také pod kapoty různých modelů od Seatu a Škody. Není asi třeba dodávat, že povětšinou se jedná o crossovery a SUV, které dnes táhnou daleko více než třeba Scirocco, jenž se má dočkat nepřímého nástupce v podobně Volkswagenu T-Roc R.

VW má hotové extrémní Polo s 300 koňmi. Najde odvahu poslat ho do výroby? - 1 - VW Polo R 2017 novy render
Volkswagen Polo R se již ukázal na neoficiální ilustraci...

VW má hotové extrémní Polo s 300 koňmi. Najde odvahu poslat ho do výroby? - 2 - VW Golf R 2017 facelift nove foto 01VW má hotové extrémní Polo s 300 koňmi. Najde odvahu poslat ho do výroby? - 3 - VW Golf R 2017 facelift nove foto 02VW má hotové extrémní Polo s 300 koňmi. Najde odvahu poslat ho do výroby? - 4 - VW Golf R 2017 facelift nove foto 03VW má hotové extrémní Polo s 300 koňmi. Najde odvahu poslat ho do výroby? - 5 - VW Golf R 2017 facelift nove foto 04VW má hotové extrémní Polo s 300 koňmi. Najde odvahu poslat ho do výroby? - 6 - VW Golf R 2017 facelift nove foto 05VW má hotové extrémní Polo s 300 koňmi. Najde odvahu poslat ho do výroby? - 7 - VW Golf R 2017 facelift nove foto 06VW má hotové extrémní Polo s 300 koňmi. Najde odvahu poslat ho do výroby? - 8 - VW Golf R 2017 facelift nove foto 07VW má hotové extrémní Polo s 300 koňmi. Najde odvahu poslat ho do výroby? - 9 - VW Golf R 2017 facelift nove foto 08VW má hotové extrémní Polo s 300 koňmi. Najde odvahu poslat ho do výroby? - 10 - VW Golf R 2017 facelift nove foto 09
...použít by přitom měl techniku, jakou dostal do vínku Golf R

Zdroj: Autocar, Ilustrace: X-Tomi Design

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 3 příspěvky

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše


Reklama