Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW brzy ukáže nově pojatý Passat. Napoví hodně i o budoucnosti Škody
10.9.2018 | Petr Prokopec
Jediný mainstreamový bestseller střední třídy dorazí v modernizované podobě příští rok a pro nás není zajímavý jen proto. Jeho plug-in hybridní provedení totiž ukáže, co později nabídne hybridní Superb.
Za pár týdnů uplynou již čtyři roky od chvíle, kdy se na pařížském autosalonu představil Volkswagen Passat GTE. Tedy plug-in hybridní verze osmé generace německé ikony, jenž ve standardním stavu spatřila světlo světa o tři měsíce dříve v designovém centru značky v Potsdamu. Automobilka tak již má nejvyšší čas na facelift, ten byste ovšem rozhodně neměli vyhlížet se zadrženým dechem. Úplně za dveřmi totiž ještě není.
VW se rozhodl vynechat letošní Paříž a místo toho modernizované provedení ukáže až během separátní slavnostní akce. Ta se prý odehraje až na počátku příštího roku, který tak pro automobilku bude extrémně rušný. Na březnové Ženevě se totiž s největší pravděpodobností ukáže Golf osmé generace, v jehož případě již bylo potvrzeno letní zahájení výroby. V závěru roku pak navíc dorazí i první člen elektrické rodiny I.D.
My se ovšem dnes budeme věnovat především Passatu, a to oné plug-in hybridní verzi, která má z českého úhlu pohledu asi největší význam. Nikoliv kvůli prodejům, ty budou stejně jako v případě stávajícího provedení spíše ojedinělé. Podstatné ovšem je, že techniku bude s tímto vozem sdílet i Superb PHEV, tedy vůbec první plug-in hybridní model Škody, který se má taktéž ukázat v průběhu příštího roku.
Co přitom můžeme čekat? Pohonná jednotka bude u obou modelů shodná, nejprve ale přijde inovovaný Passat GTE. Ten by měl znovu dorazit s 1,4litrovým motorem, ač u zbytku portfolia se očekává přepřáhnutí na jedna-pětku. Hybridní ústrojí by si ale zřejmě v takovém případě vyžádalo značné investice, proto Volkswagen nejspíše přijde s náhradou až za nějaké dva tři roky u zcela nové generace.
Momentálně i nadále lze tedy počítat s jedna-čtyřkou, kterou doplňuje elektromotor. Spalovací jednotka přitom bude dávat k dobru 156 koní, k nimž se připojí ještě 116 „bezemisních“ ořů. Dorazit pak má lithium-iontová baterie s větší kapacitou 13 kWh, díky které se dojezd čistě na elektřinu natáhne na 70 km. Z toho důvodu emise CO2 poklesnou na papírových 31 gramů na kilometr.
Superb má nabídnout stejný výkon, kapacita baterií je ale v případě českého vozu neznámá. Je totiž možné, že VW Group v rámci hierarchie sáhne po nižším dojezdu, jinak by Škoda v prodejích mohla Passat snadno překonat. Kromě výše zmíněného by totiž přihodila do placu ještě více místa na zadních sedadlech, ovšem za nižší cenu. Byť s poněkud méně ceněným logem okřídleného šípu.
Vraťme se ale zpátky k Volkswagenu Passat, který po stránce vizuální bude v rámci modernizace počítat hlavně s novými předními a zadními partiemi. Dorazit má hlavně maska chladiče ve stylu modelu Arteon, stejně jako se budou lišit i na ni navazující světlomety či nárazník. Plug-in hybridní provedení má přitom dostat o trochu odlišnější provedení než zbytek portfolia.
Změnou projdou rovněž zadní světlomety i nárazník, uvnitř pak čekejme zachování stávající architektury. Nejnovější Innovision Cockpit, jímž se pochlubil nový Touareg, pak stoprocentně nedorazí, neboť SUV počítá s odlišnou platformou. Passat by ale mohl profitovat z dílčích technologií, tedy z modernějších a větších displejů či vylepšených multimediálních systémů.
Tím nám informační pramen vysychá, přičemž s ohledem na premiéru, která se uskuteční až v příštím roce, nelze v brzké době očekávat oficiální komuniké automobilky. Ta se tedy nejspíše vytasí z pohledem do zákulisí a na maskovaný model až v průběhu podzimu, momentálně koneckonců okupuje její značnou pozornost nová homologace existujících aut v souladu s WLTP.
Faceliftovaný VW Passat PHEV zřejmě jinak vypadat nebude...
...což platí i o variantách osazených pouze spalovacím ústrojím
Zdroj: Auto Express
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 9 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 10 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva