Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Saveiro 2013: jihoamerický Golf pick-up má po liftingu
28.4.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
V Evropě se pick-upům jakékoli velikosti příliš nedaří, v Jižní Americe jde o vozy tak populární, že dokážou zářit i v kompaktní třídě.
Víkendová zklidnění automobilového světa nám dávají příležitost rozšířit si obzory i pohledy do míst, která by jinak naší pozornosti nevyhnutelně unikala. Jedněmi z těch, kam se díváme často a rádi, jsou jihoamerické země a zejména pak Brazílie, která díky svým choutkám vykresluje docela specifický obrázek o preferencích tamních zákazníků aut.
Vracet se ke všem dílčím zvláštnostem nehodláme, jednou z nich je ale Volkswagen Gol, skutečně Gol, který na tamním trhu hraje roli „našeho” Golfu. Je třeba dodat, že jde spíše o derivát evropského Pola, ale automobilové třídy si v Brazílii zjevně ještě neprošly takovou hypertrofií, a tak se VW Gol řadí mezi tamní kompakty. A dodat je třeba ještě jednu věc - sám tento model není vyloženě brazilskou specialitou, prodává se i na dalších, více nebo méně exotických trzích, z něj odvozené Saveiro ale zvláštností země fotbalu, karnevalů a deštných pralesů je. A právě tomu se dnes podíváme na zoubek.
Příležitost nám k tomu dal samotný Volkswagen, který vůz pro letošní rok obdařil faceliftem. Stalo se tak po necelých čtyřech letech aktuálního Saveira na trhu a asi se nebudete divit faktu, že si vysloužil příď inovovaného Golu. A o co vlastně jde? Jedná se o malý pick-up, auto ve stylu někdejší Felicie Fun, které se snaží být v prvé řadě pracantem, ale (aspoň v některých verzích) přitom nevypadat úplně špatně.
Právě v tom mu má pomoci i aktuální facelift, který vozu dodal jiný přední nárazník i novou masku chladiče a také větší, hranatější světla. Nechybí odlišné mlhovky, rozšíření nabídky kol a jen drobné retuše na zádi, které spočívají především v lehce zatmavených koncových světlech. Interiér dostal novou přístrojovku, jiné ovládání ventilace, její upravené výdechy a, jak byste asi očekávali, „kvalitnější materiály a provedení”, to je faceliftům tuze vlastní.
Jednotlivé odlišnosti můžete prozkoumat i s pomocí přiložené galerie, k níž pro srovnání přidáváme i záběry vozu modelového roku 2010. Co vidět není, je rozšířená nabídka výbavy jednotlivých dostupných provedení, která ale Evropana těžko dojme. Dodávané varianty Trend (dosud CE/CS), Trooper a Cross můžete též spatřit níže - standardem pro všechny jsou elektricky ovládaná okna a centrální zamykání. Takový posilovač řízení ale dostanete až v Trooperu spolu s airbagem (jedním), ABS a hliníkovými koly. Cross je pak jednak stylovou záležitostí, když přidává trochu zálesáckého stylu, k tomu ale dostanete i klimatizaci, parkovací senzory nebo řadu drobností v interiéru čítající třeba i hliníkové nášlapy pedálů.
Z dalších záležitostí stojí za zmínku, že volit můžete mezi dvojicí podvozků, ale jen ve verzi Trend, naopak jen pro varianty Trooper a Cross je k mání buď krátká kabina pro dva, nebo prodloužená pro čtyři. Také to je patrné z fotek. Shrnutí technických specifik je jednoduché - auto můžete dostat s jakýmkoli motorem a převodovkou, když to bude čtyřválec 1,6i Flex na benzin i ethanol s výkonem až 104 koní, manuálním pětikvaltem a pohonem předních kol. Na stovku s ním Saveiro zrychluje za 10,5 sekundy, maximální rychlost činí 176 km/h.
Samotný facelift pak nemá zásadně ovlivnit ceník vozu, což znamená, že bude nadále k mání za částky startující okolo 33 340 brazilských realů, tedy asi 330 tisíc Kč.
Faceliftované Saveiro vypadá docela k světu
Pro srovnání původní provedení před modernizací
Zdroje: VW do Brasil, Autoblog Spanish
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
včera - Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
17.5.2024 - Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
16.5.2024
Nejčtenější články
- Nejsilnější Dacia všech dob odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
19.4.2024 - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
19.4.2024 - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
19.4.2024 - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
19.4.2024 - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
19.4.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 05.19. 10:25 - brnenska.odchytova
- Lampárna (stěžovatelna) 05.19. 10:05 - pavproch
- CitiGO 05.19. 09:31 - jiří254
- Politický koutek 05.18. 21:06 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.18. 20:50 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 05.18. 16:16 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 05.18. 15:12 - mattonecz
- Odjezd z křižovatky po padnutí červené 05.18. 13:19 - PepaSFI