Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Westfalia Citroën Jumpy: nový nejmenší „obytňák” přijde na milion a čtvrt
16.6.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Obytný vůz je lepší, ale dražší variantou stanu na cestách. Upravený Citroën Jumpy je nejmenším v nabídce firmy Westfalia, specialisty na obytné přestavby.
S příchodem léta mnoho lidí přemýšlí, kam na dovolenou. Někteří vezmou zavděk nabídkami cestovních kanceláří, jiní se při myšlence na dvanáct hodin v autobuse a jadranskou pláž, kterou zní český jazyk, otřepou. Pokud se vám nechce zůstávat týden na jednom místě, jednou z možností je pořídit si karavan.
Německá firma Westfalia představila svůj nový stroj, upravený Citroën Jumpy Multispace. Ten se stane nejmenším v její nabídce, ve které již jsou obytné vozy postavené na VW Transporteru či Fiatu Ducato. Oproti sériovému provedení, které odveze až devět lidí, tato varianta pojme pouze čtyři.
Jak je u obytných vozů běžné, dvě přední sedačky se dají zcela otočit dozadu. Zbylí dva pasažéři nejsou odkázáni na lavici, nýbrž každý má vlastní kapitánskou sedačku s úložným prostorem pod ní. Pravou stranu vozu zabírají klasické posuvné dveře, na levé najdeme zevnitř kuchyňský pult s ledničkou, dřezem a plynovým vařičem o dvou hořácích.
„Stan” na střeše skýtá jednak prostor pro hlavu, abyste se mohli uvnitř napřímit, a jednak sklopné dvoulůžko. Druhou, pravděpodobně o něco větší postel lze rozložit na místě zadních sedaček. Kvůli základu v ne dvakrát velké dodávce se uvnitř nemůžete těšit na sprchový kout, lze však připojit venkovní sprchu. Zda bude v nabídce i markýza, jak vídáme na některých podobných strojích, zatím není známo.
Nabídka motorů však známa je: Westfalia Citroën Jumpy je v Německu k mání se dvěma vznětovými jednotkami. Slabší HDi 125 na přední kola posílá 128 koní přes automatickou šestistupňovou převodovku a je k mání za 47 tisíc eur, tedy asi 1,25 milionu korun. Silnější verze HDi 165 pohání kola silou 163 koní, a to přes manuální šestikvalt. Cena této verze je 52 tisíc Eur (necelých 1,4 milionu korun) a automat je k mání za tisícieurový příplatek (cca 27 tisíc korun).
Kromě tohoto stroje jsou v nabídce Westfalie také tři další obytné vozy - Club Joker, Amundsen a Columbus. Prvně jmenovaný staví na Volkswagenu Transporter, další dva na Fiatu Ducato. Všechny jsou tedy větší než Jumpy a tak nabízí o něco více komfortu. Najdeme v nich i koupelnu, třebaže velmi stísněnou, a prostor pro čtyři cestující.
U Columbusu a Amundsenu si můžete vybrat, zda chcete vzadu jednu velkou postel pro dva nebo dvě jednolůžka, která se dají spojit ve dvoulůžko. V případě všech vozů jsou další dvě místa na spaní spíše pro děti, jak naznačují fotografie - ostatně, u větší trojice nejsou ani ve standardní výbavě. Nejmenší Jumpy však nabídne cestujícím vzadu nejlepší sedačky, ve třech větších vozech si musí tato dvojice vystačit s lavicí.
Idea dojet někam, zaparkovat a přespat je jistě zajímavá. Není případně problém zapřáhnout přívěs, naložit ostřejší stroj a vyrazit na nějakou zajímavou silnici. A nic vám nebrání si „hotelový pokoj” postavit s výhledem přesně takovým, jaký chcete. Otázka však je, na kolik nocí ve skutečném hotelu ve vesnici pod průsmykem by zmíněný nejméně milion a čtvrt stačil...
Novinka Wesfalie staví na Citroënu Jumpy Multispace. Je nejmenší v nabídce a pojme čtyři cestovatele, jako jediná však nenabídne koupelnu
Westfalia Club Joker také pojme čtyři lidi a ubytuje je v trochu větším komfortu
Westfalia Amundsen je k mání ve verzi s dvojlůžkem či s dvěma jednolůžky, která lze spojit ve dvoulůžko...
... stejně jako v případě Columba. Druhé dvoulůžko vypadá podle fotografií u obou velmi nouzově, ještě více než v případě Club Jokera
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- VW up! se vrátil ze záhrobí. Tohle je Geparda a není to aprílový žert, zadní kola nemá jen naoko
před 2 hodinami - Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 3 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 5 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 6 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.29. 15:25 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 03.29. 15:08 - mattonecz
- Fiat a vše kolem nich 03.29. 14:32 - pavproch
- Pneu koutek 03.29. 12:31 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan