Vyzkoušeli jsme Alfu Romeo 4C, až do 280 km/h pálí jak zběsilá

(video) Italský kolibřík s 240 koňmi pomalý být ani nemůže. Jeho dynamika v rychlostech přes 200 km/h vás ale určitě překvapí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Jízdní dojmy a další testy

Vyzkoušeli jsme Alfu Romeo 4C, až do 280 km/h pálí jak zběsilá

19.3.2015 | Autoforum.cz | Přidat příspěvek

Vyzkoušeli jsme Alfu Romeo 4C, až do 280 km/h pálí jak zběsilá

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(video) Italský kolibřík s 240 koňmi pomalý být ani nemůže. Jeho dynamika v rychlostech přes 200 km/h vás ale určitě překvapí.

Alfa Romeo 4C rozhodně není žhavou automobilovou novinkou, však i v České republice se prodává déle než rok. Přesto není vůbec snadné se k ní dostat - poptávka po ní dalece překračuje to, kolik aut je Alfa Romeo schopna vyrobit, a tak se vzhledem ke své ne až tak vysoké ceně stává až neuvěřitelnou raritou, alespoň v našich končinách. My jsme se za její volant snažili dostat dlouho, podařilo se nám ale až nyní, díky jednomu z italských majitelů. Vcelku pikantní okolností jejího zapůjčení ale nic nezměnily na našem odhodlání protáhnout ji po silnicích všeho druhu a zjistit, co všechno tenhle slibný sporťáček dovede.

Zatím vám neřekneme vše, dynamické představení, které tohle auto předvádí, vám ale ukážeme s radostí. Pokud se o tuto italskou frajerku alespoň trochu zajímáte, určitě víte, že nadváhou rozhodně netrpí. Její „suchá” hmotnost činí jen 895 kg a pracuje s ní 240 koní přeplňované jedna-osmičky. K tomu tu máme velmi dobře poskládanou šestistupňovou převodovkou a karoserii tak drobounkou, že v jejích záhybech hledáte podpis Uka Ješity. Působivou dynamiku od takového auta jistě čekáte, přesto můžeme garantovat, že realita vás překvapí.

Překvapila totiž i nás. Auto s pohonem zadních kol a 268 koňmi na tunu tak nějak z podstaty musí pálit z místa jak zběsilé a chvíli mu to musí i vydržel. Tak do 160? Možná 200 km/h? Omyl, omyl a byl to zase omyl, pokud jste si tipnuli cokoli jiného než maximální rychlost. 4C má na stovku zrychlit za 4,5 sekundy, v módu Race to ale zvládá snad ještě rychleji. Podobně impozantně se žene k dvoustovce a s lehkostí atakuje na rovině i udávanou maximální rychlost 258 km/h - viditelná cifra na tachometru (269 km/h) ji takřka odpovídá.

Je to obdivuhodné, neboť auta, jejichž dynamika je vykouzlena spíše hmotností než výkonem, pochopitelně nebývají bůhvíjak dynamicky přesvědčivá ve vysokých rychlostech. 4C přesvědčivá je a umí ještě víc - stačí najít kopec. Z něj se rozjede až na 280 km/h tachometrové rychlosti (268 km/h dle GPS), kde ji zastaví omezovač. Je to skutečně omezovač rychlosti a jeho skutečně škoda - nebýt jej, dosažitelná maximálka by byla ještě o dalších 5-10 km/h výše, do tohoto omezovače 4C cestou s kopce pořád „bourá”.

Dynamika vozu je ďábelská, je to zřejmě daleko nejrychlejší 240koňové, sériově vyráběné auto dneška, možná všech dob. Však se podívejte sami.

Alfa 4C tedy až překvapuje dynamikou v přímce, v tomto směru si nezadá ani s mnohem „dospěleji” vyhlížejícími sporťáky. Možná je to dost na to, aby si získala vaši přízeň, tak malé a lehké auto s nízko položeným těžištěm by ale přece mělo umět více. Jaké tedy je, když s ním vyrazíte na technickou trať a tuhle dynamiku zkusíte zkombinovat s dalšími disciplínami? Jak se chová v běžném provozu, jak se s ním žije, jaké oběti je třeba přinést jeho velmi lehké konstrukci? To všechno si žádá podstatně detailnější rozbor, který si nenecháme pro sebe. Více vám řekneme už brzy, pochopitelně na Autoforum.cz

Autoforum.cz

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.