AMG už ladí nový řadový třílitrový šestiválec Mercedesu, nabídne až 480 koní

Chystaná pohonná jednotka už je také v péč techniků z Affalterbachu. Zformovat může i základy příštího dvanáctiválce třícípé hvězdy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Technika

AMG už ladí nový řadový třílitrový šestiválec Mercedesu, nabídne až 480 koní

4.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

AMG už ladí nový řadový třílitrový šestiválec Mercedesu, nabídne až 480 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Chystaná pohonná jednotka už je také v péč techniků z Affalterbachu. Zformovat může i základy příštího dvanáctiválce třícípé hvězdy.

Není již žádným tajemstvím, že Mercedes opouští koncepci vidlicových šestiválců ve prospěch těch řadových. Řadové šestky mají oproti těm vidlicovým své výhody i nevýhody, pro Mercedes ale zjevně převážil první aspekt spolu se snazším snížením nákladů prostřednictvím úspor z rozsahu. Nový motor můžeme nejprve čekat pod kapotou faceliftované třídy S v podobě dieselu, následovat má ovšem i třílitrový benzinová jednotka. Ta se již nyní dostala do rukou techniků z Affalterbachu, kteří ji vyladí k obrazu svému.

O novém motoru AMG se prozatím příliš neví, šéf divize Tobias Moers totiž uvedl pouze tolik, že „na ní pracujeme“. Nicméně rozhodně nepůjde o vrchol nabídky. „Stále věříme v motor V8. Objevili jsme totiž různé způsoby, jak s ním dále pracovat,“ dodal šéf AMG, čímž nepřímo naznačil možnou elektrifikaci, ať již ve formě elektromotoru či elektrického přeplňování.

Zpět ale k šestiválci, který by s ohledem na současný výkon dvoulitru (381 k) měl být naladěn až na 480 koní. Tím se od čtyřválcové jednotky dostatečně vzdálí, zároveň však ponechá dostatek prostoru k rozletu osmiválci. Jeho aktuálně nejvyšší výkon 585 koní totiž není konečnou, kupříkladu v novém E 63 S by totiž měl produkovat až 612 koní.

Kromě samotného pohonu by navíc třílitrová jednotka mohla posloužit i jako základ pro budoucí dvanáctiválec, který bude stejně jako osmiválec profitovat z elektrifikace. Také v jeho případě není jisté, jakou formu Mercedes zvolí, zde je ale reálnější příchod elektromotoru než elektricky roztáčených kompresorů či turb. Ani ty ale nelze vyloučit.

Dvanáctiválcovou pohonnou jednotku přitom nadmíru favorizuje Lewis Hamilton, který během debutu Mercedesu-AMG GT R uvedl, že „jednoho dne bych rád pomohl vyvinout vůz s motorem V12“. Zatím ovšem není jasné, zda půjde o vůz z Affalterbachu, nebo jestli úřadující mistr F1 dá hlavy dohromady s Horaciem Paganim.


AMG už ladí nový řadový třílitrový šestiválec Mercedesu, nabídne až 480 koní - 1 - Test Mercedes A45 AMG 2014 051AMG už ladí nový řadový třílitrový šestiválec Mercedesu, nabídne až 480 koní - 2 - Test Mercedes A45 AMG 2014 054AMG už ladí nový řadový třílitrový šestiválec Mercedesu, nabídne až 480 koní - 3 - Test Mercedes A45 AMG 2014 057AMG už ladí nový řadový třílitrový šestiválec Mercedesu, nabídne až 480 koní - 4 - Test Mercedes A45 AMG 2014 062AMG už ladí nový řadový třílitrový šestiválec Mercedesu, nabídne až 480 koní - 5 - Test Mercedes A45 AMG 2014 063AMG už ladí nový řadový třílitrový šestiválec Mercedesu, nabídne až 480 koní - 6 - Test Mercedes A45 AMG 2014 065AMG už ladí nový řadový třílitrový šestiválec Mercedesu, nabídne až 480 koní - 7 - Test Mercedes A45 AMG 2014 146AMG už ladí nový řadový třílitrový šestiválec Mercedesu, nabídne až 480 koní - 8 - Test Mercedes A45 AMG 2014 148AMG už ladí nový řadový třílitrový šestiválec Mercedesu, nabídne až 480 koní - 9 - Test Mercedes A45 AMG 2014 149AMG už ladí nový řadový třílitrový šestiválec Mercedesu, nabídne až 480 koní - 10 - Test Mercedes A45 AMG 2014 147AMG už ladí nový řadový třílitrový šestiválec Mercedesu, nabídne až 480 koní - 11 - Test Mercedes A45 AMG 2014 151AMG už ladí nový řadový třílitrový šestiválec Mercedesu, nabídne až 480 koní - 12 - Test Mercedes A45 AMG 2014 150
Po dvoulitrovém čtyřválci chystá Mercedes-AMG i třílitrový šestiválec, opět řadový. Produkovat by mohl až 480 koní

Zdroj: Motoring

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.