Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
BMW M6 2012: karbon-keramické brzdy pod lupou
13.2.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
BMW o víkendu představilo novou M6. Svou technikou nepřekvapila, v zásadě jde o dvoudveřovou M5. Jednu, pro BMW revoluční novinku ale přináší.
Měly hlasy upozorňující BMW na nedostatečně dimenzované brzdy jejich modelů divize M pravdu? No, pár lidí si na vadnutí účinku skutečně stěžovalo a pravdou také je, že u Audi a Mercedesu tento problém nepodceňovali a už dávno vyřešili karbon-keramickými brzdami. V Mnichově tuto technologii léta bojkotovali. Až doteď.
Nové BMW M6, které jsme podrobně představili už včera, dostalo ve standardu odvrtávané ocelové kotouče s hliníkovými náboji a vnitřním chlazením. Přední mají průměr 400 milimetrů, šířku 36 mm a jsou svírány šestipístkovými třmeny. Zadní kotouče mají průměr 396 mm, jsou široké 24 mm a mnohem jednodušší brzdiče jsou jednopístkové.
Zatím není známo, na kolik vyjdou, ale za příplatek bude vůbec poprvé k mání také karbon-keramika. Pravděpodobně i proto, že vůz je o plných 140 kilogramů těžší než jeho dosavadní provedení a ubrzdit 1 850 kilogramů „suché” pohotovostní hmotnosti (s běžnou posádkou a pár zavazadly to bude bezpečně přes 2 tuny) hnaných bezmála šesti stovkami koní už může být při opravdu náročné jízdě pro konvenční brzdy neřešitelný úkol.
Rozměry zadních kotoučů se až na použitý materiál v takovém případě nezmění, vpředu ale naroste průměr kotoučů na 410 milimetrů. Neméně důležité je kromě odolnosti vůči vadnutí také snížení neodpružené hmoty - objednávkou položky vedené v katalogu pod kódem 2NK ji zredukujete o nezanedbatelných 19,4 kilogramu.
Třmeny, respektive počet pístků na brzdiče se při použití karbon-keramických kotoučů nemění, jejich aplikaci ale snadno poznáte i zdálky. Sériové brzdy mají třmeny lakované tradiční modrou barvou, pokročilejší technika je zvýrazněná zlatou barvou. Jestli se příplatkové brzdy nějakým způsobem projeví také na schopnosti M6 zastavit na kratší dráze, BMW zatím neuvádí, od toho jsou ale praktické testy, aby to potvrdily nebo vyvrátily.
A ještě jedna dobrá zpráva - od července by měly být nové brzdy na přání také pro nové BMW M5 (F10).
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012
Vše, co bude mít zlaté brzdiče, bude doplněné karbon-keramickými kotouči...
...modrá bude vyhrazena pro standardní ocelové
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 7 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
před hodinou - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
před 2 hodinami - Nejlevnější Porsche 911 997 na prodej v Evropě vypadá zatraceně dobře, za cenu tuctové Octavie to může být výhra
před 4 hodinami - Hyundai ukázalo nové řešení, které v létě sníží teplotu uvnitř auta o desítky stupňů, i když vůbec není vidět
před 5 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 13:57 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Elektromobily a vse kolem nich 04.23. 11:21 - Stepan
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999
- Onboard videa 04.21. 20:06 - brnenska.odchytova
- BMW omezuje pro ČR asistenční systém X5 04.21. 16:41 - Ivan