Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Mercedes ukázal nový diesel OM 654, ohromí hmotností, dynamikou i spotřebou
16.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dvoulitrová pohonná jednotka dostala 192 koní, jeho normovaná spotřeba v případě třídy E ale klesá na pouhých 3,9 l/100 km. Co za tím stojí?
Pokud vám neuniklo představení nového Mercedesu třídy E, případně informace související s českými cenami, pak jistě víte, že verze E 220d dostala do vínku dvoulitrový turbodiesel s kódovým označením OM 654. Ten je zcela nový, přičemž v nabídce značky postupně nahradí předchozí 2,1litrovou pohonnou jednotku OM 651, kterou Mercedes postupně vyvíjel už dlouhých 8 let a která navazovala na ještě starší agregáty stejného objemu. Třícípá hvězda se však kupodivu o jeho vlastnostech nikterak rozsáhle nerozepsala, čemuž jsme se divili - jindy by značka na takové novince postavila obsáhlou tiskovou zprávu.
Jak se ovšem nyní ukazuje, u německé automobilky nelelkovali, pouze si nechávali jedno ze svých es v rukávu pro pozdější příležitosti. Podrobná prezentace motoru tedy přichází ke slovu až nyní, pár dnů po oznámení českých cen, nicméně stále ještě dlouho dobu předtím, než první exempláře dorazí ke svým majitelům. Ti se v případě nového dieselu mohou těšit na přibližně 13procentní úsporu paliva ve srovnání s předchozí jednotkou a snad i zlepšení jízdního projevu. Dvoulitr totiž váží pouze 168,4 kilogramu namísto 202,8 kg, což nepochybně prospěje dynamice i jízdní agilitě.
Kromě toho třícípá hvězda sáhla po vstřikování common-rail čtvrté generace či ocelových pístech, jenž se pyšní stupňovitými spalovacími miskami. Samotné válce jsou pak potaženy materiálem Nanoslide, které by měly přinést nižší míru hluku a vibrací. Mercedes navíc již od počátku počítal s přísnějším měřením emisí v rámci tzv. RDE (Real Driving Emissions) a hnací ústrojí osadil mnohasměrnou recirkulací výfukových par či vstřikováním roztoku močoviny AdBlue, které je součástí samotného agregátu.
S ohledem na kompaktní rozměry motoru je možná podélná i příčná zástavba, přičemž problémem není ani pohon předních, zadních nebo všech čtyř kol. Tím se ale dostáváme na konec technického popisu, pročež můžeme přesedlat na technické parametry. Ty počítají s výkonem 192 koní (namísto předchozích 168) v 3 800 otáčkách, případně pak s točivým momentem 400 Nm, jenž je v rozmezí v pásmu 1 600 až 2 800 ot./min.
S tímto výkonem zvládne Mercedes E 220d zrychlení z klidu na stovku za 7,3 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 240 km/h. Spotřeba pak byla vyčíslena na 4,3 až 4,7 l/100 km ve městě, 3,6 až 4,1 litru mimo zástavbu a 3,9 až 4,3 litru v průměru. Zmínit ještě můžeme ekvivalent spotřeby v podobě emisí CO2 v rozmezí 102 až 112 gramů na kilometr, případně pak na úplný závěr českou cenu, jenž startuje na 1 270 500 Kč.
Nový dvoulitrový turbodiesel Mercedesu váží pouze 168 kg. Přitom produkuje 192 koní, v případě nové třídy E tak má zajistit zrychlení z klidu na stovku za 7,3 sekundy a průměrnou spotřebu 3,9 až 4,3 litru na sto kilometrů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 10 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
před hodinou - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
před 3 hodinami - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
před 4 hodinami - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
před 6 hodinami - Nejlevnější Porsche 911 997 na prodej v Evropě vypadá zatraceně dobře, za cenu tuctové Octavie to může být výhra
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 13:57 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Elektromobily a vse kolem nich 04.23. 11:21 - Stepan
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999
- Onboard videa 04.21. 20:06 - brnenska.odchytova