Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Volkswagen MSB: platforma od Porsche pro všechny koncernové zadokolky
3.2.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Německý koncern VW pokračuje v dobývání světa zjednodušováním automobilových architektur - nově přichází s platformou pro luxusní zadokolky.
Po včerejším představení nové platformy MQB s motorem uloženým vpředu napříč má Škoda, Volkswagen i Seat a ingolstadtská A3 na několik (možná desítek) let vystaráno. Klidné spaní může mít rovněž zbytek portfolia Audi a typová řada Continental od Bentley, které využívají šasi MLB (Modularer Längsbaukasten) s motory umístěnými podélně a pohonem všech nebo předních kol. Jenže co koncernové zadokolky, myslel dnes ještě někdo na klasickou koncepci s motorem vpředu a poháněnou zadní nápravou?
Odpovědí je ano a aktuálně vám můžeme přiblížit první detaily o další nové konstrukci nesoucí interní označení MSB. Tato zkratka vychází z německého Modularer Standardbaukasten a za její vývoj je k velké nelibosti Audi odpovědné Porsche. Nejsou to ověřené informace, ale v době, kdy se rozhodlo o přidělení této zakázky (no, spíše úkolu...), nebyly vztahy mezi Zuffenhausenem a Ingolstadtem právě nejvřelejší. Jestli se to zlepšilo, možná zjistíme v průběhu nejbližších několika let. Říká se totiž, že tato platforma určená pro příští Panameru a novou generaci vozů Bentley by se mohla stát základem také pro vlajkovou loď Audi - model A9.
MSB by ovšem mohla dát život spoustě dalších, dosud jen v teoretické rovině uvažovaných automobilů. Naprosto ideálně by se hodila k oživení projektu Lamborghini Estoque, ačkoli Italové momentálně mnohem více myslí na SUV. A rozhodně by mohla být základem pro Panameru Coupé jako nástupce Porsche 928 a pár dalších karosářských verzí, i když to není až tak divoké fantazírování, jak by se mohlo zdát - zdeoje potvrzují odhodlání Porsche vydat se tímto směrem během několik let.
A čím že má být ona MSB pozoruhodná? Tak předně nižší hmostností při současném zvýšení torzní tuhosti. Zprávy říkají, že dnešní Panamera by byla díky nové platformě o 90 kg lehčí. Konstruktéři při jejím návrhu a stavbě využili mix vysokopevnostních ocelí a hliníku a u finálního vozu může být výsledná hmotnost dále snížena aplikací kompozitů. Použití podobného řešení (s karbonem) se očekává u další platformy s motorem uprostřed připravované pro následující Audi R8, Lamborghini Gallardo a přímého soupeře pro Ferrari 458 Italia od Porsche.
Pro VW je samozřejmě důležitá i ta skutečnost, že naprosto všechny nově vznikající platformy bude možné kombinovat s technikou pohonu všech kol, aby bylo možné v rámci různých modelových řad a značek vytvořit větší diferenciaci. Každopádně MQB, MLB i MSB pokryjí naprostou většinu aut, která si koncern Volkswagen zamane mít pod svými křídly.
Nová platforma by se mohla stát základem nejen pro novou Panamera, ale v případě pozitivní konstelace hvězd také výchozím prvkem pro Lamborghini Estoque
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
včera - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
27.4.2024 - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024
Nejnovější články
- První majitel ročník 1926 schoval nejetou legendu Opelu, kterou téměř do jedné sežrala rez, teď ji docela levně prodává
před 9 hodinami - Lotus zajel třetí absolutně nejrychlejší čas nejnáročnějšího okruhu světa, celý výkon je ale tak trochu levá
před 10 hodinami - Dvě nejexkluzivnější SUV světa od Ferrari a Lamborghini si to konečně rozdala ve sprintu, o vítězi rozhodly centimetry
včera - Firmy rozvážející balíky zjistily, že přechod ze spalovacích dodávek na elektrické bude složitější, než čekaly
včera - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva