Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
První test Toyota Auris Touring Sports 2013: mezi východem a západem
16.7.2013 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Toyota se vrací do dříve opuštěných pozic a s Aurisem kombi chce lovit v rodinných vodách. Může uspět?
Přehled kapitol
V obležení ze všech stran
Závěr začnu malým podivením se. Proč je v názvu prodloužené verze Aurisu slovo Sports? A také proč bylo při prezentaci tolikrát zmiňováno potěšení z jízdy a vtáhnutí řidiče do děje? Ke sportu má toto auto nejblíže, když využijete jeho přepravních schopností a naložíte do něj kolo, lyže nebo surf. A jakés takés potěšení z jízdy nabídne jen jedna jediná verze z pěti dostupných.
Možná z průzkumu mezi šéfy flotil vyplynulo, že mají za úkol v této třídě nakupovat „sportovně orientovaná kombi”. No, spíše ne. V tomto ohledu je daleko důležitější schopnost naplnit potřeby uživatele v podobě pohodové a levné přepravy na místo určení tak, aby se tam posádka mohla zhostit svého primárního úkolu. Třeba tak, jak to umí stájová kolegyně Toyota Verso. Přitom to nový Auris umí, nabízí pohodlná místa pro řidiče a pasažéra, hodně prostoru v kufru a obstojné jízdní vlastnosti za přijatelnou cenu. Jen sportovního na něm prostě mnoho není.
V konečném důsledku bude Auris soutěžit se stálicemi tohoto segmentu v podobě Octavie, Golfu či Astry, které jsou sice dražší, ale umí nabídnout silnější motory a větší image. Na druhé straně se musí vypořádat s levnějšími Korejci. Ti při srovnatelné nabídce konvenčních motorů a výbav bodují výrazně nižší cenou.
Jistým, ale diskutabilním trumfem je tak nabídka hybridní verze. Ta, jak se ukazuje, u řady společností plní spíše proklamativní účely, kterými chtějí provozovatelé dát najevo své uvědomění si potřeby ochrany přírodních zdrojů. To může nový kombík změnit, hybridní technologii spojil s praktičností. Faktorem, který bude také bude hrát velkou roli, je zůstatková hodnota hybridů po třech letech používání. Očekává se, že bude vyšší než u běžných paliv, ale na potvrzení tohoto odhadu se stále ještě čeká.
První zkušenosti ukázaly, že nejvýhodnější volbou je v našich podmínkách zlatá střední cesta v podobě benzínové jedna-šestky s manuálem. Umí jezdit se stejnou spotřebou jako hybrid, je lehčí, opravdu má schopnost pobavit a předpokládám, že bude i servisně levnější. Dokonce se vyhnula i tomu, co dnes téměř všichni mají a málokdo to chce - systému start-stop. Nakonec i Toyota předpokládá, že právě tato verze bude představovat dvě třetiny prodejů a pokud ji mám něco bezvýhradně odkývat, je to právě tento předpoklad...
Cena
Základní cena vozu (Auris Touring Sports 2013 1,33 Dual VVT-i Power): 354 900 Kč
Základní cena 1. testovaného provedení (Auris Touring Sports 2013 1,6 Valvematic Style): 454 900 Kč
Základní cena 2. testovaného provedení (Auris Touring Sports 2013 2,0 D4-D Style): 534 900 Kč
Základní cena 3. testovaného provedení (Auris Touring Sports 2013 Hybrid Style): 564 900 Kč
Technické údaje Toyoty Auris Touring Sports 2013 1,6 Valvematic
Motor
Zážehový, atmosféricky plněný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 598 ccm
Největší výkon: 97 kW (132 k) při 6 400 ot./min
Největší točivý moment: 160 Nm při 4 400 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 195 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,5 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,0 l
Mimo město: 4,9 l
Kombinovaná: 6,1 l
Objem palivové nádrže: 50 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 560 mm
Šířka: 1 760 mm
Výška: 1 460 mm
Rozvor náprav: 2 600 mm
Pohotovostní hmotnost (EU): 1 205 kg
Užitečná hmotnost: 630 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 530 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 658 l
Technické údaje Toyoty Auris Touring Sports 2013 2,0 D4-D
Motor
Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 998 ccm
Největší výkon: 91 kW (124 k) při 3 600 ot./min
Největší točivý moment: 310 Nm při 1 600 - 2 400 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 195 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,5 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 5,4 l
Mimo město: 3,9 l
Kombinovaná: 4,4 l
Objem palivové nádrže: 50 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 560 mm
Šířka: 1 760 mm
Výška: 1 460 mm
Rozvor náprav: 2 600 mm
Pohotovostní hmotnost (EU): 1 345 kg
Užitečná hmotnost: 570 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 530 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 658 l
Technické údaje Toyoty Auris Touring Sports 2013 Hybrid
Motor
Zážehový řadový čtyřválec uložený vpředu napříč
Objem: 1 798 ccm
Největší výkon: 73 kW (99 k) při 5 200 ot./min
Největší točivý moment: 142 Nm při 4 000 ot./min
Palivo: Natural 95
Synchronní elektromotor s permanentním magnetem
Největší výkon: 60 kW (82 k)
Největší točivý moment: 207 Nm
Největší výkon soustavy: 100 kW (136 k)
NiMH akumulátory o kapacitě 1,31 kWh
Přenos výkonu: bezestupňová automatická převodovka e-CVT, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 175 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,2 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 3,6 l
Mimo město: 3,6 l
Kombinovaná: 3,7 l
Objem palivové nádrže: 45 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 560 mm
Šířka: 1 760 mm
Výška: 1 460 mm
Rozvor náprav: 2 600 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 335 kg
Užitečná hmotnost: 480 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 530 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 658 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
dnes - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
28.3.2024 - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
29.3.2024 - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
29.3.2024 - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
29.3.2024 - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
29.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva