Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Škoda Yeti 2,0 TDI 4x4: vstříc novým zážitkům
21.9.2009 | Milan Šmíd | Přidat příspěvek
Čerstvou novinku mladoboleslavské automobilky Škoda s netradičně pojatým názvem Yeti jsme měli možnost otestovat ve verzi s nejsilnějším turbodieselem. Nejsme sice první, kteří píší své dojmy a zážitky s tímto čerstvým zbožím, ale můžeme vám nabídnout test nejsilnější verze se vznětovým dvoulitrem o výkonu 125 kW, který ještě zatím není oficiálně v prodeji.
Přehled kapitol
Krok novým směrem
Škoda Yeti je novinkou nejen jako vůz. Yeti je první vlaštovkou otevírající nové obzory a možnosti zákazníkům prahnoucí po „užitkovosti“ a „praktičnosti“ zabalené do příjemného „SUV“ kabátu. Nabízí se otázka, zda není v této nepříliš růžové době moc riskantní uvádět na trh nový vůz a navíc v přeplněné kategorii sportovně užitkových vozidel. Vedení by toto rozhodnutí zcela jistě smetlo ze stolu, kdyby před pár lety zákazníci nestáli téměř fronty na jakýkoli vůz této kategorie, jako kdysi na banány. Jenže doba se změnila, nabídka je mnohem pestřejší a Škoda Yeti se dnes bude muset o zakázniky hodně prát. Má šanci uspět?
Pseudo-SUV alias Yetiho design
Posoudit design Yetiho je velmi snadné. Vývojáři se vyhnuli podobným experimentům jako u Roomsteru a nadělili mu vcelku jednoduché a přehledné tvary. Přitom nemůžeme říci, že by Yeti na pohled nudil, ba naopak. Jeho karosérie má velmi osobitý styl, který spočívá ve spojení robustnosti a funkčních detailů.
Novinka má velmi výraznou přední masku chladiče, která jasně identifikuje příslušnost ke značce Škoda. Velmi pěkně a originálně vypadají výše položená mlhová světla s funkcí denního svícení, jež zčásti zasahují do světlometů hlavních. Ty mají i zde známou corner funkci pomáhající osvětlovat zatáčky. Zadní svítilny plynule přecházejí do černých sloupků svislé zádi a působí jemně a decentně. Velmi povedeně vypadá spodní stříbrný plast v zadním nárazníku, v němž je zasazen výfuk. To má zřejmě evokovat právě možnost i pohybu na nezpevněných cestách, stejně jako u Octavie Scout, ze které zdědil Yeti kvalitní podvozek.
Nová škodovka se řadí mezi kompaktní SUV. Je o pár centimetrů výše postavená než Octavia, což jasně nahrává lepšímu přehledu dění na silnici. Díky jednoduchým liniím, je karoserie velmi přehledná a výhled všemi směry dobrý jak při běžné jízdě, tak i při couvání.
Následující >1 / 3
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Zánovní Octavia Combi se spoustou výbavy, 180 koňmi a 4x4 může být vaše za cenu, za jakou vám Škoda brzy neprodá ani Fabii
před 2 hodinami - Vrcholné Subaru po 36 letech končí. Bývalo hitem, nakonec ale i takové auto pro „konzervy” dostihly trendy
před 3 hodinami - Vrcholná Tesla Model 3 je zpátky jako přízrak schopný levně zatopit i Porsche, mate ale dvojím výkonem
před 5 hodinami - Auta Vietnamce, který i v ČR vydělal miliardy na nudlích, jsou propadák a podvod, údajně prodané vozy chátrají přihlášené v polích
před 6 hodinami - K mání je osobní Honda Ayrtona Senny, legenda patřící legendě stojí na prahu 30. výročí jeho smrti majlant
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 06:36 - Stepan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch