Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Abarth 500 Esseessee: splašená pětistovka
20.8.2012 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
(+ video) Malý vzrůstem, ale velký schopnostmi. Je takový Abarth 500, který začal jako městské mini, ale pokusil se stát panem Někdo?
Přehled kapitol
Pravý Ital, nedostatky zakrývá sebevědomím
Když se to hodí na papír vše dohromady, Abarth 500 SS vypadá jako hodně zajímavé auto. Malé rozměry, nízká hmotnost, dost koní a k tomu značkové brzdy a vyladěný podvozek. Jenže papír snese všechno, říká okřídlené přísloví. Už asi tušíte, že to je nakonec jinak. Tohle auto je jako soupeři bratří Kličků. Před zápasem mají velké svaly a kdyby se vyhrávalo na základě prohlášení, svět by jim ležel u nohou. Jenže pak přijde samotný zápas a končívají na zemi. Abarth se také tváří drsně a do jisté míry i drsný je. Se sportovním podvozkem z vás vyklepe duši na každém z výmolů, na otočení volantem potřebujete Ivanovu sílu a pokud se budete motor častěji točit k maximu, za chvíli si budete moct jít požádat o kartičku s přeškrtnutým uchem.
Už několik týdnů si lámu hlavu s tím, pro koho je tento prcek vlastně určen. Obyčejných pětistovek potkávám mraky a za volantem sedí nejrůznější typy lidí. Abartha jsem zatím potkal jen jednoho. Jel v něm prošedivělý pán v důchodovém věku. Je toto ten pravý zákazník? Možná. V PR materiálech stojí věta „Abarth 500 je určen pro všechny, kteří jej potřebují.” Ten pán Abarth asi potřeboval. Ale jen on ví k čemu ho vlastně potřeboval. Jistě se najdou i jiní. Pokud zrovna jste majitel tohoto charismatického a stylového prcka, napište proč jste si ho koupili. Hrozně by mě to zajímalo.
Proč ho chtít?
Má své kouzlo. Je to přesně to auto, které nedává vůbec žádný smysl. Právě proto je tak žádoucí. Nikdo vás v něm nepřehlédne a navíc se budete pyšnit v hodně exkluzivním zbožím. Šance potkat jiného Abartha je velmi malá.
Proč ho nechtít?
Je drahý a ještě k tomu nedá to, co slibuje. Není to ryze sportovní auto, je příliš vidět. A pokud jste muž, občas zaslechnete poznámky související s čtyřprocentní menšinou.
Cena
Základní cena vozu (Abarth 500): 425 000 Kč
Cena testovaného provedení (Abarth 500 Esseessee Koni Brembo): 546 850 Kč
Technické údaje
Motor
Benzínový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 368 ccm
Největší výkon: 118 kW (160 k) při 5 750 ot./min
Největší točivý moment: 206 (230 s overboostem ve sportovním režimu) Nm při 3 000 ot./min
Palivo: BA N95
Přenos výkonu: pětistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 210 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,4 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,5 l
Mimo město: 5,4 l
Kombinovaná: 6,5 l
Objem palivové nádrže: 40 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 3 667 mm
Šířka: 1 627 mm
Výška: 1 490 mm
Rozvor náprav: 2 300 mm
Provozní hmotnost (s řidičem): 1150 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru : 269 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 759 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Mistr světa Bagnaia tvrdí muziku v Jerezu včera 16:23
- Pátek v Jerezu - Moto2: 1. Roberts, 13. Salač včera 15:49
- Úvod v Jerezu: Na čele bratři Marquezové, 7. Pedrosa včera 11:30
- Nová pravidla MotoGP od sezóny 2027 včera 10:42
- Pre Jerez 25.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 9 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 10 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 11 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz