Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test BMW X6 2015 xDrive50i: Ultimate Image Machine
31.12.2015 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
(+ video) X6 s osmiválcovým turbem pod kapotou má opravdový charakter, který jí získává respekt. S chladnou hlavou je ale stále neospravedlnitelná.
Přehled kapitol
Kam vstoupí, tam je jí plno
Je pravdou, že u Fiatu by mu asi nadělili poněkud jiný vzhled. Je to hlavně on, kdo hraje rozhodující roli pro vnímání X6 širší veřejností. Pro mnohé je přerostlou obludou, ovšem při hodnocení velikosti je paradoxní, že při pohledu z dálky, a nestojí-li vedle jiný vůz, působí její karoserie docela vyváženě a nevypadá zrovna přerostle. Jako byste se dívali na kompaktní hatchback-kupé, kterému někdo přizvedl podvozek. Až teprve při příchodu k autu si začnete uvědomovat, že toto není žádný drobek.
V současné době se u BMW těší velké oblibě všelijaké záhyby a kudrlinky a najdete je i zde. Začínám mnichovské podezřívat, že je používají hlavně kvůli rozbití velkých ploch a tím i zamaskování reálných rozměrů aut. Ať už jde o příď, boky nebo záď, tato X6 jich má na sobě tolik jako Bohdalka po čerstvé trvalé. Svou roli zastávají více než dobře, při pohledu zepředu spíše než obrovský nárazník zaujme zvířecí motiv sestávající z nozder ztvárněných ledvinkami a světel v podobě přimhouřených očí. Zezadu nejdříve chytnou za oči zadní pneumaticky úctyhodné šíře a rozměrné koncovky výfuku, teprve pak si člověk uvědomí, že lidé menšího vzrůstu si téměř musí poskočit, aby viděli nad odtrhovou hranu na víku kufru.
Proporčně je vše v pořádku jen do doby, než se dostanete ke kolům ztraceným v podbězích. Zvláště u těch zadních je něco divně, říkáte si. Proč tomu nedali patřičně velké disky, alespoň nějaké devatenáctky. Ovšem pozor, tohle opravdu nejsou malá kola, jsou dokonce ještě o palec větší a obouvají gumy 275/40 vepředu a 315/35. Ony jen ukazují, jak velká ve skutečnosti X6 je. Vše je u ní asi tak o 10 % větší, než se zdá.
I vzadu je místa dost
Konstatování, že velikost vozu nemá přímou souvislost s velikostí interiéru, už asi nikoho nepřekvapí. SUV tím trpí obecně a X6 jako rádoby kupé odvozenina od SUV je na tom ještě hůře. Podrobně zkoumat prostor na přední řadě sedadel je ale zbytečné, řidič a spolujezdec si v žádném ohledu stěžovat nebudou, o té druhé se ale v případě X6 vyprávějí téměř legendy. Prý je vhodná maximálně pro děti. Není, cestování vzadu bude příjemné i dospělým, jen nesmí mít dva metry. Osobně jsem se tam se svou výškou průměrného Evropana usadil pohodlně a dokonce mi nedělalo problém nastupování. Samozřejmě, do X5 to půjde snáz, zde ale stačí trocha pokory před světem a skloněná hlava.
Nejsem zrovna fanda současného přístupu BMW k designu interiérů, ale v X6 se mi v podstatě líbilo. Palubní deska sice svou architekturou lehce odkazuje na minulost, ani zde ale nechybí velký displej naroubovaný na její dvoustupňový střed. Jde o v současnosti zcela běžné řešení, přesto se nemohu zbavit pocitu, že není přirozené a je v podstatě rušivé. Nemám na mysli samotnou polohu displeje, ta je v naprostém pořádku, jen jeho umístění v jakoby tabletu umístěném nad středovým tunelem. Je ale jasné, že velké obrazovky se z interiérů aut už neztratí.
V tomto ohledu je trend zcela jasný a ze středových panelů se pomalu propracovávají i přímo před řidiče, kde nahrazují klasické budíky. Tak tomu bylo i v testovaném autě. Konkurence se v tomto posunuje ještě dále, BMW zůstává poněkud rigidní v tom, že přístrojový panel mění svou grafiku v závislosti na provozním režimu a ne dle přání řidiče. Chcete klasiku a přitom mít navolen Sport+? Bohužel, budete si muset zvyknout na rudé pozadí a digitální rychloměr.
Bez ohledu na výše zmíněné je kabina X6 příjemným místem pro život. Kombinace použitých materiálů nenechává na pochybách, že cenovka tohoto auta přesáhla hranici dvou milionu korun. Černobílá kombinace má jedinou chybu v tom, že sedadla vyžadují pečlivou údržbu, jinak se na nich, tak jako u testovaného auta, velmi brzy začne objevovat špína. X6 se dokonce dá prohlásit i za praktické auto, velikost jeho zavazadlového prostoru je opravdu nezanedbatelná, vadou na kráse ovšem je vysoká spodní hrana vstupního otvoru.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 10 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 11 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva