Test BMW X6 2015 xDrive50i: Ultimate Image Machine

(+ video) X6 s osmiválcovým turbem pod kapotou má opravdový charakter, který jí získává respekt. S chladnou hlavou je ale stále neospravedlnitelná.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test BMW X6 2015 xDrive50i: Ultimate Image Machine

31.12.2015 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek

Test BMW X6 2015 xDrive50i: Ultimate Image Machine

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) X6 s osmiválcovým turbem pod kapotou má opravdový charakter, který jí získává respekt. S chladnou hlavou je ale stále neospravedlnitelná.

Kam vstoupí, tam je jí plno

Je pravdou, že u Fiatu by mu asi nadělili poněkud jiný vzhled. Je to hlavně on, kdo hraje rozhodující roli pro vnímání X6 širší veřejností. Pro mnohé je přerostlou obludou, ovšem při hodnocení velikosti je paradoxní, že při pohledu z dálky, a nestojí-li vedle jiný vůz, působí její karoserie docela vyváženě a nevypadá zrovna přerostle. Jako byste se dívali na kompaktní hatchback-kupé, kterému někdo přizvedl podvozek. Až teprve při příchodu k autu si začnete uvědomovat, že toto není žádný drobek.

V současné době se u BMW těší velké oblibě všelijaké záhyby a kudrlinky a najdete je i zde. Začínám mnichovské podezřívat, že je používají hlavně kvůli rozbití velkých ploch a tím i zamaskování reálných rozměrů aut. Ať už jde o příď, boky nebo záď, tato X6 jich má na sobě tolik jako Bohdalka po čerstvé trvalé. Svou roli zastávají více než dobře, při pohledu zepředu spíše než obrovský nárazník zaujme zvířecí motiv sestávající z nozder ztvárněných ledvinkami a světel v podobě přimhouřených očí. Zezadu nejdříve chytnou za oči zadní pneumaticky úctyhodné šíře a rozměrné koncovky výfuku, teprve pak si člověk uvědomí, že lidé menšího vzrůstu si téměř musí poskočit, aby viděli nad odtrhovou hranu na víku kufru.

Proporčně je vše v pořádku jen do doby, než se dostanete ke kolům ztraceným v podbězích. Zvláště u těch zadních je něco divně, říkáte si. Proč tomu nedali patřičně velké disky, alespoň nějaké devatenáctky. Ovšem pozor, tohle opravdu nejsou malá kola, jsou dokonce ještě o palec větší a obouvají gumy 275/40 vepředu a 315/35. Ony jen ukazují, jak velká ve skutečnosti X6 je. Vše je u ní asi tak o 10 % větší, než se zdá.

Test BMW X6 2015 xDrive50i: Ultimate Image Machine - 7 - BMW x6 xDrive50i test ext 10Test BMW X6 2015 xDrive50i: Ultimate Image Machine - 8 - BMW x6 xDrive50i test ext 14Test BMW X6 2015 xDrive50i: Ultimate Image Machine - 9 - BMW x6 xDrive50i test ext 13

I vzadu je místa dost

Konstatování, že velikost vozu nemá přímou souvislost s velikostí interiéru, už asi nikoho nepřekvapí. SUV tím trpí obecně a X6 jako rádoby kupé odvozenina od SUV je na tom ještě hůře. Podrobně zkoumat prostor na přední řadě sedadel je ale zbytečné, řidič a spolujezdec si v žádném ohledu stěžovat nebudou, o té druhé se ale v případě X6 vyprávějí téměř legendy. Prý je vhodná maximálně pro děti. Není, cestování vzadu bude příjemné i dospělým, jen nesmí mít dva metry. Osobně jsem se tam se svou výškou průměrného Evropana usadil pohodlně a dokonce mi nedělalo problém nastupování. Samozřejmě, do X5 to půjde snáz, zde ale stačí trocha pokory před světem a skloněná hlava.

Nejsem zrovna fanda současného přístupu BMW k designu interiérů, ale v X6 se mi v podstatě líbilo. Palubní deska sice svou architekturou lehce odkazuje na minulost, ani zde ale nechybí velký displej naroubovaný na její dvoustupňový střed. Jde o v současnosti zcela běžné řešení, přesto se nemohu zbavit pocitu, že není přirozené a je v podstatě rušivé. Nemám na mysli samotnou polohu displeje, ta je v naprostém pořádku, jen jeho umístění v jakoby tabletu umístěném nad středovým tunelem. Je ale jasné, že velké obrazovky se z interiérů aut už neztratí.

Test BMW X6 2015 xDrive50i: Ultimate Image Machine - 10 - BMW x6 xDrive50i test int 02Test BMW X6 2015 xDrive50i: Ultimate Image Machine - 11 - BMW x6 xDrive50i test int 01Test BMW X6 2015 xDrive50i: Ultimate Image Machine - 12 - BMW x6 xDrive50i test int 20Test BMW X6 2015 xDrive50i: Ultimate Image Machine - 13 - BMW x6 xDrive50i test int 22

V tomto ohledu je trend zcela jasný a ze středových panelů se pomalu propracovávají i přímo před řidiče, kde nahrazují klasické budíky. Tak tomu bylo i v testovaném autě. Konkurence se v tomto posunuje ještě dále, BMW zůstává poněkud rigidní v tom, že přístrojový panel mění svou grafiku v závislosti na provozním režimu a ne dle přání řidiče. Chcete klasiku a přitom mít navolen Sport+? Bohužel, budete si muset zvyknout na rudé pozadí a digitální rychloměr.

Bez ohledu na výše zmíněné je kabina X6 příjemným místem pro život. Kombinace použitých materiálů nenechává na pochybách, že cenovka tohoto auta přesáhla hranici dvou milionu korun. Černobílá kombinace má jedinou chybu v tom, že sedadla vyžadují pečlivou údržbu, jinak se na nich, tak jako u testovaného auta, velmi brzy začne objevovat špína. X6 se dokonce dá prohlásit i za praktické auto, velikost jeho zavazadlového prostoru je opravdu nezanedbatelná, vadou na kráse ovšem je vysoká spodní hrana vstupního otvoru.

Test BMW X6 2015 xDrive50i: Ultimate Image Machine - 14 - BMW x6 xDrive50i test int 28Test BMW X6 2015 xDrive50i: Ultimate Image Machine - 15 - BMW x6 xDrive50i test int 27Test BMW X6 2015 xDrive50i: Ultimate Image Machine - 16 - BMW x6 xDrive50i test int 30Test BMW X6 2015 xDrive50i: Ultimate Image Machine - 17 - BMW x6 xDrive50i test int 31

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.