Test Peugeot 308 1,6 THP: rodinný rychlík

Značku Peugeot si v posledních letech spojujeme hlavně s výrazným designem přední části jejích modelů. Ovšem někdy je potřeba se podívat hlouběji, člověk může narazit na něco zajímavého.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Peugeot 308 1,6 THP: rodinný rychlík

5.6.2008 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek

Test Peugeot 308 1,6 THP: rodinný rychlík

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Značku Peugeot si v posledních letech spojujeme hlavně s výrazným designem přední části jejích modelů. Ovšem někdy je potřeba se podívat hlouběji, člověk může narazit na něco zajímavého.

Peugeot 308 je typickým zástupcem rodiny aut se lvem ve znaku. Se všemi svými sourozenci sdílí tvář, s některými základní tvary, trpí jejich společnými necnostmi a na své okolí se snaží působit mírně výstředním designem. Je prostě takový, jak bychom od Peugeotu očekávali. Přesto bylo testované auto v něčem výjimečné. Koncern PSA se totiž pustil do společného vývoje motorů s BMW, jehož pohonné jednotky na mezinárodní scéně sklízí jeden úspěch za druhým. A testovaná 308 měla pod kapotou jeden z plodů této spolupráce - benzínový motor přeplňovaný turbodmychadlem o objemu 1,6 l a výkonu 150 koní. To ji činilo poněkud výjimečnou. Jak? Na to se pokusím odpovědět následujícími řádky.

Zvenku Peugeot každým coulem

Jen asi člověk návrativší se z daleké cesty hlubokým vesmírem by nepoznal, že před ním stojí Peugeot. Stačí se podívat na příď, které dominuje nasávací otvor vzduchu ve tvaru doširoka otevřených úst, typické to znamení lvích aut. Nad nimi výrazný "nos" inspirovaný snad příděmi vozů Formule 1, na který navazují dva výrazné prolisy jdoucí až k A sloupkům.


Test Peugeot 308 1,6 THP: rodinný rychlík - 1 - P308_ext_06Test Peugeot 308 1,6 THP: rodinný rychlík - 2 - P308_ext_05

Z úst vyčnívá díl z černého plastu jehož úloha je poněkud sporná. Při detailnějším pohledu z boku zjistíte, že dříve než on se s případnou překážkou potká registrační značka umítěná na spodním okraji nárazníku. Ten sám o sobě je tvarovaný docela podivně a působí na mě spíše jako sněhová radlice.

Test Peugeot 308 1,6 THP: rodinný rychlík - 3 - P308_ext_04Test Peugeot 308 1,6 THP: rodinný rychlík - 4 - P308_ext_03

Z boku je zřejmá návaznost na model 307, třistaosmička si zachovává její klínovitou siluetu. Vidíme poměrně dlouhou příď z výrazným převisem a protaženými světlomety, na kterou navazuje výrazně skloněné přední sklo, jehož spodní okraj začíná daleko před řidičem. Již zvenčí si lze povšimnout, že okraj prvního páru dveří je posunut směrem vpřed. Proto jsou zpětná zrcátka umístěna poněkud atypickým způsobem. Záď je ve srovnání s předchůdcem boubelatější. Zvýraněné boky i nafouknutý zadní nárazník působí robustním dojmem.

Test Peugeot 308 1,6 THP: rodinný rychlík - 5 - P308_ext_01Test Peugeot 308 1,6 THP: rodinný rychlík - 6 - P308_ext_02Test Peugeot 308 1,6 THP: rodinný rychlík - 7 - P308_ext_09Test Peugeot 308 1,6 THP: rodinný rychlík - 8 - P308_ext_10Test Peugeot 308 1,6 THP: rodinný rychlík - 9 - P308_ext_11Test Peugeot 308 1,6 THP: rodinný rychlík - 10 - P308_ext_15

K exteriéru mám jednu zásadní výtku, která ale nemusí vadit všem. Pro laika je poněkud obtížné odlišit modely 308 a 207 a nejednou jsem byl dotázán, kterým z nich jsem to vlastně přijel. Majitele menšího vozu to může těšit, u těch druhých tomu asi bude naopak.

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.