Test Peugeot 308 1,6 THP: rodinný rychlík

Značku Peugeot si v posledních letech spojujeme hlavně s výrazným designem přední části jejích modelů. Ovšem někdy je potřeba se podívat hlouběji, člověk může narazit na něco zajímavého.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Peugeot 308 1,6 THP: rodinný rychlík

5.6.2008 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek

Test Peugeot 308 1,6 THP: rodinný rychlík

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Značku Peugeot si v posledních letech spojujeme hlavně s výrazným designem přední části jejích modelů. Ovšem někdy je potřeba se podívat hlouběji, člověk může narazit na něco zajímavého.

Na silnici, spotřeba

Peugeot 308 1,6THP není přes své výkonové parametry žádný hot-hatch, stále si zachovává svůj umírněný rodinný charakter. Jeho podvozek bych nazval dobrým kompromisem mezi stabilitou, pohodlím i schopností fungovat na českých cestách. Je poněkud neakční, což bych ale s ohledem na zaměření auta nepovažoval za chybu. Je velmi dobře odhlučněný a překvapivě dobře filtruje záhyby českých cest. Řízení je jedním slovem nezajímavé, sice poměrně přesné, ale jak už to dnes bývá, je němé jako Bajaja. Běžná jízda 308 je tak neobtěžující a nevyžaduje příliš soustředění na samotné ovládání auta. Vždy máte k dispozici dostatek výkonu pro předjíždění a velká část z nich ani nevyžaduje podřazení. Jiná kapitola je sportovní jízda, ke které přímo vybízí použitý motor. Podvozek má přes větší náklony v zatáčkách i na standardních 16" kolech s pneumatikami 205/55 R16 dostatek trakce. Veškerou snahu o hledání limitů ale celkem brzo utne ESP. To bohužel jde vypnout jen v rychlostech pod 50 km/h a při jejím překročení se zase automaticky zaktivuje. Jeho zásahy jsou nenásilné, přesto nedovolí nic zásadního. Auto je sice možno vhodnou prací s volantem a brzdami před zatáčkou usadit na vnější stranu, jenže pak můžete na apexu začít šlapat na plyn jak chcete, ESP vám až do výjezdu nic dalšího nedovolí. Použité koncepci pohonu vlastní nedotáčivost je ESP značně potlačena, je poměrně zajímavý zážitek najet na 270° dálniční nájezd, mít zařazenou 3 a s plynem zaraženým do podlahy ho vykroužit v rychlosti 90 km/h bez pískajících gum.

Za dobu testu jsme s 308 najezdili cca 2000 km. Za tu dobu jsem vyzkoušel všechny možné jízdní režimy od dálničního sprintu, přes poskakování v kolonách a výletní tempo po úzkých silnicích 3. třídy, až po pokusy o nejrychlejší zdolání tratě závodu do vrchu. Spotřeba se pohybovala od cca 6 l/100 km při jízdě v rámci limitů po rovných cestách s minimálním provozem po dvojnásobek při plném využívání potenciálu motoru v rámci limitů běžného provozu. Celkový průměr za test nakonec byl 8,2 l/100 km, ale dovedu si představit, že řidič s lehčí nohou by neměl problém dlouhodobě jezdit kolem 7 l/100 km. To jsou s ohledem na výkon motoru velmi příznivé hodnoty a v kombinaci s dnešními cenami nafty činí nesmyslnými jakékoliv úvahy o koupi auta s dieselovým motorem.

Opravdu vyzdvihnout je potřeba vynikající odhlučnění celého auta. Ve většině případů panuje na palubě na nižší třídu nevídané ticho a ani jízda po dálnici v rychlostech daleko za českým limitem nevyžaduje od posádky zvýšení intenzity řeči. Nejen motor a podvozek, o kterých jsem již mluvil, jsou výborně odtlumeny, ale neuslyšíte ani aerodynamicky svist či hukot pneumatik. Nebýt dotírající bolesti zad, byly-by cesty na dlouhé vzdálenosti až překvapivě snadné.

Naměřené hodnoty

Zrychlení 0-100 km/h: 9,6s (v autě dvě osoby, nejlepší výsledek z pěti pokusů)

Pružnosti na jednotlivé stupně (v sekundách)

  2 3 4 5
40-80 4,8 6,7 10,5  
60-100 5,5 7 8,7  
80-120   7,5 9,5 12
130-170     12 14,5

Přesnost tachometru (v km/h)

Tacho 50 90 130 160
GPS 45 84,5 124 153

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.